Κοινωνία

23/2/16 11:13

τελ. ενημ.: 24/2/16 10:55

Ο αντικατοπτρισμός της κοινωνίας μας στην... άσφαλτο

Η ΑΝΩΡΙΜΟΤΗΤΑ, Η ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΩΧΑΔΕΡΦΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΚΑΙ Η ΕΜΜΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΩΝ ΙΘΥΝΟΝΤΩΝ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ

Στον ίδιο άχαρο και υποκριτικό ρόλο που τόσο της αρέσει να μπαίνει και να υποδύεται μετά από κάθε δυσάρεστο γεγονός μπήκε η τοπική κοινωνία από το βράδυ του Σαββάτου όταν ανακοινώθηκε η τραγική κατάληξη του 19χρονου παλικαριού, το οποίο πριν από λίγες μέρες είχε τραυματιστεί εν ώρα εργασίας, στην Απλωταριά, προσκρούοντας με το μοτοποδήλατο του.

Ατέλειωτα τα κατηγορώ, κατεβατά ολόκληρα τα βαθυστόχαστα μηνύματα κι άλλα τόσα τα συλλυπητήρια από διάφορους ειδικά στις σελίδες των κοινωνικών δικτύων. Οι ίδιοι που πραγματικά στενοχωριούνται για τον χαμό του παλικαριού, οι ίδιοι την επόμενη ή τη μεθεπόμενη μέρα οδηγώντας το δίκυκλο ή το αυτοκίνητο τους θα ξεχάσουν τον Κ.Ο.Κ. την επικινδυνότητα τω ν δρόμων μας και όλα όσα αναφέρουν με ευφράδεια λόγου.

Από την άλλη σίγουρα υπάρχουν ευθύνες , για κάθε τι που συμβαίνει. Για κάθε τραγική κατάληξη υπάρχουν αίτια και ευθύνες που πρέπει να αποδοθούν. Αυτή η κουβέντα θα ανοίξει και πρέπει να ανοίξει το επόμενο διάστημα.

Η Απλωταριά

// Τα έργα στην Απλωταριά κόστισαν στη χώρα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάποια εκατομμύρια ευρώ. Το 2008 αποφασίστηκε να μην ξεκινήσει το έργο  της Ανάπλασης της Απλωταριάς αν δεν αντιδρομηθεί η Εγκρεμού και δεν γίνουν οι υποστηρικτικές μελέτες που ανέλαβε να εκπονήσει η Τεχνική υπηρεσία του Δήμου.

Μόνο με αυτές τις προϋποθέσεις, η Απλωταριά θα γινόταν πεζόδρομος και θα ξεκινούσαν οι εργασίες.

Όπως αποδείχθηκε: εκτός από το γενικό αρχιτεκτονικό σχέδιο και μια μελέτη φωτισμού που δεν εφαρμόστηκε το έργο ξεκίνησε ύστερα από διαβεβαιώσεις προς τον Εμπορικό Σύλλογο και στα ΜΜΕ του πρώην δημάρχου και του τότε Δ/ντή Τ.Υ. του Δήμου, ότι υπήρχαν πλήρεις μελέτες και μάλιστα εγκεκριμένες.

Οι έμποροι συναίνεσαν και το έργο ξεκίνησε για να μην χαθούν τα χρήματα.

Τελικά τοποθετήθηκε ο οδηγός του τυφλού και μαζί με αυτόν τα κολωνάκια που δεν προβλέπονταν, σε λάθος θέση,  δηλαδή προς το κέντρο του δρόμου με συνέπεια κάθε τρεις και λίγο να στραβώνουν από τα μεγάλα αυτοκίνητα που δεν χωρούν να περάσουν και να κατευθύνονται προς Καλαμπόκα και Ατσικής, (εκεί που έχασε τη ζωή του ο νεαρός συμπολίτης μας).

Σε αυτό το... στραβό κλίμα το οποίο διατήρησε η νυν δημοτική αρχή, έρχεται να συμπληρωθούν και τα δεκάδες σταθμευμένα δίκυκλα έξω από την eurobank, καθώς και η απουσία αστυνόμευσης ή χρήσης άλλων μεθόδων και λήψη μέτρων για τη μείωση της ταχύτητας των διερχόμενων οχημάτων και δικύκλων από τις οδούς Φ. Αργέντη, Πασπάτη και Ε. Αργέντη, αιτίες που θα προκαλέσουν και άλλα ατυχήματα. //

Γ. Αραμπατζής: Οδηγούμε σε χάλια δρόμους όπως θα οδηγούσαμε σε λεωφόρους

Την ταχύτητα φωτογραφίζει ως αιτία για τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, ο Διοικητής της Τροχαίας Χίου Γιάννης Αραμπατζής ο οποίος πέρα από την αστυνόμευση στους νυν οδηγούς επενδύει πολλά στην ευαισθητοποίηση κι ενημέρωση των νέων οδηγών και κυρίως των παιδιών μέσα από τα σχολεία τους.

"Πρώτη αιτία πάντα είναι η ταχύτητα , όταν δεν τρέχουμε, προλαβαίνουμε να αντιδράσουμε. Επόμενη αιτία για τα τροχαία στη Χίο στατιστικά πάντα, είναι η παραβίαση προτεραιότητας από στοπ, φανάρια, κάθετους δρόμους, στο αεροδρόμιο, στην Καλουτά και σε άλλους δρόμους με λιγότερη συχνότητα." λέει χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος υποστηρίζει πως στο "κακό" , δεν οδηγεί η "κακιά η ώρα". Στην αύξηση του αριθμού των τροχαίων στον νησί μας συντείνουν πολλοί παράγοντες: "Το πρόβλημα  ξεκινά από τη έλλειψη παιδείας, αυτό το προσπαθούμε με ενημερωτικές εκστρατείες στα σχολεία για τις νεαρές ηλικίες και στους μεγαλύτερους με αστυνόμευση συστηματική προσπάθεια .Όπως και να έχει οι νέοι είναι πιο επιπόλαιοι δεν έχουν την εμπειρία του μεγαλύτερου. Οι μεγαλύτεροι  από την άλλη έχουν άλλα θέματα, δεν χρησιμοποιούν ζώνες, κράνη, μιλούν στο κινητό, αφαιρούνται κ.λπ ". Ο διοικητής της Τροχαίας πάντως θεωρεί ότι η ενημέρωση στους νέους έχει αποδώσει γι αυτό και από το 2011 ως σήμερα δεν είχαμε νεκρό μαθητή σε τροχαίο ατύχημα.

Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας είναι η κατάσταση των δρόμων μας. "Οι δρόμοι χειρότεροι από πολλές άλλες περιοχές της χώρας. Υπάρχει κακό οδικό δίκτυο, η πόλη είναι  χωρίς ρυμοτομία και σε αυτούς τους προβληματικούς δρόμους έχουμε μάθει να οδηγούμε λες και οδηγούμε σε... λεωφόρους"

Δ. Γιαμάς: Κανείς δεν βάζει μυαλό

Το μαχαίρι στην πληγή βάζει ο Δ. Γιαμάς, υποστηρίζοντας πως κανείς από όλους μας, δεν βάζει μυαλό. "Σήμερα μιλάμε για ένα ακόμη θανατηφόρο, όμως αν βγούμε και πάλι στους δρόμους θα δούμε οδηγούς να βγαίνουν από μονόδρομους, να παραβιάζουν στοπ, αυτοκίνητα πάνω στις στροφές, αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια και γενικά θα δούμε ότι δεν υπάρχει σεβασμός ούτε για τη ζωή του άλλου αλλά ούτε και για τη δική μας".

Παράλληλα βάζει κι άλλη μια παράμετρο αυτή της ασφάλειας των οχημάτων -δικύκλων στα καταστήματα ντελίβερι " Τα μηχανάκια πρέπει να ελέγχονται. Κάνουν χιλιάδες χιλιόμετρα και δεν γίνεται ένα μηχανάκι που έχει τέτοια επιβάρυνση να περνά από ΚΤΕΟ όπως τα υπόλοιπα. "

Σημαντική παράμετρος εξάλλου για την ασφάλεια του οδηγού είναι και το είδος του οχήματος. Καλώς ή κακώς και η ασφάλεια που παρέχει ένα δίκυκλο στον αναβάτη του είναι θέμα ... τιμής.  Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει τον κόσμο στην αναζήτηση φτηνών λύσεων στην αγορά των δικύκλων. Τα ακριβότερα μηχανάκια προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια, σωστότερα κρατήματα, φρένα, κ.λπ.

Μ. Πούλος: Δυσανάλογος ο αριθμός οδηγών και οχημάτων

Δάσκαλος οδήγησης ο Μ. Πούλος αναφέρει πολλούς παράγοντες  που συμβάλουν στην πρόκληση των τροχαίων ατυχημάτων στη Χίο επικεντρώνοντας  στους κακούς δρόμους και στην κάκιστη νοοτροπία μας.

"Τα μηχανάκια αλλά τελευταία και οι ποδηλάτες δεν δίνουν καμιά σημασία σε αυτό που λέμε Κ.Ο.Κ. Όταν λέμε αγωγή δεν εννοούμε μόνο κυκλοφοριακή αγωγή. Είναι η ιδιοσυγκρασία του Έλληνα που θεωρεί ότι τα ξέρει όλα και δεν ακούει κανέναν;" αναρωτιέται κι ο ίδιος έχοντας δει πράγματα και θαύματα τόσες ώρες καθημερινά μέσα στο αυτοκίνητο. "Οι δρόμοι βελτιώθηκαν έχουν γίνει κάποια μπαλώματα, αλλά παραμένουν μπαλώματα" λέει χαρακτηριστικά, ενώ αναφερόμενος στο επίμαχο σημείο της Απλωταριάς σημειώνει "εφόσον επιτρέπεται η κίνηση οχημάτων το οδόστρωμα έπρεπε να είναι ασφαλτοστρωμένο. Με την πρώτη υγρασία το μάρμαρο θα γλιστρήσει"

Παράλληλα βέβαια υπάρχει και ο μεγάλος αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν σε μια ακατάλληλη πόλη χωρίς χώρους στάθμευσης. "Η Χίος των 55.000 κατοίκων έχει 55.000 οχήματα. Είναι εντελώς δυσανάλογα τα μεγέθη των οδηγών των οχημάτων και των δρόμων. 

Δείτε επίσης