Κοινωνία

23/6/14 12:02

τελ. ενημ.: 24/6/14 10:19

Νέες πρωτοβουλίες για την αποσυμφόρηση του λιμένα της Χίου

ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΝΕΩΡΕΙΩΝ ΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ

Οι επαγγελματίες της οδού Νεωρείων στην περιοχή της φτωχειάς προκυμαίας επανάφεραν και πάλι στο προσκήνιο το αίτημα τους για την απομάκρυνση ή αλλαγή του ωραρίου στάθμευσης των φορτηγών στο χώρο του λιμανιού επειδή επηρεάζεται δυσμενώς η δουλειάς τους από τους θορύβους και την κακή εικόνα της περιοχής.
Στο αίτημα που κατέθεσαν και συζητήθηκε εκτός ημερήσιας διάταξης στη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής, προτείνουν οι νταλίκες να σταθμεύουν στον χώρο αναμονής τρείς ώρες πριν τον απόπλου του δρομολογίου τους και όχι όποτε θέλουν, όπως γίνεται έως τώρα. Επειδή το θέμα είναι σύνθετο και οι απαιτούμενοι χειρισμοί πολύ λεπτοί και δύσκολοι, Το Λιμενικό Ταμείο δεν έλαβε καμία απόφαση και παρέπεμψε το θέμα να συζητηθεί στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης. Στο ενδιάμεσο διάστημα το Λιμεναρχείο και το Επιμελητήριο ανέλαβαν την υποχρέωση να βολιδοσκοπήσουν όλους τους ενδιαφερόμενους για να βρεθεί μια λύση κοινής αποδοχής.  Κατά τη συνάντηση τονίστηκε και πάλι η ανάγκη να γίνει ξεκάθαρος ο ρόλος του λιμανιού, να επιλέξουμε όλοι τι λιμάνι θέλουμε και να αναλάβουμε την ευθύνη της σωστής λειτουργίας του επιλέγοντας κάποια από τις λύσεις που έχουν προταθεί στο παρελθόν για την ορθότερη αξιοποίηση του.                                                                                                 

Στα Μεστά                                                                                                                          

Με αφορμή αυτή την υπόθεση, ο Σταύρος Μιχαϊλίδης  υποστήριξε ότι το πρόβλημα θα λυθεί μόνο αν η Λιμενική Επιτροπή εγκρίνει την παλιά πρόταση του το πλοίο που καλύπτει την γραμμή Πειραιάς –Χίος –Μυτιλήνη από 10 Ιουνίου έως 10 Σεπτεμβρίου στην επιστροφή του για τον Πειραιά να ελλιμενίζεται στο λιμάνι των Μεστών και όχι της Χίου. Η πρόταση παρακάμφθηκε με το σκεπτικό ότι η πρόταση δεν μπορεί να υλοποιηθεί εύκολα, επειδή στα Μεστά  δεν υπάρχουν οι απαραίτητες χερσαίες υποδομές, ενώ και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όταν τους είχε κατατεθεί αυτή η πρόταση είχαν εκφράσει τις διαφωνίες τους.                                                                                       
Οι προτάσεις των μεταφορέων                                                                                               

Οι γνωστές δυσκολίες της υπόθεσης, πιστοποιήθηκαν στη συνέχεια, από την επαφή του Επιμελητηρίου με τους εκπροσώπους των μεταφορικών εταιρειών, που πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα. Οι μεταφορείς ανέπτυξαν τα δικά τους προβλήματα, δήλωσαν ότι είναι πρόθυμοι να συνεργαστούν στο πλαίσιο μιας γενικότερης συνολικής λύσης του προβλήματος της κυκλοφοριακής και αισθητικής επιβάρυνσης του λιμανιού, αλλά τόνισαν ότι δεν δέχονται να αποτελέσουν αυτοί πάλι τα θύματα της υπόθεσης. Μετά από αναλυτική εξέταση όλων των παραμέτρων κατέληξαν σε τέσσερις αντιπροτάσεις, που όπως εκτιμά το επιμελητήριο μπορούν να αποτελέσουν σημείο εκκίνησης για την εξεύρεση της ζητούμενης κοινά αποδεκτής λύσης.
1. Δέχονται τα πλοία  και τα φορτηγά πλοία αδρανούς και επικίνδυνου φορτίου να ελλιμενίζονται στα Μεστά.
2. Με τη συνεργασία του Επιμελητηρίου και του λιμεναρχείου αντιπροτείνουν το ωράριο προσέλευσης των οχημάτων να ορισθεί από 11:00 έως 17:00 και των φορτηγών ψυγείων μετά τις 18:00, αντί για τρείς ώρες πριν τον απόπλου, που προτείνουν οι καταστηματάρχες.
3. Ζητούν να τους παραχωρηθεί για πάρκιγκ 20 οχημάτων ο χώρος στάθμευσης απέναντι από το λιμεναρχείο, εκεί όπου φιλοξενούνται προσωρινά οι οικονομικοί μετανάστες, αλλά και αν είναι δυνατόν να επεκταθεί με ένα μικρό μπάζωμα, για να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις και να μην σταθμεύει κανένας στη χερσαία ζώνη του λιμανιού.
4. Ζητούν ακόμη να μεσολαβήσει το επιμελητήριο για έκπτωση των τιμών του ζυγολογίου το οποίο θα τους επιβαρύνει αρκετά, αφού θα αναγκαστούν να ζυγίζουν τα φορτία τους σε ώρες ακριβών τιμολογήσεων.           

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση