Κοινωνία

2/11/15 14:04

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:21

Πρόταση για πλοίο Μεστά- Ραφήνα παρουσίασε το Chios Marine Club [BINTEO]

ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΣΟΒΑΡΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΕΝΑ

Ένα βήμα παρακάτω πηγαίνει την αξιοποίηση του λιμένα των Μεστών η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων και συγκεκριμένα ο πρόεδρος της, Μάρκος Τριπολίτης, που παρουσίασε εμπεριστατωμένα στο Ομήρειο το βράδυ της Πέμπτης την πρόταση του Chios Marine Club για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του νησιού και συγκεκριμένα του λιμένα των Μεστών, υποστηρίζοντας ότι είναι βιώσιμη η δρομολόγηση πλοίου μεσαίου τύπου, όλο το χρόνο, για τη σύνδεση της δυτικής πύλης του νησιού με τη Ραφήνα και όχι με το Λαύριο, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.

Ο κ. Τριπολίτης είχε στη φαρέτρα των επιχειρημάτων του σοβαρά στοιχεία και συγκεκριμένα, τύπους πλοίων, λειτουργικά κόστη και αναλυτικά στοιχεία της επιβατικής κίνησης, που αποδεικνύουν και συντείνουν στο γεγονός ότι η δρομολόγηση πλοίου Μεστά- Ραφήνα, αφενός φέρνει το νησί κοντά σε περισσότερους επισκέπτες, αφετέρου προσφέρει επιπλέον επιλογές στους μόνιμους κατοίκους και συγκεκριμένα σε εκείνους που διαμένουν νότια και βόρεια.

«Αντέχει πλοίο η γραμμή» 

Με ζητούμενο την βιωσιμότητα ενός τέτοιου δρομολογίου, ο κ. Τριπολίτης ξεκαθάρισε ότι τα λειτουργικά κόστη, η επιβατική και εμπορική κίνηση καθώς επίσης και τα  οφέλη που θα προκύψουν, δείχνουν ξεκάθαρα ότι το μέλλον ανήκει στους προορισμούς που θα αναπτύξουν δευτερεύοντα λιμάνια, θα μειώσουν τις ώρες ταξιδιού, θα προσφέρουν εναλλακτικές επιλογές, ακολουθώντας μάλιστα το παράδειγμα της Άνδρου και της Κεφαλλονιάς όπου η ανάπτυξη τέτοιων υποδομών είχε άμεσα αποτελέσματα. «Αν δούμε σε αυτά τα δύο νησιά πόσο θετικά λειτούργησε η αξιοποίηση εναλλακτικών λιμένων, τότε είναι εύκολο να κατανοήσουμε σε ποια μοίρα έχουν βρεθεί τα Μεστά. Με ένα πλοίο μεσαίου τύπου, με επιβάτες που θα τροφοδοτούνται κυρίως από τα νοτιόχωρα και τα βόρεια (μέσω του δυτικού οδικού δικτύου) θα μπορούν να φτάνουν στη Ραφήνα εύκολα, άμεσα και σε συνδυασμό με την Αττική Οδό θα φτάνουν στο Σύνταγμα από τη Ραφήνα σε 40 λεπτά», ανέφερε χαρακτηριστικά, παρουσιάζοντας πλήθος πληροφοριών που αποδεικνύουν ότι η μια τέτοια προοπτική αλλάζει τον τουριστικό χάρτη του νησιού και το μετατρέπει σε δυναμικό «παίκτη» της αγοράς.

Αναγκαίες οι υποδομές

Την πρόταση του κ. Τριπολίτη, που παρακολούθησε πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων και οι Μαν. Βουρνούς και Στ. Κάρμαντζης, αποδεχόμενοι συνολικά την αναγκαιότητα να προχωρήσουν οι χερσαίες υποδομές στο λιμένα των Μεστών, ώστε να βρουν περισσότερα κίνητρα οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, καθώς και εκείνες της κρουαζιέρας, προκειμένου να ενισχυθούν οι προσπάθειες ανάδειξης του εναλλακτικού λιμένα του νησιού. «Υπάρχουν και τουριστικά οφέλη που συνδυάζονται από την πρόταση που παρουσιάζουμε. Σκεφθείτε μόνο ότι θα μπορούν με οργανωμένο τρόπο όπως λεωφορεία και συνοδούς, οι επισκέπτες να φτάνουν στα Μαστιχοχώρια, αλλάζοντας τα σημερινά δεδομένα», ανέφερε ο πρόεδρος του Chios Marine Club, παραθέτοντας πληθώρα πληροφοριών αναφορικά με τις δυνατότητες που προδιαγράφονται και ενθαρρύνοντας τους κατοίκους των νοτιοχώρων να διεκδικήσουν άμεσες λύσεις, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του νησιού. Εξάλλου, και οι ίδιοι οι νοτιοχωρούσοι που παρακολούθησαν την εκδήλωση, έδειξαν να συμφωνούν απόλυτα με την προοπτική αξιοποίησης.

Μια διαφορετική προσέγγιση για τον κεντρικό λιμένα

Η πρόταση του κ. Τριπολίτη δεν είχε μόνο το σκέλος της αξιοποίησης του λιμένα των Μεστών. Έθεσε επί τάπητος μια εναλλακτική λύση για τον κεντρικό λιμένα, πέρα και πάνω από τα σημερινά δεδομένα.

Με προβολή εικόνων, ο κ. Τριπολίτης παρουσίασε την εναλλακτική πρόταση αξιοποίησης της σημερινής μαρίνας στο Καστέλο και τη μετατροπή της σε κεντρικό λιμένα, αξιοποιώντας τα 25 στρέμματα που ήδη ανήκουν στην τοπική κοινωνία. «Είναι μια πρόταση που θα μπορούσε με μικρότερο κόστος να βελτιστοποιήσει τις προσπάθειες για την αναβάθμιση του κεντρικού λιμένα», ανέφερε χαρακτηριστικά, ανοίγοντας ένα νέο κύκλο συζήτησης γύρω από το ζήτημα.

Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει την δημιουργία ενός «Τ» στο χώρο της μαρίνας, όπου παράλληλα μπορούν να εξυπηρετούνται κρουαζιερόπλοια και ακτοπλοΐα, ενώ συνδυάζεται εύκολα με την πρόσβαση στον περιφερειακό της πόλης.

Οι προτάσεις στο σύνολό τους ήταν απόλυτα ενδιαφέρουσες. Μένει να αποδειχθεί πόσα η τοπική κοινωνία θέλει και μπορεί να αλλάξει, στο πλαίσιο των αναγκαίων αλλαγών που οφείλουμε να 

Δείτε επίσης