Κοινωνία

25/6/14 15:07

τελ. ενημ.: 25/6/14 15:07

«Σταματήστε την υποβάθμιση των σχολείων»

ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔ. ΛΟΒΕΡΔΟ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Συμπαράσταση στο πρόσωπο των συναδέλφων τους από τη Λέσβο, τη Σάμο, τη Λήμνο και την Ικαρία βρίσκει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου που επανέρχεται στο θέμα της υποβάθμισης των Δημοτικών Σχολείων αποστέλλοντας επιστολή στον υπουργό Παιδείας Ανδρ. Λοβέρδο από  τον οποίο ζητά στήριξη και όχι υποβάθμιση στο ζήτημα των σχολείων και των μαθητών.

Αναλυτικά στην επιστολή τους οι δάσκαλοι του Βορείου Αιγαίου υπογραμμίζουν:  

 

"Με την παρούσα επιστολή οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. του Βορείου Αιγαίου απευθυνόμαστε σε σας, προκειμένου να εκθέσουμε τα μέγιστα προβλήματα που δημιουργούνται και θα δημιουργηθούν περαιτέρω στις ακριτικές περιοχές μας από τους υποβιβασμούς των σχολείων μας που ανακοινώθηκαν πρόσφατα. 

Βιώνουμε ήδη τις δραματικές αλλαγές στην οργανικότητα των σχολείων και νηπιαγωγείων, που οδήγησε στην υποβάθμιση 11 σχολείων της Λέσβου, 5 της Σάμου, 2 της Χίου και 1 των Φούρνων Ικαρίας. Ταυτόχρονα η έλλειψη ή μη επάρκεια δομών Ειδικής Αγωγής δοκιμάζει ακόμη περισσότερο μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ δημιουργεί απόλυτα την ανάγκη διαφοροποιημένης προσέγγισης (πράγμα που είναι αδύνατο σε τμήματα που περιλαμβάνουν 2 ή και παραπάνω τάξεις). 

Βιώνουμε ήδη στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη – εμείς οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί των ακριτικών νησιών του Β.Αιγαίου – την υλοποίηση των κατευθύνσεων της έκθεσης του ΟΟΣΑ, που βήμα το βήμα ακυρώνει το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και νηπιαγωγείου.

Βιώνουμε ήδη την υποβάθμιση των εκπαιδευτικών μονάδων σε προσωπικό, την ανεργία στον κλάδο, τις λειτουργικές δαπάνες, τον περιορισμό της υλικοτεχνικής υποδομής, την εισβολή εταιριών και ιδιωτών στο ίδιο το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και βέβαια από καιρό σε καιρό τα τελεσίγραφα της λεγόμενης «αξιολόγησης» που στόχο έχει τον έλεγχο της υλοποίησης των παραπάνω κατευθύνσεων, τις απολύσεις εκπαιδευτικών, τη διαμόρφωση του «νέου σχολείου» των manager και της εμπορευματοποίησης.

Βιώνουμε ήδη τους καθημερινούς κινδύνους που νιώθουν οι οικογένειες των μαθητών μας ως αποτέλεσμα της βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης (ανεργία οικογενειών, μη εμβολιασμός μαθητών, μη παιδιατρική περίθαλψη, υποβάθμιση της διατροφής και της ένδυσης των μαθητών μας).

Θεωρούμε ότι η προωθούμενη εκπαιδευτική πολιτική, έτσι όπως διαμορφώνεται με μια σειρά νομοθετήματα, οδηγεί στη λειτουργία του «Νέου Σχολείου», όπως περιγράφεται, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά το σχολείο της ελεύθερης αγοράς, της κατηγοριοποίησης και του σκληρού ανταγωνισμού, ένα σχολείο που υποτάσσεται στη αδίστακτη καπιταλιστική κοινωνια, ξένο προς τις εκπαιδευτικές και λαϊκές ανάγκες και σίγουρα μακριά και από το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

Κύριε υπουργέ,

με τα ίδια «υλικά» που γεννούν την κρίση, τις αξίες της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας δεν αναβαθμίζεται η Σχολική μονάδα ούτε προστατεύονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας.

Ειδικότερα για την περιοχή του Βορείου Αιγαίου, οι υποβιβασμοί που ανακοινώθηκαν για τα σχολεία μας χτυπούν ακόμη περισσότερο μια περιοχή που αντιμετωπίζει ήδη οξυμένα προβλήματα λόγω της νησιωτικότητας, της συρρίκνωσης των δημοσίων υπηρεσιών και της ερήμωσης των σχεδόν αποκλειστικά ορεινών περιοχών και των χωριών μας.

Μέχρι σήμερα, παρ΄ όλα αυτά, η ύπαρξη και λειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων στα χωριά μας είναι ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες που συμβάλλει στην παραμονή των οικογενειών στις ακριτικές περιοχές μας, με ό,τι θετικό σημαίνει αυτό για τη μη ερήμωση και τη δυνητική ανάπτυξη της ελληνικής επαρχίας.

Γνωρίζοντας καλά τις ιδιαιτερότητες του τόπου μας, θεωρούμε ότι οι επικείμενοι υποβιβασμοί θα συντελέσουν στη διάλυση του κοινωνικού ιστού και θα αποτελέσουν παράγοντα που θα πυροδοτήσει πολύμορφες αλλαγές με τεράστιο κοινωνικό κόστος, ενώ επιπρόσθετα υποβαθμίζουν το μορφωτικό περιεχόμενο της ενιαίας εκπαίδευσης, παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δημιουργούν κοινωνικές ανισότητες.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί, ότι οι υποβιβασμοί των σχολείων δεν προτάθηκαν ούτε από τους αρμόδιους Δήμους ούτε από τα ΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΠΕ.  

Για όλα τα παραπάνω, ζητάμε την αναβάθμιση όλων των δημόσιων σχολείων, νηπιαγωγείων και υποστηρικτικών δομών Ειδικής Αγωγής, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας και δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Τέλος καλούμε :

o   Να ανακληθούν όλες οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις και υποβιβασμοί σχολείων ή τμημάτων.

o   Να γίνουν μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για την έγκαιρη κάλυψη όλων των κενών.

o   Να δοθεί έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις ανάγκες των σχολείων. 

o   Να θεσμοθετηθεί η αναλογία 1/15 για την προσχολική αγωγή και την Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 1/20 για τις μεγαλύτερες τάξεις".  

 

 

 

 

 

 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση