Κοινωνία

13/5/13 10:07

τελ. ενημ.: 14/5/13 14:55

Προσβολές για τα κεράσματα

• ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΩΝ ΕΝΟΡΙΤΩΝ ΣΤΟ ΚΕΛΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΟΤΙ ΤΑ ΚΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΦΤΙΑΞΑΝ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΗΜΟΥΣ

Επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με την απαγόρευση εισόδου των ενοριτών στο κελί του Αγίου Μάρκου ανήμερα της Ιεράς Πανήγυρις, απέστειλε στον «π» ο Αγιομαρκούσης συνταξιούχος του ΝΑΤ Αντώνης Κ. Χούλης. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, άγνωστος ιδιώτης τους απαγόρευσε την είσοδο στο κελί μετά το πέρας της λειτουργίας τονίζοντας ότι η αίθουσα είναι μόνο για τους προσκεκλημένους και τους ιερείς.

Συσσωρεμένη αγανάκτηση από τον κόσμο που κάνει λόγο για απαράδεκτη συμπεριφορά από την Ι.Μ. Χίου. Άραγε ο Μητροπολίτης θα τοποθετηθεί για το συγκεκριμένο θέμα;

Αναλυτικά η επιστολή:

«Πέμπτη 9 Μαΐου ετελέσθη η Ιερά πανήγυρις του Αγίου Μάρκου εις τον ιερό ναό Αγίου Μάρκου Βροντάδου. Εύχομαι ο Άγιος Μάρκος να είναι προστάτης και βοηθός  όλων μας να δίνει κουράγιο ιδιαίτερα σε εκείνους που  νυχθημερόν εργάζονται, προσπαθούν και κατορθώνουν να  διατηρούν τον ιερό ναό σε κατάσταση άριστη.

Παράλληλα όμως με τα ευχάριστα και την ιδιαίτερη λαμπρότητα, συνέβησαν  ένα δυο περιστατικά τα οποία κατά την ταπεινή μου γνώμη θα μπορούσαν να αποφευχθούν.

Θα αναφερθώ στο ένα. Μετά το πέρας της θειας λειτουργίας και τον ασπασμό του ευαγγελίου και  της εικόνας  κατευθύνθηκα στο κελί παρέα με έναν ακόμη ογδοντάχρονο Αγιομαρκούση.

Στη είσοδο του κελιού και κάτω από την αψίδα με τα  τεράστια ανάγλυφα γράμματα που αναφέρουν ΑΝΗΓΕΡΘΗ ΔΑΠΑΝΑΙΣ ΕΝΟΡΙΤΩΝ εν ΕΤΗ 1970 κάποιος κύριος αγνώστου σε εμάς φυσιογνωμίας σε ρόλο ταξιθέτη ή επιτελάρχη ή κομισάριου δεν  ξέρω πώς να το ονομάσω, μας λέει, «απαγορεύεται η είσοδος στους ενορίτες».

Εκείνη την ώρα μου ηρθε ο ουρανός  σφοντύλι που λέμε, το αίμα στο κεφάλι και η πίεση σε ύψος πέρασε το καμπαναριό. Και τούτο διότι η προσβολή θεωρήθηκε και ήταν μεγάλη.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας και ενώ προσπαθούσαμε να τον πείσουμε λέγοντας ότι είμεθα γέννημα θρέμμα Αγιομαρκούσοι, ενορίτες και ότι οι ενορίτες συντηρούν τον ναό του Αγίου  Μάρκου έρχεται η δεύτερη προσβολή. «Εάν θέλετε να κεραστείτε υπαχθούν μερικά  κεράσματα στον αυλόγυρο για τους ενορίτες».

Σε αυτό το σημείο  θέλω να σημειώσω ότι  οι ενορίτες δεν θέλουν να μπουν στο κελί για να κεραστούν αλλά διότι αυτό ήταν το έθιμο να ευχηθεί ο ένας στον άλλο να χαιρετήσει Αγιομαρκούσους που μένουν μακριά και έρχονται στο πανηγύρι, ναυτικούς που έτυχε να είναι ξέμπαρκοι και να σχολιάσουν αν είχε πολύ κόσμο και τελικώς το «άραγε πόσα θα μαζέψει η εκκλησία;»

Όσο για το κέρασμα και τα  κεράσματα ο εν λόγω κύριος έπρεπε να γνωρίζει ότι επειδή οι ενορίτες και  ενορίτησες αγαπούν τον Άγιο Μαρκο,  παρασκευάζουν στα σπίτια  τους τα περισσότερα από τα κέρασματα που προσφέρουν. Κεράσματα δε, που σε περίοδο κρίσης και οι  οικονομικής στενότητας ήταν προκλητικά υπερβολικά προς  ανθρώπους που δεν έχουν ούτε τον  άρτο τον επιούσιον  και που έρχονται σε αντίθεση με την  ταπεινότητα και την απλότητα που κηρύσσει η Εκκλησία μας.

Σαν γέννημα θρέμμα Αγιομαρκούσης και ενορίτης και πάλαι ποτέ  νεωκόρος δεν αποδέχομαι  τις προσβολές,  δεν τήρησα και δεν  προτίθεμαι να τηρήσω την  απαγόρευση,  όπως σήμερα μπήκα έτσι θα μπαίνω στο με δαπάνες ενοριτών κελί.

Εύχομαι ο Άγιος Μάρκος να μας φώτισει και ελπίζω τέτοιου είδους περιστατικά να μην ξανασυμβούν».

Δείτε επίσης