Σχολιασμός των θεμάτων ΑΟΘ
Τα θέματα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης.Ήταν με σαφή τρόπο διατυπωμένα και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Η αντιμετώπισή τους απαιτούσε από τους μαθητές να έχουν πάρα πολύ καλή γνώση τόσο της θεωρίας όσο και της μεθοδολογίας επίλυσης των ασκήσεων.Ηταν περισσότερο απαιτητικά σε σχέση με τα αντίστοιχα των περσινών Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Λίτσας Ανδρέας
Σχολιασμός των θεμάτων Λατινικών
Τα θέματα στο σύνολό τους δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Κινούνται στην ίδια λογική με τα θέματα της προηγούμενης χρονιάς. Ζητήθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 20, 38 και 45.
Οι ασκήσεις γραμματικής απαιτούσαν την προσοχή και τη συγκέντρωση των μαθητών. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνέπιπτε μορφολογικά ο τύπος του κειμένου και ο ζητούμενος τύπος στο ουσιαστικό vela και στην κτητική αντωνυμία nostra. Επιπλέον, εξετάστηκαν τα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων, και μάλιστα σε ξεχωριστή άσκηση, όπως και στα θέματα του 2018.
Στις ασκήσεις του συντακτικού εξετάστηκαν η ενεργητική – παθητική σύνταξη, ο προσδιορισμός του τόπου, οι δευτερεύουσες προτάσεις και η ανάλυση αιτιολογικής μετοχής. Μοναδική πρωτοτυπία αποτελεί η άσκηση Γ2γ, που αφορά το φαινόμενο της άμεσης αυτοπάθειας με αλλαγή σε γραμματικούς τύπους.
Σχολιασμός των θεμάτων Χημείας
Τα σημερινά θέματα της Χημείας ήταν τα πιο απαιτητικά που έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οι μαθητές σε Πανελλαδικές Εξετάσεις τα τελευταία 20 χρόνια. Εκφράζουμε τις ακόλουθες ενστάσεις αναφορικά με τα ερωτήματα:
Μαρίνος Ιωάννου, Χημικός
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.