Κοινωνία

30/4/15 15:15

τελ. ενημ.: 4/5/15 11:33

Σειρά μέτρων για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και των ντόπιων επιχειρήσεων

ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΠΕΙ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ

 Ο ρόλος του μπορεί να έχει περιθωριοποιηθεί τα τελευταία χρόνια όμως συνεχίζει να εκπροσωπεί των πλειονότητα των επιχειρηματιών, επαγγελματιών και εμπόρων του τόπου. Η συγκυρία δεν προσφέρεται για κροκοδείλια δάκρυα αλλά για άμεσες αποφάσεις και μέτρα που θα έρθουν να ενισχύσουν την τοπική οικονομία και τις επιχειρήσεις του τόπου, μέσα από στοχευμένες ενέργειες. Σε αυτή ακριβώς τη φόρμουλα θα πατήσουν και οι δράσεις που προγραμματίζει το Επιμελητήριο Χίου το αμέσως επόμενο διάστημα, καθώς στην τελευταία συνεδρίασή του στο επίκεντρο ήρθε και πάλι η ανάγκη οι Χιώτες καταναλωτές να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους αντιλαμβανόμενοι ότι τα χρήματα μας πρέπει να μένουν στον τόπο μας και να μην εξάγονται, όπως τονίστηκε, μέσω των πολυεθνικών σε... άλλες πολιτείες.

Αναστροφή

Κοινά αποδεκτή είναι η πεποίθηση των μελών του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου ότι ο τόπος έχει υποστεί μια οικονομική καθίζηση η αναστροφή της οποίας δεν σχετίζεται μόνο με τους επισκέπτες του καλοκαιριού, δεν έχει να κάνει μόνο με την τιμολογιακή πολιτική των ντόπιων καταστημάτων αλλά αντίθετα, ο ένας μετά τον άλλον οι εμπορικοί και επαγγελματικοί κλάδοι μετρούν απώλειες. Η λογική δείχνει ότι υπάρχει ένας ανταγωνισμός σε πλήρη εξέλιξη μεταξύ των μεγάλων πολυεθνικών εταιριών που έχουν εδραιωθεί και στη Χίο και των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων που προσπαθούν να περισώσουν οτιδήποτε για να διατηρηθούν στη ζωή. Προς αυτή την κατεύθυνση, δεν είναι διόλου τυχαίο ότι το Επιμελητήριο ανασύρει από τα συρτάρια τον Νόμο για τα 500τμ. που αφορά στα πολυκαταστήματα, θέμα το οποίο θέτει στην κυβέρνηση δια των εκπροσώπων του.  «Την ίδια ώρα που μιλούν για νησιωτικότητα και εξαιρέσεις, αφήνουν σε ισχύ την κατάφωρη αδικία των 500τμ για τα πολυκαταστήματα. Αυτό δεν είναι μια εξαίρεση αρνητική για τα νησιά και την επιχειρηματικότητα», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Β. Παππάς.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι περισσότερες τοποθετήσεις των μελών, που αναζητούν αντισώματα στον ανταγωνισμό με τις μεγάλες αλυσίδες.

Το Επιμελητήριο έχει δεχθεί αρκετές οχλήσεις από επαγγελματικούς κλάδους να κλιμακώσει τις διαμαρτυρίες του. Ωστόσο οι ίδιοι που ζητούν από τον επιχειρηματικό φορέα να πάρει θέση, δεν παραβρέθηκαν κατά την συζήτηση του θέματος!

Παράλληλα όπως ενημέρωσε και ο πρόεδρος του φορέα Γιώργος Γεωργούλης, στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση των Επιμελητηρίων στην Πάτρα, παραβρέθηκαν 55 από τα 57 Επιμελητήρια και ως αποτέλεσμα των επαφών αναζητείται φόρμουλα από την Κυβέρνηση για την θεσμική ενίσχυση των Επιμελητηρίων, γεγονός που θα φέρει σύντομα αλλαγές.

Βάση στους καταναλωτές

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά μέσα από Επιτροπή που έχει αναλάβει να εξειδικεύσει τις δράσεις ενίσχυσης της τοπικής αγοράς, το Επιμελητήριο σχεδιάζει την έκδοση κάρτας μέλους της τοπικής αγοράς με πολλά προνόμια και όχι μόνο απλή παροχή εκπτώσεων σε καταστήματα. Η συγκέντρωση μιλίων από την χρήση της κάρτας και τις αγορές στα τοπικά καταστήματα, η σύνδεσή της με άλλη παροχή υπηρεσιών και αρκετά ακόμη που μένει να εξειδικευθούν θα παρουσιαστούν σε επόμενη συνεδρίαση. Παράλληλα πάντως θα παρουσιαστεί και μέσω των ΜΜΕ η νέα δράση του Επιμελητηρίου για την ενίσχυση μέσω διαφημίσεων και σποτ.

Εφησυχασμός για βίζα

Στη συνεδρίαση τέθηκε και το ζήτημα της αύξησης της βίζας από την κυβέρνηση για τους επισκέπτες από την Τουρκία, ωστόσο για το θέμα η παρότρυνση του Μικέ Κριμιζή ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει, είχε προηγηθεί επικοινωνία του ιδίου με τον βουλευτή Ανδ. Μιχαηλίδη, δεν άφησε περιθώρια για περαιτέρω συζήτηση.