Κοινωνία

5/4/12 10:29

τελ. ενημ.: 5/4/12 10:30

Προβληματίζουν οι αλλαγές στις Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ

ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΠΤΥΧΙΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΛΛΑ ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

 
Αντιδρούν στη νέα νομοθετική ρύθμιση λειτουργίας των σχολών του κλάδου τους οι εκπαιδευτικοί των Σχολών Μαθητείας του ΟΕΑΔ, υποστηρίζοντας ότι υποβαθμίζονται και οδηγούνται στο κλείσιμο. Η αιτία των έντονων αντιδράσεων εστιάζεται στο γεγονός ότι, με νομοθετική ρύθμιση που κατέθεσε η κυβέρνηση, οι σχολές απεντάσσονται από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και περνούν στο μη τυπικό σύστημα μεταγυμνασιακής επαγγελματικής κατάρτισης, ουσιαστικά δηλαδή μετατρέπονται σε ΙΕΚ.
Η προοπτική αυτή αποδυναμώνει τη θέση των σχολών του ΟΑΕΔ, που παλιότερα ήταν βασικός μοχλός παραγωγής εργατικών στελεχών και τροφοδοσίας των ιδιωτικών και δημόσιων επιχειρήσεων και μπορεί να αλλάξει όλη τη δομή της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σήμερα, «εταίροι» σε αυτή την υπόθεση είναι, εκτός από τον ΟΑΕΔ, και οι επιχειρήσεις, ενώ στους οικονομικούς «αιμοδότες» εντάσσονται και οι ασφαλιστικές εισφορές των ίδιων των εργαζομένων. Επιπλέον όμως διαφορετική αξιοπιστία έχει μια αναγνωρισμένη εκπαιδευτική δομή από κάποια άλλη εκδοχή παρεχόμενης εκπαίδευσης.
 
Η διασφάλιση του προσωπικού

Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι δεν διασφαλίζεται το μέλλον του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού, που υπηρετεί στα σχολεία επί σειρά ετών.  Η τακτική αυτή ακυρώνει το μοναδικό σύστημα εναλλακτικής Τεχνικής Εκπαίδευσης, που συνδέει την εκπαίδευση με την κοινωνία της εργασίας και κλείνει έναν ακόμη δρόμο για τους νέους που επιλέγουν την επαγγελματική κατάρτιση με αναγνωρισμένο και με κύρος κρατικό τίτλο σπουδών . Ένα σύστημα που επί 50 χρόνια έδινε και δίνει στην κοινωνία χιλιάδες τεχνίτες με παιδεία, γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες να σταδιοδρομήσουν στο επάγγελμα που φοίτησαν, αν και με πολλά τρωτά που έπρεπε να διορθωθούν, δεν αμφιβάλλει κανείς ότι τώρα το οδηγούν στο κλείσιμο.
 
Οι διεκδικήσεις
 
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η εκπαιδευτική κοινότητα διεκδικεί τα παρακάτω:
- Σχολές Μαθητείας μεταγυμνασιακού επιπέδου, ενταγμένες στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αναβαθμισμένη λειτουργία 3ετούς φοίτησης, με δυικό σύστημα εκπαίδευσης πρακτικής άσκησης στο 2ο και 3ο έτος. Με παροχή επαγγελματικών δικαιωμάτων επιπέδου 2 και 3. Με διέξοδο σε ανώτερα επίπεδα εκπαίδευσης.
- Σχολές Μαθητείας με πρακτική άσκηση σε συνεργασία με συντεχνίες και Επιμελητήρια, με τη συμμετοχή των Κοινωνικών Εταίρων στη λειτουργική τους διαδικασία.
- Σχολές Μαθητείας με ειδικότητες που ανταποκρίνονται στις τοπικές και περιφερειακές ανάγκες ανάπτυξης της χώρας μας.
- Να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία των ωρομισθίων εκπαιδευτικών του ΟΑΕΔ από το Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της αναγνώρισης που έγινε σε άλλα Υπουργεία και ένταξής τους στους αντίστοιχους πίνακες του Υπουργείου.