Κοινωνία

3/3/15 18:01

τελ. ενημ.: 4/3/15 16:31

乳香 … σημαίνει μαστίχα

«ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΜΑΣ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΕΙ Η ΜΑΣΤΙΧΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ» ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο Γ. ΜΑΝΔΑΛΑΣ

Ένα μόνο τελικό στόχο έχει η προσπάθεια της Mediterra στην αχανή αγορά της Κίνας. Να καταφέρει να ενσωματώσει τα χιώτικα προϊόντα σε μια αγορά που ακόμη δεν έχει εντρυφήσει επαρκώς στις γαστρονομικές – παραδοσιακές γεύσεις της Ελλάδας, πέρα από το λάδι.

«Αυτό είναι από μόνο του ένα στοίχημα. Ωστόσο το γεγονός και μόνο ότι οι ίδιοι οι Κινέζοι ζήτησαν να ανοίξουν ένα Mastihashop μας δίνει την εντύπωση ότι θεωρούν πως τα χιώτικα προϊόντα έχουν περιθώριο εξοικείωσης με την κινεζική αγορά. Αν παρατηρήσει κανείς τις εισαγωγές θα διαπιστώσει ότι πέρνα του ελαιολάδου, το οποίο ακόμη στην Κίνα δεν κυκλοφορεί ευρέως, λίγα προϊόντα μπορούν να σταθούν στο χώρο των τροφίμων», αναφέρει ο Δ/νων Σύμβουλος της Mediterra Γ. Μανδάλας.

Αυτό έχει δίνει από μόνο του μια πρώτη ένδειξη για το πως μπορεί να σταθεί και να «πιάσει» το Mastihashop. «Θα πάμε με τα προϊόντα μαστίχας, με τα γαλακτομικά του Πελιναίου, τα προϊόντα του Citrus και πιθανά σύντομα και με το Χυμό Χίου. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι όσον αφορά στη μαστίχα η Κίνα δεν έχει προϊόντα αρτοποιείουγιατί δεν χρησιμοποιεί ψωμί, δεν έχει πολλά γλυκά γιατί ο κόσμος δεν τα έχει στο διατροφολόγιό του, όμως η προσπάθεια θα γίνει. Περισσότερο θα έχει ενδιαφέρον η ένταξη της μαστίχας στα συμπληρώματα διατροφής ως φαρμακευτικό προϊόν», αναφέρει ο κ. Μανδάλας.   

Με ενδιαφέρον

Η είδηση ότι η Mediterra προχωρά στο άνοιγμα καταστήματος στην Κίνα έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον των Μ.Μ.Ε. Ήδη εκτενές αφιέρωμα πραγματοποίησε για το θέμα η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» ενώ και άλλα ειδησεογραφικά μέσα αναφέρονται στην είδηση χρησιμοποιώντας της ως παράδειγμα εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

«Δεν έγινε σε μια ημέρα η συμφωνία. Ήδη βρισκόμαστε με διάφορους τρόπους στην αγορά εδώ και ένα χρόνο και ως αποτέλεσμα των ενθαρρυντικών δειγμάτων που έχουμε, ήρθε η πρόταση για το νέο Mastihashop. «Η γκάμα των προϊόντων θα εξαρτηθεί και από τις δυνατότητες που έχουν για μεγάλη διάρκεια ζωής. Στην Κίνα το 60-70% των προϊόντων έχουν μέση διάρκεια ζωής τρεις μήνες. Επομένως υπάρχει περιθώριο για φρέσκα προϊόντα ακόμη και για το γιαούρτι ή το τυρί πέρα από τα γλυκά και τις άλλες ετικέτες», συμπληρώνει ο κ. Μανδάλας.

Εξοικειωμένοι στην Αραβία

Παράλληλα με το κατάστημα στο Νταλιάν της Κίνας η Mediterra θα ανοίξει και το 2ο κατάστημα στο Αμπού Ντάμπι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. «Εκεί τα πράγματα είναι πιο ενθαρρυντικά, υπάρχει σχετική εξοικείωση και με την μαστίχα οπότε το άνοιγμα του καταστήματος έχει καθαρά εμπορικό σκοπό και ενίσχυση της παρουσίας μας σε μια παραδοσιακά γνωστή αγορά» υπογραμμίζει ο Δ/νων Σύμβουλος της Mediterra.

Τα καταστήματα του δικτύου

To κατάστημα της Κίνας θα είναι το όγδοο mastihashop εκτός Ελλάδας, καθώς ήδη η εταιρεία έχε ιδρύσει καταστήματα στην Κύπρο, στο Παρίσι, στη Νέα Υόρκη, στη Σαουδική Αραβία και από τον Δεκέμβριο του 2014 και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Σαουδική Αραβία λειτουργούν ήδη τέσσερα καταστήματα της εταιρείας και για το 2015 σχεδιάζεται η ίδρυση νέων καταστημάτων στην εν λόγω χώρα.

Εντός ελληνικού εδάφους η εταιρεία διαθέτει επτά σημεία πώλησης, στην Αθήνα, τη Χίο, τη Θεσσαλονίκη και τον Βόλο.

Τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας

Στο πρώτο εξάμηνο του 2014 οι πωλήσεις της Mediterra ανήλθαν σε 5,07 εκατ. ευρώ, έναντι 4,12 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013, τα κέρδη προ φόρων σε 228.181 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της εταιρείας πραγματοποιείται στην Ελλάδα, όμως ήδη από πέρυσι διαφαίνεται η σημαντική συμβολή των δραστηριοτήτων του εξωτερικού στον τζίρο της εταιρείας. Έτσι, ενώ το α΄ εξάμηνο του 2013 οι πωλήσεις στο εξωτερικό ανέρχονταν σε 409.490 ευρώ και στην Ελλάδα σε 3,71 εκατ. ευρώ, το α΄ εξάμηνο του 2014 οι πωλήσεις στο εξωτερικό υπερδιπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 996.695 ευρώ, ενώ οι πωλήσεις στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 5,07 εκατ. ευρώ.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση