Κοινωνία

16/6/16 15:18

τελ. ενημ.: 17/6/16 11:38

Ο Ιούνιος...έγινε Ιούλιος για το Μεστά – Πειραιάς

Η ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ «ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ» ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ

Για τις 14 Ιουλίου μεταφέρει το πρόγραμμα έναρξης δρομολογίων στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Μυτιλήνη – Μεστά – Πειραιάς η Hellenic Sea Ways, με το σύστημα εισιτηρίων να μη δέχεται ακόμη κρατήσεις και τον κίνδυνο να αποθαρρυνθούν δεκάδες επιβάτες στη μέση του καλοκαιριού να επιλέξουν τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου για τις διακοπές τους, να είναι ορατός. Εξάλλου, πόσο εύκολο μπορεί να είναι για μία οικογένεια να προγραμματίσει κάποιο ταξίδι στα μισά του καλοκαιριού;

Αιτία όπως όλα συντείνουν και σύμφωνα και με σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εμπρός» της Λέσβου, είναι η καθυστέρηση στις επισκευαστικές εργασίες στο πλοίο «Νήσος Σάμος», το οποίο θα εκτελούσε το πρώτο του δρομολόγιο αύριο, ωστόσο αυτό δεν θα γίνει πριν από τις 14 Ιουλίου.

Για το θέμα δεν έχει πάρει καμία θέση το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, πόσο μάλλον από τη στιγμή που πρόκειται για μία άγονη επιδοτούμενη γραμμή που οι νησιώτες περιμένουν να ενισχύσει το τουριστικό ρεύμα σε μια δύσκολη περίοδο και με το Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού να μένει προσωρινά στον...αέρα.

Παράλληλα για τη Χίο η δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» έχει επιπλέον μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς θα συνδέει το λιμένα των Μεστών με τον Πειραιά διευκολύνοντας περαιτέρω τους επισκέπτες να φθάσουν στο νησί μας.

Τέλος, απομακρύνεται για τη φετινή περίοδο το ενδεχόμενο να συνδεθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη, καθώς ο προγραμματισμός μετατίθεται για την επόμενη σεζόν.    

Όσοι παρακολουθούν την εξέλιξη των εργασιών, στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, ανέφεραν ότι ολοκληρώνονταν οι εργασίες στο μηχανοστάσιο του πλοίου και αυτή την εβδομάδα επρόκειτο να ξεκινήσουν οι δοκιμές. Όμως οι εργασίες στα σαλόνια του, έχουν μείνει πίσω και απαιτούνται εντατικοί ρυθμοί προκειμένου να τηρηθεί το νέο χρονοδιάγραμμα.

Εντυπωσιακή πάντως είναι η σιωπή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την αναβολή έναρξης των δρομολογίων, σε μια άγονη επιδοτούμενη γραμμή, όπως είναι αυτή που θα εξυπηρετεί αυτό το καλοκαίρι το «Νήσος Σάμος».

Σε κάθε περίπτωση, η αβεβαιότητα γύρω από τη δρομολόγηση ή μη του πλοίου και η αδυναμία των επισκεπτών των νησιών να κλείσουν εισιτήρια, στην ουσία τινάζει στον αέρα κάθε προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών από τη Βόρεια Ελλάδα προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου για αυτό το καλοκαίρι. Διότι κανείς δεν θα περιμένει να έρθει η 14η Ιουλίου για να προγραμματίσει τις διακοπές του.

Ερωτηματικό η επόμενη μέρα

Η καθυστέρηση ολοκλήρωσης της μετασκευής του πλοίου, που είναι τόσο εκτεταμένη, και για πολλούς δεν δικαιολογείται από την ηλικία του πλοίου (28 ετών), δεν είναι το μείζον πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει η «Hellenic Seaways». Καθώς το ζήτημα αυτό κυρίως απασχολεί τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τους εν δυνάμει τουρίστες τους από τη Βόρεια Ελλάδα. Εκείνο που πραγματικά απασχολεί την εταιρεία είναι πώς θα αξιοποιηθεί το πλοίο μετά το Σεπτέμβριο. Διότι μια τόσο μεγάλη επένδυση, όπως είναι η απόκτηση και η μετασκευή του συγκεκριμένου πλοίου, θα είναι καταστροφικό να μείνει αναξιοποίητη.

Με δεδομένο ότι η γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να ανοίξει τη φετινή χρονιά, θα πρέπει να βρεθεί άλλο ή άλλα δρομολόγια για το πλοίο.

Είναι πολύ πιθανό να δούμε το «Νήσος Σάμος» να παίρνει τη θέση του «Αριάδνη» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη το φετινό χειμώνα. Επίσης πολύ πιθανό είναι το ενδεχόμενο και αυτό το πλοίο να δρομολογηθεί σε κάποια γραμμή της δυτικής Μεσογείου δεδομένου ότι διαθέτει τεράστια μεταφορική ικανότητα. Σύμφωνα με τα αναρτημένα στοιχεία στην ιστοσελίδα της «Hellenic Seaways», το πλοίο έχει μήκος 192,91 μέτρα και πλάτος 29,40 μέτρα. Η ταχύτητα που αναπτύσσει είναι 21,5 μίλια ανά ώρα και μπορεί να μεταφέρει 700 οχήματα και 2.200 επιβάτες. Το «Αριάδνη» έχει μήκος 196 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και αναπτύσσει ταχύτητα 27,5 μίλια. Η μεταφορική ικανότητα του είναι 2.045 επιβάτες και 560 οχήματα. Αμφότερα τα πλοία έχουν κατασκευαστεί στην Ιαπωνία.

Δείτε επίσης