Κοινωνία

14/6/19 19:02

τελ. ενημ.: 14/6/19 19:10

Ο σχολιασμός των θεμάτων των Πανελληνίων από τα φροντιστήρια «Πουκαμισάς»

Σχολιασμός των θεμάτων ΑΟΘ

Τα θέματα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της  ύλης.Ήταν με σαφή τρόπο διατυπωμένα και  διαβαθμισμένης δυσκολίας. Η αντιμετώπισή τους απαιτούσε από τους μαθητές να έχουν πάρα πολύ καλή γνώση τόσο της θεωρίας όσο και της μεθοδολογίας επίλυσης των ασκήσεων.Ηταν  περισσότερο απαιτητικά σε σχέση με τα αντίστοιχα των περσινών Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Λίτσας Ανδρέας

Σχολιασμός των θεμάτων Λατινικών

Τα θέματα στο σύνολό τους δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Κινούνται στην ίδια λογική με τα θέματα της προηγούμενης χρονιάς. Ζητήθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 20, 38 και 45.
Οι ασκήσεις γραμματικής απαιτούσαν την προσοχή και τη συγκέντρωση των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνέπιπτε μορφολογικά ο τύπος του κειμένου και ο ζητούμενος τύπος στο ουσιαστικό vela και στην κτητική αντωνυμία nostra. Επιπλέον, εξετάστηκαν τα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων, και μάλιστα σε ξεχωριστή άσκηση, όπως και στα θέματα του 2018.
Στις ασκήσεις του συντακτικού εξετάστηκαν η ενεργητική – παθητική σύνταξη, ο προσδιορισμός του τόπου, οι δευτερεύουσες προτάσεις και η ανάλυση αιτιολογικής μετοχής. Μοναδική πρωτοτυπία αποτελεί η άσκηση Γ2γ, που αφορά το φαινόμενο της άμεσης αυτοπάθειας με αλλαγή σε γραμματικούς τύπους.  

Σχολιασμός των θεμάτων Χημείας

Τα σημερινά θέματα της Χημείας ήταν τα πιο απαιτητικά που έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οι μαθητές σε Πανελλαδικές Εξετάσεις τα τελευταία 20 χρόνια. Εκφράζουμε τις ακόλουθες ενστάσεις αναφορικά με τα ερωτήματα:

  • Β2(β): ως προς τη σαφήνεια των προτεινόμενων επιλογών,
  • Β4: ως προς το γεγονός ότι είναι άσκηση και όχι ερώτημα κατανόησης της θεωρίας, όπως σαφώς ορίζει το εξεταστικό πλαίσιο,
  • Β4(β): ως προς το γεγονός της προσθήκης στερεού σε μία χημική ισορροπία, που δίχασε και τους Χημικούς και τους Υποψηφίους,
  • Γ1(β): ως προς τη σαφήνεια και τη διατύπωση,
  • Δ4: ως προς τη διατύπωση, η οποία όφειλε να διευκρινίζει αν η αύξηση της πίεσης προκύπτει με τη μείωση του όγκου του δοχείου ή με κάποιον άλλο τρόπο.
    Οι επιδόσεις των Υποψηφίων στο μάθημα αναμένεται να είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές, τουλάχιστον για τις υψηλόβαθμες κλίμακες.

Μαρίνος Ιωάννου, Χημικός 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση