Κοινωνία

2/10/13 15:38

τελ. ενημ.: 2/10/13 15:39

Όταν μπερδεύεις την κριτική.... με την αντιπολίτευση

ΞΕΣΗΚΩΘΗΚΕ Ο ΠΟΛ. ΛΑΜΠΡΙΝΟΥΔΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΟΣ – ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

«Πετάει ο γάιδαρος; Πετάει...» Αυτό πρέπει να σκεφτόμαστε κάθε φορά τοποθετούμε τις λέξεις δίπλα από οτιδήποτε έχει σχέση με το Δήμο Χίου καθώς είναι προφανές πως ακόμη και μια στοιχειώδης κριτική ερμηνεύεται ως «αντιπολίτευση», πάνω στη φόρα του γραφείου τύπου του δημάρχου  μη τυχόν και αδικηθεί για όσα έχει προσφέρει.

Με την παρακάτω ανακοίνωση που εξέδωσε ο δήμαρχος, απαντά στη στήλη «Δημιουργίας Λόγος Αντίλογος»  που επιμελείται ο Δήμης Μυλωνάδης, ο οποίος... τόλμησε να αναφερθεί στις λιμενικές υποδομές ξεσηκώνοντας την Δημοτική Αρχή.

Ο λόγος στον Δήμαρχο: 

«Στα πλαίσια της λιμενικής στρατηγικής για το νομό μας, τα τελευταία δέκα χρόνια, οι προτεραιότητες μας ήταν, το Λιμάνι Ψαρών και Μεστών, το Αγκυροβόλιο Λημνιών, η βελτίωση του λιμανιού Λαγκάδας και η κατασκευή νέου λιμανιού στη Χίο, στη θέση Κοντάρι.

Το λιμάνι Ψαρών και Μεστών, βελτιώθηκαν και έγιναν αρκετά λειτουργικά και ασφαλή ( εκκρεμούν τα κτιριακά για το λιμάνι Μεστών), στα Λημνιά της Βολισσού, το έργο είναι σε πλήρη εξέλιξη ενώ στην Λαγκάδα ξεκίνησε το έργο (καθυστερούν συμπληρωματικές μελέτες για να ολοκληρωθεί).

Αυτή ήταν η στρατηγική μας ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και σε συνεργασία με τους Δήμους, κάναμε αγώνα δρόμου, για να ολοκληρωθούν έγκαιρα οι μελέτες και να εξασφαλισθούν οι πιστώσεις έτσι ώστε να γίνουν τα προαναφερόμενα λιμενικά έργα.

Για το κεντρικό λιμάνι της Χίου, στη θέση Κοντάρι, προηγήθηκε μελέτη εμπειρογνωμοσύνης το 2002 και ελέγχθηκαν 13 περιοχές. Η συγκεκριμένη μελέτη «πρότεινε» ως καταλληλότερη τοποθεσία την περιοχή Κοντάρι( η οποία έτυχε και της έγκρισης της Υ.Π.Α., ως οριακά αποδεκτής , όσον αφορά την τοποθεσία).

Το 2005, ξεκίνησε η σύνταξη της μελέτης, η οποία ολοκληρώθηκε- μαζί με τις εγκρίσεις που απαιτούνταν- σε τέσσερα χρόνια και τον Αύγουστο του 2009 υποβλήθηκε στην Δ4 Δ/νση του Υπουργείου Υποδομών, για έγκριση και χρηματοδότηση, δεδομένου ότι για λιμενικά έργα πάνω από 11.000.000€, οι μελέτες εγκρίνονται και τα έργα χρηματοδοτούνται και κατασκευάζονται από το παραπάνω Υπουργείο.

Σύμφωνα με την πρόταση των μελετητών, το έργο προτείνεται να γίνει σε δύο(2) φάσεις: την πρώτη φάση, προϋπολογισμού 43.200.000€, η οποία συμπεριλαμβάνει τα λιμενικά έργα (προσήνεμα επίνεμοι μόλοι, προβλήτα για κρουαζιερόπλοια κ.α.) και τη δεύτερη φάση, προϋπολογισμού 19.000.000€, η οποία περιλαμβάνει τις χερσαίες εγκαταστάσεις. Με αυτόν τον τρόπο την ευθύνη του έργου, την έχει το Υπουργείο και δεν αποστέλλετε ο φάκελος χρηματοδότησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο ενεργειών της πρώην Ν.Α. Χίου, παρεδόθη ο φάκελος του έργου του λιμανιού, στην Περιφερειακή Ενότητα Χίου, τον Οκτώβρη του 2010. Στην συνέχεια η μελέτη παρεδόθη στην «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.», με τα γνωστά πλέον σε όλους αποτελέσματα, όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου.

Αναφερθήκαμε λεπτομερώς, σε όλες τις μέχρι τώρα ενέργειές μας, για το λιμάνι της Χίου και τις προσπάθειες που καταβάλλαμε για να το δημοπρατήσουμε θέλοντας έτσι να απαντήσουμε και έμμεσα στην γνωστή, σε όλους μας, λαϊκίστικη, επικίνδυνη και ψευδή επιχειρηματολογία, που χρησιμοποίησε στην εφημερίδα «Πολίτης», ο κ. Μυλωνάδης, ο οποίος για μία ακόμη φορά, εσκεμμένα και με ψευδή στοιχεία ή λόγω έλλειψης των απαιτούμενων γνώσεων ή σκοπίμως λόγω της γνωστής του τακτικής, να μην γίνει τίποτα σε αυτό το νησί .

Επιχειρεί δε, ως παντογνώστης, να επιρρίψει κατηγορίες και ευθύνες στο Δήμαρχο , προφανώς παρασυρμένος από εμπάθεια ή εξυπηρετώντας άλλα συμφέροντα.

Του προτείνουμε, να αποφεύγει τη φτηνή λύση της απόδοσης ευθυνών σε οποιονδήποτε, εάν πρώτα δεν γνωρίζει καλά το ζήτημα στο οποίο αναφέρεται».

 

Τι ανέφερε η στήλη του Δ. Μυλωνάδη

"Στο χθεσινό σημείωμα θέσαμε σε γενικές γραμμές ότι  έχει προηγηθεί- ως πρόταση- από το 2000 μέχρι το 2005 προκειμένου να βελτιωθούν οι  υπάρχουσες  ή να δημιουργηθούν νέες λιμενικές  υποδομές.

Στις  μετέπειτα προτάσεις θα πρέπει να προστεθούν  η πρόταση του επίκουρου καθηγητή ΕΜΠ κ. Σ. Αζοράκου το 2006 και η πρόταση του τότε Υπουργού Ε.Ν και ΑΙΓΑΙΟΥ βουλευτή ΝΔ. κ. Κωστή  Μουσουρούλη με Γ. Γρ. του Υπουργείου τον  κ. Κ. Μουτζούρη προπρύτανη ΕΜΠ και  καθηγητή Λιμ. Έργων, που παρουσιάσθηκε στην  αρχή τρέχοντος του χρόνου.

Ως προς την πρώτη, που παρουσιάστηκε στο  ξενοδοχείο Χανδρή από τον τότε πρόεδρο  Λ.Ε.  κ. Σ. Κάρμαντζη παρουσία του τότε βουλευτού ΝΔ. κ. Ι. Πίττα, προέβλεπε εσωτερική  προβλήτα όπως η προκατατεθείσα πρόταση  Σ. Μιχαϊλίδη, την  οποία  έχει προωθήσει η από τον κ. Σ. Κάρμαντζη Λ.Ε. με σχετικό έγγραφο στο ΥΕΝ/ Γ. Γρ.Λ.Λ.Π. και  στην Περ. Βορ. Αιγαίου για την οποία ο κ. Αζοράκος  προκληθείς εδήλωσε άγνοια. Οι αναγνώστες ας βγάλουν τα συμπεράσματα τους. Πέραν τούτου ο κ. Αζοράκος προέβλεπε τις απαραίτητες εξωτερικές επιχώσεις ανατολικά του νότιου μόλου για διάφορες χρήσεις (στάθμευση οχημάτων κλπ) και κατασκευή κάθετης προβλήτας κοντά στο νότιο  φαναράκι για να δένουν τα κρουαζερόπλοια..

Η τελευταία και  τα κρουζερόπλοια- όπως φαίνεται  και στο σχέδιο- θα στραγγαλίζουν τον δίαυλο εισόδου- εξόδου που τον πλάτος του είναι  σήμερα οριακό.

Επιπλέον σε αντίθεση με την φαρδύτερη προβλήτα της πρότασης Μιχαϊλίδη με άκρο ακόμη πλατύτερο για τους απαραίτητους ελιγμούς εισόδου- εξόδου νταλικών, ή εσωτερική  προβλήτα  που παρουσιάσθηκε αδυνατούσε να ανταποκριθεί σ’ αυτό.

Η πρόταση υποστηρίχθηκε από τον βουλευτή και  τον πρόεδρο Λ.Τ αλλά επικρίθηκε τόσο από εμένα όσο και από άλλους μεταξύ των οποίων ο Σ. Μιχαϊλίδης, τόσο για λόγους αρχής δηλ. υποκλοπή της ιδέας, τόσο και για τους πιο πάνω λόγους, απευθείας και δια του τύπου τις  επόμενες μέρες με αναπάντητα σημειώματα.. Η πρόταση του τότε Υπουργού κ. Κ. Μουσουρούλη παρουσιάσθηκε παρουσία του Γ. Γραμματέα  κ.Κ. Μουτζούρη στα Μ.ΜΕ..

Προέβλεπε «θρέψιμο» της βόρειας προκυμαίας κατά 45 μέτρα να επεκταθεί ο χώρος στάθμευσης  οχημάτων πλοίων ακτοπλοΐας  και κατασκευή εξωτερικών έργων νέας προκυμαίας από ΝΟΧ μέχρι νότιο φαναράκι επί  προσχώσεων για την στάθμευση πλοίων ακτοπλοΐας ή  κρουαζιέρας.

Τα αρνητικά της πρότασης είναι η διατήρηση  της στάθμευσης πλοίων ακτοπλοΐας στην ΙΔΙΑ θέση  και η διατήρηση της ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ των αυτοκινήτων  να χρησιμοποιούν την προκυμαία με ότι  αρνητικό συνεπάγεται από πλευράς  ώχλησης και υποβάθμισης  ποιότητας ζωής των καταστημάτων, των  επαγγελματιών, των θαμώνων και των περιπατητών  της προκυμαίας με άμεσες επιπτώσεις στην  τοπική οικονομία (κενά καταστήματα κλπ).

Επί πλέον η στάθμευση των δύο πλοίων εξωτερικά του νότιου απαγορεύεται λόγω του τραπεζίου ύψους, του αεροδρομίου, από την ΥΠΑ

Όπως ήταν αναμενόμενο  η πρόταση  του κ. Υπουργού έτυχε απαξιωτικών χαρακτηρισμών από τον κ. Δήμαρχό όχι για τους πιο πάνω λόγους, αλλά  διότι έρχεται σε αντίθεση με τον ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ (!!!) όπως αναφέρθηκε,  σχεδιασμό  της Ν.Α Χίου επί Νομαρχίας του  κ. Λαμπρινούδη. ..

Στον κ. Μουσουρούλη καταλογίζεται ότι ενώ γνώριζε δια του Γ. Γραμματέως του τα τρωτά της μελέτης του νέου λιμένα στο βιολογικό, δεν αντεπετέθη με  πολιτικούς όρους επί της ουσίας, αλλά προτίμησε μέχρι σήμερα να σιωπά με αποτέλεσμα ο Δήμαρχος να αλωνίζει. Λίγη ακόμη υπομονή πλησιάζουμε στην τελική ευθεία".

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση