Κοινωνία

10/12/12 17:09

τελ. ενημ.: 10/12/12 17:09

Πληρώθηκαν με Αγωγή κατά του Δήμου

- ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ... ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ!

 

Την παροιμία που λέει ότι «το καλό το παλικάρι ξέρει κι’ άλλο μονοπάτι» εφάρμοσαν ο Δήμος Χίου και το Αστικό ΚΤΕΛ και βρήκαν την ησυχία τους και πάλι... προσωρινά.

 Δια της πλαγίας οδού κατάφεραν να παρακάμψουν τον σκόπελο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και με εντολή της Δικαιοσύνης καταβλήθηκαν στους  λεωφορειούχους με δύο χρόνια καθυστέρηση οι πιστώσεις για  την συγκοινωνιακή σύνδεση  του Κέντρου με τα  δημοτικά πάρκιγκ.

Η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου εφαρμόζοντας τον Αστικό Κώδικα δεν υπέγραφε τα δημοτικά εντάλματα επειδή δεν υπάρχει σχετικός κωδικός, με αποτέλεσμα να μένουν απλήρωτοι οι λεωφορειούχοι και η συνεργασία Δήμου- Αστικού ΚΤΕΛ να οδηγείται στο γκρεμό.

Μόνη λύση, όπως είχε δηλώσει τότε ο Π. Λαμπρινούδης ήταν η κατάθεση Αγωγής από το Αστικό προς τον Δήμο Χίου.

Αυτό ακριβώς και έγινε.  Το ΚΤΕΛ κατήγγειλε το Δήμο ως  αφερέγγυο και η Δικαιοσύνη διέταξε την πληρωμή των οφειλών. Η ταμειακή υπηρεσία εξέδωσε το απαραίτητο ένταλμα που δεν μπορούσε πια  να ακυρωθεί  από το Ελεγκτικό Συνέδριο και οι οδηγοί θα κάνουν γιορτές με ζεστό χρήμα στην τσέπη τους.

Παράλληλα οι δύο «συνεταίροι» ετοιμάζονται να υπογράψουν και τη  νέα σύμβαση  για την κάλυψη των δρομολογίων και το 2013,  γνωρίζοντας πια τη μέθοδο πληρωμής  που θα ακολουθήσουν και του χρόνου.

 

Άδειοι χώροι

Αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος, γιατί η άλλη, που αφορά και εμάς, αποδεικνύει  ότι το επιβατηγό κοινό δεν έχει ενστερνιστεί τη φιλοσοφία της χρήσης  των δημοτικών περιφερειακών  πάρκιγκ και τη μεταφορά στο κέντρο με τακτική δημόσια δρομολόγια.

Ο κόσμος εξακολουθεί να επιδιώκει να παρκάρει το αυτοκίνητο του αν είναι δυνατόν και  έξω από τα κατάστημα, ενώ η ανά τέταρτο της ώρας συγκοινωνία που προσφέρουν τα λεωφορεία είναι πολύ πιο συμφέρουσα.

 Οι περισσότεροι χώροι στάθμευσης παραμένουν άδειοι και τα λεωφορεία εκτελούν τα δρομολόγια χωρίς επιβάτες.

 Χαρακτηριστικό είναι το ότι ακόμη και το πάρκιγκ της Φάρκαινας, που έχει ικανοποιητική κάλυψη, κινείται κυρίως το καλοκαίρι με τους ξένους επισκέπτες που έχουν σύγχρονη οδική κουλτούρα.

Από Ιούλιο έως και τέλη Αυγούστου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Αστικού ΚΤΕΛ, διακινούνται καθημερινά προς και από το κέντρο γύρω στους 500 επιβάτες.                  Σχετικά ικανοποιητική θεωρεί το ΚΤΕΛ την διακίνηση 100 περίπου επιβατών την ημέρα από το πάρκιγκ της οδού Καλουτά προς την Τάφρο του Κάστρου και το δημαρχείο και αντίστροφα.

Από την άλλη, η  κίνηση είναι αισθητά μικρότερη έως και σχεδόν μηδενική πολλές μέρες από και προς τα πάρκιγκ του Ναυτικού Ομίλου και της οδού Ράμνης,  κοντά το ΙΚΑ.

 

Τι φταίει

Η διοίκηση του ΚΤΕΛ δηλώνει ικανοποιημένη από την κίνηση, αλλά πιστεύει ότι θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Ωστόσο στις μέχρι σήμερα συζητήσεις δεν έχει εντοπιστεί το κίνητρο εκείνο που θα οδηγήσει το Χιώτη να μην φέρει στο κέντρο το αυτοκίνητό του.

«Ίσως να μην έχει προβληθεί σωστά και όσο θα έπρεπε, είναι χαρακτηριστικό ότι κυρίως οι  ξένοι χρησιμοποιούν το καλοκαίρι τα πάρκιγκ και τη δημοτική συγκοινωνία», τονίζει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ  Στ. Κλούβας.