Κοινωνία

28/2/15 12:09

τελ. ενημ.: 2/3/15 13:02

«Να μην οδηγούν με θυμό οι νέοι»

ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΘΕΙ ΟΙ ΘAΝΑΣΙΜΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ ΕΦΗΒΩΝ

Δεν οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, φοράμε ζώνη και κράνος, δεν τρέχουμε  και το κυριότερο  τηρούμε τους κανόνες κυκλοφορίας, για να φτάσουμε ασφαλείς στον προορισμό μας. Με απλά λόγια το κλιμάκιο της Επιτροπής Οδικής Αγωγής ενημερώνει τους μαθητές για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που οφείλουν να γνωρίζουν και να σέβονται. Τα ενημερωτικά σεμινάρια έχουν ξεκινήσει και πάλι από τις αρχές Φεβρουαρίου. Οι μαθητές του Γυμνάσιου Βροντάδου συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία, πιστοποιώντας ότι συνήθως οι οδηγοί γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν, αλλά οι περισσότεροι συχνά λειτουργούν παρορμητικά, δεν εφαρμόζουν τις γνώσεις  και τα αυτονόητα δεδομένα, με καταστροφικά αποτελέσματα.

«Όπως έχει μάθει να ζει ο καθένας, έτσι συμπεριφέρεται και όταν οδηγεί. Η κυκλοφοριακή αγωγή πρέπει να καθιερωθεί ως μάθημα στα σχολεία. Οι νέοι πρέπει να εκφράζουν με άλλους τρόπους το θυμό τους και όχι στην οδήγηση», τόνισαν ο Υποδιοικητής Τροχαίας Χίου Βίκτωρας Νταμπόσης και η  Κοινωνική Λειτουργός Λένα Τσεκούρα.

Σύμφωνα με την Ε. Βουτιέρου σε πανελλαδική μελέτη πιστοποιήθηκε ότι η Χίος είναι από τους περισσότερο επιβαρυμένους νομούς, σε τροχαία ατυχήματα που έχουν προκληθεί από την επήρεια αλκοόλ.

Κοινωνικός φορέας

Στην συνέντευξη τύπου που προηγήθηκε η Διευθύντρια της Ψυχιατρικής κλινικής του Νοσοκομείου Ελένη Βουτιέρου, η Κοινωνική Λειτουργός του Σκυλίτσειου Λένα Τσεκούρα, ο Υποδιοικητής της Τροχαίας Χίου  Βίκτωρας Νταμπόσης, η εκπρόσωπος της  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθηγήτρια Μαλβίνα Λουκάκη και ο εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου Αιγαίου καθηγητής Σεραφείμ Κάπρος, αποκάλυψαν ότι βρίσκεται σε εξέλιξη οι διαδικασίες  δημιουργίας Κοινωνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας Χίου, όπως και η εφαρμογή προγράμματος  Παρατηρητηρίου Βιωσιμότητας της παρεχόμενης και εφαρμοζόμενης  Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Επίτευξη στόχου

Το κλιμάκιο λειτουργεί από το 2008.

Ο Β. Νταμπόσης επισήμανε ότι  αποδίδουν οι ενημερωτικές επαφές με τους μαθητές, αφού σταδιακά από το 2008 έως το 2013 μειώθηκαν οι θάνατοι των εφήβων από τροχαία δυστυχήματα. Το 2008 τραυματίστηκαν θανάσιμα 6 και το 2013 κανένας.                                       

«Στη φάση αυτή καταγράφουμε όλες τις σκέψεις και τις προτάσεις των μαθητών, ομαδοποιούμε τις γνώμες τους και υλοποιούμε άμεσα όσες μπορούμε από αυτές, όπως να  καλέσουμε ειδικούς, να εντοπίσουμε τις επικίνδυνες περιοχές στις γειτονιές και πολλές άλλες».                                                                                                      

Χρέος

Η  Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στηρίζει ενεργά την πρωτοβουλία αυτή, όπως τόνισε η Μ. Λουκάκη, επειδή είναι υποχρέωση της παιδείας να  ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει μαθητές  και γονείς στα φλέγοντα θέματα της οδικής ασφάλειας.

Στατιστικά στοιχεία

  1. Το 51% των ατυχημάτων συμβαίνουν στον παραλιακό δρόμο Χίου – Βροντάδου και το 33% στον παραλιακό Χίου – Αεροδρομίου.
  2. Το 20% συμβαίνουν Παρασκευή και το 19% τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής.
  3. Το 50% των θανάσιμα τραυματισμένων και το 60% των τραυματιών είναι στις ηλικίες από 18 έως και 28 ετών.
  4. Στο 62% των ατυχημάτων εμπλέκονται δίκυκλα οχήματα.
  5. Το 44% προκαλούνται από έλλειψη προσοχής.