Κοινωνία

23/10/13 10:44

τελ. ενημ.: 24/10/13 10:41

Οικονομία σε... ξέρα

Η ΑΚΑΜΠΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΩΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΕΣ ΨΑΡΑΔΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

Τσουνάμι δυσάρεστων εξελίξεων στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών μας θα επιφέρει η συνεχιζόμενη υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Στις παράπλευρες απώλειες της υποβάθμισης συγκαταλέγονται δεκάδες ιχθυοκαλλιεργητές, επαγγελματίες, έμποροι, ψαράδες και μεταφορείς που βλέπουν το λουκέτο στις επιχειρήσεις τους να κοντοζυγώνει απειλητικά.

Success story

Το περίφημο success story του πρωθυπουργού περιλαμβάνει εύρωστες επιχειρήσεις με εξαγωγές, όπως ο Νηρέας, ή η Forkys , μεταφορείς που με τα φορτηγά τους έχουν αναλάβει τη μεταφορά προϊόντων από το Αιγαίο στον Πειραιά και τανάπαλιν. Ψαράδες που μετά την «καλάδα» μέσω της ιχθυόσκαλας αποστέλλουν την ψαριά τους στην Αθήνα και σε άλλες μεγάλες πόλεις. Κατά μέσω όρο με τα πλοία της γραμμής διακινούνται εβδομαδιαίως  250 τόνοι φρέσκο ψάρι την εβδομάδα. Όλα αυτά πριν την ανακοίνωση των τροποποιήσεων στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Όλα αυτά πριν την επιστροφή του τόπου μας στο 1960. Πλέον οι ακτοπλόοι χαράζουν πλώρη μόνο όταν κι όποτε γεμίζουν τα ταμεία τους έχοντας και τον νόμο στο πλευρό τους κι από το περίφημο success story στο Αιγαίο έχει μείνει μόνο το story.

Η σύσκεψη

Χθες το μεσημέρι στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ του Κ. Γανιάρη, του Μ. Μαρίνου από τη Forkys, του Στ. Μισιριώτη από τον ΝΗΡΕΑ, του προέδρου του Επιμελητηρίου Γ. Γεωργούλη, εκπροσώπων μεταφορικών εταιρειών και αντιπροσώπων προκειμένου να συζητηθούν οι επιπτώσεις από τη μείωση των δρομολογίων των πλοίων στη γραμμή Πειραιά- Χίος- Μυτιλήνη, ενόψει και της επερχόμενης σύσκεψης της Τρίτης στη Μυτιλήνη για το ίδιο θέμα.

Τα δρομολόγια

Με τα νέα δεδομένα, πλοίο από το νησί μας προς τον Πειραιά δεν θα έχει Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο. Θα εκτελείται δρομολόγιο κάθε Τρίτη βράδυ, Πέμπτη στις 12.00 το μεσημέρι και στις 20.30 ο «Πελαγίτης», Παρασκευή στις 12.00 και Κυριακή βράδυ το «Αριάδνη» και ο «Πελαγίτης».

Σε απόγνωση οι ιχθυοκαλλιεργητές

Μετατροπή των υπαρχόντων δρομολογίων κι αναχώρηση των πλοίων τα βράδια αντί τα πρωινά της Τετάρτης και της Πέμπτης, με την προϋπόθεση ότι τα ωράρια του «Πελαγίτη» θα τηρούνται, ζητούν ως έσχατη λύση οι ιχθυοκαλλιεργητές  που προκρίνουν ως ζητούμενο την καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας με τον Πειραιά. «Δε γίνεται αυτή η κατάσταση. Έχουμε συμφωνίες με εταιρείες, έχουμε ρήτρες που αν δεν τηρηθούν βγαίνουμε εκτός αγοράς» τόνισε ο κ. Μαρίνος  εξηγώντας στους παριστάμενους πως η μετατροπή των ακτοπλοϊκών δρομολογίων σημαίνει την αρχή τους τέλους για τις εταιρίες τους ή τους εξωθεί να φύγουν από τη Χίο με ότι αυτό συνεπάγεται για τη γενικότερη οικονομία του νησιού.

«Έχουμε σαράντα άτομα στο συσκευαστήριο. Αν συσκευάζουμε δυο φορές την εβδομάδα δε θα τους κρατήσουμε όλους, θα τους διώξουμε. Στον κλάδο μας συνολικά απασχολούνται περίπου 250 εργαζόμενοι» είπε ο κ. ΜΙσιριώτης από τον Νηρέα.

Ανάλογη κατάσταση και με τους ψαράδες που δε θα μπορούν να στέλνουν ψάρια τριών ημερών στις μεγάλες ψαραγορές. Θα αναγκαστούν να σταματήσουν, θα μείνουν κι αυτοί χωρίς δουλειά. Αξίζει να αναφερθεί πως κάθε εβδομάδα 70-80 τόνους ψάρια μεταφέρει η Forkys, 100 περίπου ο Νηρέας και 30-40 τόνοι φεύγουν από την ιχθυόσκαλα. Αλυσιδωτά από την παύση των παραπάνω επηρεάζονται άμεσα και οι μεταφορείς αλλά και όλη η αγορά αφού όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε εκτός από Χιώτικο Γάλα στην αγορά δε θα υπάρχει άλλο φρέσκο, με ανάλογες επιπτώσεις και στην αγορά κι εμπορεία φρέσκων και νωπών λαχανικών!

Οι εμπορικές επιπτώσεις

Πέραν των παραπάνω ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Γεωργούλης προσέθεσαν και το εμπορικό και τουριστικό πλήγμα που θα υποστεί το νησί από αυτήν την υποβάθμιση κάτι που θα συζητηθεί και στην επόμενη εντός των ημερών συνεδρίαση του Επιμελητηρίου.

«Το ζήτημα είναι εξαιρετικά οξύ. Ψαράδες και ιχθυοκαλλιέργειες κινδυνεύουν άμεσα με κλείσιμο. Το θέμα δεν είναι να μη γίνει ο ελλιμενισμός του πλοίου, να γίνει, αλλά να αντικατασταθεί με άλλο. Είμαστε νησιά 150.000 κατοίκων δεν γίνεται να μας αντιμετωπίζουν σα να έχουμε πληθυσμό λίγων χιλιάδων. Πρέπει να δούμε τι εννοούν οι εταιρείες με το «δε βγαίνουν» ,για πόσο χρονικό διάστημα εννοούν για όλο τον χρόνο για δυο μήνες;» είπε ο Κ. Γανιάρης βάζοντας το διεκδικητικό πλαίσιο.

Δείτε επίσης