Κοινωνία

7/9/12 13:03

τελ. ενημ.: 7/9/12 13:03

Στη βουλή η αύξηση των μεταφορικών από το Psara Glory

Το πλοίο «Psara Glory» εκτελεί το επιδοτούμενο δρομολόγιο Μεστά Χίου – Ψαρά για καύσιμα και εμπορεύματα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου ανάστατοι είναι οι κάτοικοι των Ψαρών καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Psara Glory» για άγνωστους λόγους, όπως αναφέρεται, θα αυξήσει τους ναύλους στη μεταφορά των προϊόντων.
Έτσι οι Ψαριανοί που θέλουν να μεταφέρουν πράγματα από ή προς τη Χίο, ενώ μέχρι σήμερα επιβαρύνονταν π.χ. με 1,5 ευρώ το μπετόνι, θα χρειαστεί το επόμενο διάστημα να καταβάλουν το διπλάσιο αντίτιμο, αντίστοιχα για τη μεταφορά ενός φακέλου που κόστιζε  0,5 ευρώ η τιμή θα διπλασιαστεί, ή το κόστος θα είναι απαγορευτικό για να μεταφέρουν π.χ. 4 σακιά μαρμαρόσκονη από τη στιγμή που τώρα πληρώνουν 80 ευρώ. Μάλιστα η εταιρεία σύμφωνα με τα δημοσιεύματα προτίθεται να προχωρήσει σε αυτές τις αυξήσεις, παρόλο που επιδοτείται για να εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Οι δύσκολες συνθήκες που βιώνουν οι νησιώτες, ιδιαίτερα των ακριτικών και μικρών νησιών, είναι γνωστές, οι αυξημένες τιμές στα εισιτήρια και τα ναύλα προσθέτουν ακόμα περισσότερα προβλήματα.
Αυτή είναι μόνο μια πλευρά από τις συνέπειες της πολιτικής απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που εφάρμοσαν όλα αυτά τα χρόνια οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Πολιτική που συνεχίζει η σημερινή συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, υπέρ των εφοπλιστών και κατά των ναυτεργατών και των εργαζομένων που ζούνε στα νησιά.
 
Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση για να ακυρωθούν οι αυξήσεις στο ναύλο μεταφοράς εμπορευμάτων και για να εξασφαλιστεί η φτηνή μεταφορά τους;
Τι υποχρεώσεις προβλέπει η επιδότηση για τον εφοπλιστή σχετικά με τη σύνθεση του πλοίου, την εξυπηρέτηση των κατοίκων, την σίτιση των ναυτεργατών και πως υλοποιείται η Σ.Σ.Ε.;