Κοινωνία

30/7/13 14:08

τελ. ενημ.: 31/7/13 13:49

Ολοκλήρωση μετά βίας

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΒΑΡΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΤΗΝ «ΑΚΑΜΑΣ» ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΗΜΙΤΕΛΕΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΜΕΡΣΙΝΙΔΙ - ΣΥΚΙΑΔΑ

Εξανεμίζονται όσο περνάει ο καιρός οι ελπίδες των κατοίκων Συκιάδας, Λαγκάδας και Καρδαμύλων ότι θα δουν το φαραονικό έργο της διάνοιξης του οδικού δικτύου της βόρειας Χίου να ολοκληρώνεται, προσφέροντας έτσι ασφαλή και άνετη οδήγηση αντίστοιχη του νότιου τμήματος του νησιού.

Οι εργασίες διάνοιξης που κατέστρεψαν το ανάγλυφο της περιοχής από το Μερσινίδι μέχρι και το Παντουκειός μένουν στον αέρα με δεδομένο ότι αφενός ο εργολάβος αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, αφετέρου οι όποιες προσπάθειες έγιναν προκειμένου η εργολαβία να παραχωρηθεί σε άλλη εταιρία ναυάγησαν οριστικά.

Οι εργασίες και τα προβλήματα

Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται η γέφυρα του Παντουκειούς αφού τα συνεργεία της «Ακάμας» τις τελευταίες ημέρες ξεκαλούπωσαν το έργο από τον ξυλότυπο και προχωρούν στα επόμενα σημαντικά βήματα για τα οποία από την Π.Ε. Χίου έχει δοθεί χρονική παράταση 6 μηνών.

Ωστόσο οι αρχικοί φόβοι όλων των εμπλεκόμενων πλευρών ότι το γεφύρι δεν κατασκευάστηκε στο ίδιο επίπεδο με το υπάρχον οδικό δίκτυο επιβεβαιώθηκαν πλήρως μιας και για να προχωρήσει η διαδικασία της επιγεφύρωσης και να καταστεί το έργο πλήρως λειτουργικό θα πρέπει τα συνεργεία να κατεβάσουν το ύψος του δρόμου από την πλευρά της Συκιάδας στο ύψος της γέφυρας.

Σε αυτά τα πλαίσια σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό, τις επόμενες ημέρες η «ΑΚΑΜΑΣ» θα προχωρήσει στη δημιουργία τοιχίων αντιστήριξης στα σημεία σύνδεσης του δρόμου με τη γέφυρα ώστε το έργο να συνδεθεί με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο.

Υπάρχει χρόνος, δεν υπάρχει χρήμα

Σημαντικός ανασταλτικός παράγοντας για την ολοκλήρωση των εργασιών είναι η μη ύπαρξη χρημάτων από την πλευρά της εταιρίας που έχει κάνει εδώ και 1 χρόνο αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα.

Έτσι ενώ οι πιστώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι εξασφαλισμένες, ο εργολάβος αδυνατεί να καταθέσει ανακεφαλαιωτικούς πίνακες για την πληρωμή του αφού δεν έχει χρήματα για να ολοκληρώσει τμηματικά το έργο.

Με βάση αυτό το δεδομένο θεωρείται αμφίβολο αν τελικά καταφέρει να προχωρήσει σε άλλα σημεία της εργολαβίας πέρα από τη γέφυρα, όπως η διάνοιξη από το Μερσινίδι μέχρι το Παντουκειός και από εκεί μέχρι τον κόμβο της Συκιάδας.

«Ας ολοκληρώσει τα βασικά»

Υπαναχώρηση πάντως παρουσιάζει η θέση της Π.Ε. Χίου αφού η φράση του Κ. Γανιάρη ότι «το έργο θα ολοκληρωθεί με όποιο κόστος» αντικαταστάθηκε με το πέρας των ημερών από τη φράση του Μ. Κράκαρη «ας ολοκληρώσει τα βασικά».

Όπως εξήγησε ο τελευταίος στον «π» η Π.Ε. Χίου τον πιέζει προκειμένου πέρα από το γεφύρι να αποπερατώσει τις χωματουργικές και άλλου είδους εργασίες από το Παντουκειός μέχρι τον κόμβο της Συκιάδας.

«Καταβάλουμε πραγματικά μία πολύ μεγάλη προσπάθεια για να δούμε επιτέλους αυτό το έργο να ολοκληρώνεται. Τις τελευταίες ημέρες όπως μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας οι εργασίες εκτελούνται με γρηρορότερους ρυθμούς που σε καμία όμως περίπτωση δεν είναι ικανοποιητικοί. Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα και με τον εργολάβο αλλά και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που μας έχει δώσει τα χρήματα και το έργο δεν ολοκληρώνεται.

Πιέζουμε την «ΑΚΑΜΑΣ» να τελειώσει με το γεφύρι και να ξεκινήσει τη διάνοιξη του οδοστρώματος από το Θόλος μέχρι και τη Συκιάδα. Για το υπόλοιπο κομμάτι από το Μερσυνίδι μέχρι και το Παντουκειός τα πράγματα είναι αμφίβολα. Κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας», σημείωσε ο κ. Κράκαρης.

Τα παραπάνω πάντως δεν είναι τα μοναδικά βάσιμα στοιχεία που κάνουν τους κατοίκους των τριών περιοχών να θεωρούν ότι ο δρόμος θα μείνει ένα ανοιχτό εργοτάξιο. Πρόσφατα ο ΕΣΠΕΛ επέβαλλε πρόστιμο ύψους 20.000 ευρώ στην «ΑΚΑΜΑΣ» για την εκπρόθεσμη ολοκλήρωση των εργασιών. Με δεδομένη την οικονομική κατάσταση της εταιρίας αλλά και τα γεγονός ότι η Ε.Ε. θα ζητήσει πίσω τα χρήματα σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί το έργο κάνουν τους πάντες να ανησυχούν και να στρέφουν τις ελπίδες τους τόσο στην Περιφέρεια όσο και στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Β. Αιγαίου που φέρουν εξαρχής και το κύριο βάρος των ευθυνών.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση