Κοινωνία

23/4/13 10:13

τελ. ενημ.: 25/4/13 10:17

Στον αέρα ο ρουκετοπόλεμος!

AΠΟ ΤΙΣ ΑΞΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΕΚΤΟΞΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΡΟΥΚΕΤΕΣ ΤΗΣ ΕΡΕΙΘΙΑΝΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ

Λίγες μέρες πριν την πραγματοποίηση του εθίμου του ρουκετοπόλεμου και το κλίμα στο Βροντάδο είναι άκρως τεταμένο ανάμεσα στους ρουκετατζήδες και την Δημοτική Ενότητα, με αφορμή τις αξιώσεις τόσο του ιδιοκτήτη του οικοπέδου από όπου εκτοξεύονται οι ρουκέτες της Ερειθιανής αλλά και του Δήμου, που ζητούν τελευταία στιγμή από τα συνεργεία να αναλάβουν την εκτέλεση έργων αλλά και τον καθαρισμό των ενοριών την επομένη του εθίμου.
Οι ρουκετατζήδες έχουν έρθει σε αδιέξοδο και για πρώτη φορά απειλούν να μην κατέβουν στο έθιμο, ζητώντας από το Δήμο Χίου και την Δημοτική Ενότητα του Βροντάδου να αναλάβει τις υποχρεώσεις της ως προς την διεξαγωγή και την αποκατάσταση της περιοχής την επόμενη μέρα.

Από το τοιχίο στην καθαριότητα

Όπως αναφέρει στον “π” ρουκετατζής της Ερειθιανής, τις τελευταίες ώρες ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου που εκτοξεύονται οι ρουκέτες της ενορίας προς τον Άγιο Μάρκο τους ζήτησε να του κατασκευάσουν τοιχίο 40μ. προκειμένου να τους παραχωρήσει το οικόπεδο για την τοποθέτηση των ρουκετοσυρτών. Με ένα πρόχειρο υπολογισμό που έκανε το συνεργείο της ενορίας, απαιτούνται τουλάχιστον 8.000 ευρώ για την κατασκευή του, όμως η Δημοτική Ενότητα Βροντάδου δεν διαθέτει πιστώσεις για τέτοια εργασία. “Δίνουμε κάθε χρόνο ένα σωρό χρήματα για να φτιάξουμε τις ρουκέτες ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί το έθιμο που αποτελεί μοναδική προβολή για τη Χίο και τώρα έρχονται και μας λένε να κάνουμε και έργα. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Εμείς το συζητήσαμε μεταξύ μας και καταλήξαμε στο να μην λάβουμε μέρος στο έθιμο. Ας μη γίνει…”, τονίζουν χαρακτηριστικά στον “π”. “Με τι χρήματα θα φτιάξουμε τοιχίο; Που θα βρούμε τις 8.000 ευρώ; Το οικόπεδο που τοποθετούνται οι ρουκετοσύρτες της Ερειθιανής είναι κατά 80% ιδιωτικό. Από το υπόλοιπο 20% του χώρου δεν μπορούμε να κάνουμε ρίψεις. ο ιδιοκτήτης προβάλει τώρα αυτές τις αξιώσεις. Εμείς θα δώσουμε τη λύση;” αναρωτιούνται.  Και σα να μην έφτανε αυτό, οι ρουκετατζήδες έχουν έρθει μπροστά και σε άλλες προκλήσεις σύμφωνα με όσα αναφέρουν.

“Να καθαρίσετε….”

Πέραν του παραπάνω προβλήματος με την απαίτηση του ιδιοκτήτη, ο αντιδήμαρχος Ν. Νύκτας και ο δήμαρχος Πολ. Λαμπρινούδης θα πρέπει να βρουν άμεσα λύση και στο ζήτημα της καθαριότητας της περιοχής. Από την πλευρά τους ζητάνε την συμμετοχή των ρουκετατζήδων στον καθαρισμό την επομένη του εθίμου, κάτι που τα συνεργεία του Αγίου Μάρκου και της Ερυθειανής δεν δέχονται. “Αυτο συνέβαινε κάθε χρόνο, τώρα τι τους έπιασε. Την Κυριακή ζητήσαμε τη βοήθειά τους για να καθαρίσουμε τα χωράφια ανάμεσα στις δυο ενορίες και ήρθαν μόνο 6 άτομα. Με τέτοια στάση δεν καταλαβαίνουν ότι θέτουν σε κίνδυνο το έθιμο;” υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος Ν. Νύκτας που χθες το μεσημέρι είχε συνάντηση στο Δήμο Χίου με τον κ. Λαμπρινούδη για να βρεθεί λύση. Πάντως όπως τόνισε, οι ρουκετατζήδες για πρώτη φορά δείχνουν τέτοια στάση καθώς τις προηγούμενες χρονιές ενίσχυαν με δυναμικό τις προσπάθειες του Δήμου.

Ανυποχώρητοι οι ρουκετατζήδες

Τα συνεργεία από την πλευρά τους εμέννουν στο γεγονός ότι ο ρόλος τους, όπως και η οικονομική συμμετοχή τους αρχίζει και τελειώνει στην εκτέλση του ρουκετοπόλεμου. “Να έρθουν όσοι ευνοούνται από την πραγματοποίηση του εθίμου και να ενισχύσουν στα προβλήματα που παρουσιάζονται. Για παράδειγμα συμμετοχή θα μπορούσε να έχει ο Σύλλογος Ξενοδόχων, ο Εμπορικός Σύλλογος, το Επιμελητήριο. Φορείς που σχετίζονται με την εμπορική και τουριστική αύξηση που παρουσιάζεται εξαιτίας του εθίμου. Μόνοι μας δεν μπορούμε να σηκώσουμε αυτό το βάρος. Όσο για τον καθαρισμό, ο Δήμος έχει το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό να ανταπεξέλθει. Ας μη βγάζει μόνο φυλάδια και φωτογραφίες, ας κάνει και πρακτικά πράγματα”, αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Στο λιγοστό διάστημα που απομένει το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πρέπει να βρεθεί λύση. Και σίγουρα μπορεί να βρεθεί. Ας γίνει όμως κατανοητό ότι η διεξαγωγή του εθίμου δεν μπορεί να μην διαθέτει έναν κατ’ ελάχιστο προϋπολογισμό και κάποιες πιστώσεις που δεν πρέπει να εξαντλούνται στα διαφημιστικά φυλλάδια, αλλά και στην πρακτική οργάνωση του εθίμου.
 

Δείτε επίσης