Κοινωνία

17/10/14 10:31

τελ. ενημ.: 20/10/14 12:31

Προεκτίμηση 800.000 ευρώ για το clear way

ΣΤΙΣ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Υ.Π.Α.

Σε ένα ποσό που εκ πρώτης όψεως δεν δείχνει απαγορευτικό για τις δυνατότητες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας καταλήγει η προεκτίμιση κόστους για τις εργασίες που θα προσθέσουν clear way στο αεροδρόμιο της Χίου, μετά την οριστική αποχώρηση όλων όσων μέχρι πρότινος συνέχιζαν να δραστηριοποιούνται εντός των απαλλοτριωθέντων εκτάσεων.
Οι τεχνικές υπηρεσίες της ΥΠΑ καταλήγουν ότι οι εργασίες κατεδάφισης, αποψίλωσης, διαμόρφωσης του χώρου και τελικής του περίφραξης θα φτάσουν περίπου τις 800.000 ευρώ, ποσό όμως που ενδεχόμενα να απαιτηθεί χαμηλότερο, αν το ενδιαφέρον που ατύπως έχουν δείξει τοπικοί εργολάβοι κατατεθεί και επισήμως. Συγκεκριμένα την πόρτα της ΥΠΑ έχουν χτυπήσει διερευνητικά Χιώτες  εργολάβοι, οι οποίοι δηλώνουν πρόθυμοι να αναλάβουν τμήμα ή το σύνολο των εργασιών και να συμψηφίσουν το κόστος τους με την εκ μέρους τους δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την ξυλεία ή την πέτρα από τα κατεδαφιστέα ή ακόμα και τα δέντρα που υπάρχουν στην περιοχή.
Δέσμευση
Η Υ.Π.Α. δεσμεύτηκε στον Κ. Τριαντάφυλλο, ο οποίος παρακολουθεί στενά την υπόθεση τους τελευταίους μήνες, ότι σε κάθε περίπτωση η οριστική μελέτη θα έχει εγκριθεί το αργότερο μέχρι τις 10 Νοεμβρίου.
«Τυπικά η εξέλιξη αυτή δεν λέει τίποτα, σίγουρα όμως βοηθάει», εκτιμά ο τουριστικός πράκτορας, Θ. Μιχαλάκης. «Αν μάλιστα οι διαδικασίες προχωρήσουν σύντομα, ολοκληρωθούν μέσα στο χειμώνα και καταφέρει η ΥΠΑ να εντάξει την αύξηση του clear way στα επίσημα υπομνήματα της προς τις αεροπορικές εταιρείες, είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα», συμπληρώνει.
Ο κίνδυνος
Οι φορείς του τουρισμού κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου καθώς ήδη η Transavia έχει ανακοινώσει την πρόθεση της να αντικαταστήσει το στόλο των αεροσκαφών της με μεγαλύτερα, εγκυμονώντας σοβαρούς κινδύνους να σταματήσουν οι πτήσεις charter και από Ολλανδία μετά από 2 – 3 χρόνια.
Η συνέχεια
Αν η υπόθεση clear way ολοκληρωθεί εντός του 2015, το βάρος των προσπαθειών μετακινείται στο επόμενο βήμα, που είναι πλέον η εφαρμογή του master plan. Και για το θέμα αυτό ο Κ. Τριαντάφυλλος διατηρεί επαφές με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχ. Χρυσοχοϊδη σε πρώτη φάση για να χρηματοδοτηθεί η μελέτη μετατόπισης του παραλιακού δρόμου.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες του «π», στελέχη της ΥΠΑ έχουν αρχίσει να εξετάζουν και εναλλακτικά σενάρια, για να διαπιστωθεί μήπως τελικά δεν είναι απαραίτητη η συγκεκριμένη εξέλιξη, που αυτονόητα σπρώχνει την υλοποίηση του έργου κάποια χρόνια πίσω. Στο τραπέζι έχουν προς το παρόν τεθεί δυο διαφορετικές λύσεις, που εκτιμάται ότι είναι λιγότερο κοστοβόρες και χωρίς την ανάγκη αναμονής και ιδιαίτερα απαιτητικές τεχνικές μελέτες.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση