Κοινωνία

7/6/16 18:05

τελ. ενημ.: 8/6/16 10:16

«Ντιλίβερι» ενημέρωσης

ΤΡΟΧΑΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΞΕΚΙΝΟΥΝΑ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΙΑΝΟΜΕΩΝ (ΝΤΙΛΙΒΕΡΙ) ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Ημερίδα  ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των οδηγών διανομής (ντιλίβερι) για τα οφέλη και τις συνέπειες  από την καταστρατήγηση των διατάξεων του Κανονισμού Οδικής Κυκλοφορίας και τις επιπτώσεις των πράξεων τους στην προστασία της υγείας και της  ασφάλειας του κοινωνικού συνόλου, διοργανώνουν σήμερα στις 18:30 η Τροχαία και το Επιμελητήριο Χίου.

Με δεδομένη την αυξητική τάση  των τροχαίων  ατυχημάτων, η Τροχαία αποφάσισε να οργανώσει και να πραγματοποιήσει εκστρατείες ενημέρωσης των δικυκλιστών αλλά και των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων που  συνήθως τους απασχολούν  χωρίς εργασιακή και ασφαλιστική κάλυψη.

Άγχος και πιέσεις

Το κάλεσμα απευθύνεται και στους επιχειρηματίες που απασχολούν διανομείς, αφού συνήθως τα τροχαία ατυχήματα προκαλούνται από τις πιέσεις που δέχονται οι διανομείς  να καλύψουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις ανάγκες των συναλλασσόμενων πλευρών, αλλά και οι ίδιοι να αποκομίσουν οικονομικά οφέλη που θα  συμπληρώσουν το μεροκάματο.

«Θα αναλύσουμε τα άρθρα του Κ.Ο.Κ. θα προσπαθήσουμε να τους πείσουμε να  φοράνε κράνος,  να μην κρατάνε στα χέρια τους καφέδες, να μην μιλούν στα κινητά τηλέφωνα την ώρα που οδηγούν, να μην βιάζονται, γιατί αυξάνουν σημαντικά  τις πιθανότητες να εμπλακούν σε  τροχαίο ατύχημα. Οφείλουν να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν για να μην υποστούν τι συνέπειες των νομικών κυρώσεων από την εμπλοκή εργαζομένων τους σε τροχαία ατυχήματα», τόνισαν και οι δύο με την ελπίδα ότι οι δύο «σιαμαίοι» επαγγελματικοί φορείς θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα και θα  παρακολουθήσουν την ημερίδα".

Η ενημερωτική εκστρατεία έχει ως κύριο στόχο να συμβάλλει στη δραστική μείωση των ατυχημάτων με θύτες ή θύματα τους διανομείς  που βρίσκονται συνεχώς εκτεθειμένοι στους κυκλοφοριακούς κινδύνους.

Ένας δεύτερος σημαντικός τομέας που θα στοχεύσουν, είναι η επαγγελματική, ασφαλιστική και κοινωνική προστασία των διανομέων. Επειδή από τις συμβάσεις έργου δεν μπορούν να πιστοποιηθούν η επαγγελματική δραστηριότητα, η ανασφάλιστη και η καταχρηστική εργασία, η τροχαία είναι υποχρεωμένη να δέχεται τις δικαιολογίες που λένε στα όργανα που τους ελέγχουν.

«Συνήθως υποστηρίζουν ότι δεν είναι διανομείς και  έχουν πάρει το μηχανάκι για να πεταχτούν σε μια δουλειά», συμπληρώνει.

Ταυτόχρονα η νομοθεσία καλύπτει τους επιχειρηματίες αφού οι διανομείς καλούνται να  καλύψουν όλα τα έξοδα που προκαλούνται από τα τροχαία ατυχήματα, αφού συνήθως  τα μηχανάκια τους δεν είναι δηλωμένα ως επαγγελματικά, οι ίδιοι δεν είναι δηλωμένοι ως διανομείς με αποτέλεσμα να μην αποζημιώνονται επειδή να δεν  καλύπτονται από τις διατάξεις που χαρακτηρίζουν το ατύχημα ως επαγγελματικό. «Το χειρότερο», επισημαίνει ο Β. Νταμπώσης,  «είναι ότι αν η πραγματογνωμοσύνη δείξει δική τους υπαιτιότητα, καλούνται να αποζημιώσουν τον πιθανό άλλο εμπλεκόμενο και τους εργοδότες τους για φθορά του προϊόντος που μεταφέρουν, της μηχανής, για απώλεια κερδών, επαγγελματική βλάβη και πολλά άλλα δεδομένα, μαζί με τη σχεδόν βέβαια συνέπεια της απόλυσης με την αιτιολογία της δικαστικής εμπλοκής".

Δείτε επίσης