Κοινωνία

22/6/12 13:52

τελ. ενημ.: 22/6/12 13:53

Μποφόρ σήμερα στο Σ.Α.Σ.

ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ «BLUE STAR PATMOS»

Σήμερα θα συζητηθεί και πάλι στη συνεδρίαση τού Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το αίτημα της εταιρείας  «Blue star ferries» για τη δρομολόγηση τού νεότευκτου πλοίου της  «Blue star patmos» στη γραμμή Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη.
H Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει κατηγορήσει την «Blue star ferries» για μονοπωλιακή πρακτική στα νησιά των Κυκλάδων, χαρακτηρίζει το αίτημα της εκπρόθεσμο και έχει προειδοποιήσει ότι στην περίπτωση που γίνει αποδεκτό, τότε δεν αποκλείει παραπομπή του θέματος στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Νέα δεδομένα
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι η κίνηση της «Blue star ferries» να μπει στη συγκεκριμένη γραμμή θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην ακτοπλοΐα, καθώς πρόκειται για ένα νεότευκτο πλοίο, που θα καλύψει συγκοινωνιακές ανάγκες και θα δώσει ποιοτικές παρεχόμενες υπηρεσίες. Το «Blue star patmos» θα έχει 80 άτομα πλήρωμα, είναι το δεύτερο από την παραγγελία δύο πλοίων, υψηλών προδιαγραφών, ολικού μήκους 145,50 μέτρων, ταχύτητος 26 κόμβων και μεταφορικής ικανότητας 2.000 επιβατών και 427 αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως.
 
Στόχος η καλύτερη κάλυψη των νησιών
Υπενθυμίζουμε ότι η Ν.Ε.Λ. έχει κατηγορήσει την «Blue star ferries» για μονοπωλιακή πρακτική στα νησιά των Κυκλάδων, χαρακτηρίζει το αίτημα της εκπρόθεσμο και έχει προειδοποιήσει ότι στην περίπτωση που γίνει αποδεκτό, τότε δεν αποκλείει παραπομπή του θέματος στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
O αναπληρωτής πρόεδρος του ΣΑΣ Ν. Λίτινας τονίζει ότι η υπόθεση είναι πάρα πολύ δύσκολη γιατί υπάρχουν πολλά νομικά ερείσματα που θα χρησιμοποιήσουν και οι δύο αντίθετοι πόλοι. Στόχος του ΣΑΣ είναι «η όσο το δυνατόν καλύτερη κάλυψη των αναγκών των κατοίκων της περιοχής και η σωστή πλήρωση της γραμμής», αλλά όπως προσθέτει θεωρεί την κάθε πρόβλεψη παρακινδυνευμένη.
 
Περισσότερα πλοία σε μια ήδη πεσμένη αγορά
Σύμφωνα με στοιχεία παραγόντων της ναυτιλιακής αγοράς, που δημοσιεύονται στην Express, tο 2011 στη γραμμή Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη, πραγματοποιήθηκαν 1.381 δρομολόγια από επτά πλοία των συγκεκριμένων εταιρειών, διακινήθηκαν 641.001 επιβάτες, 99.404 οχήματα, 39.814 φορτηγά, ενώ ο τζίρος άγγιξε τα 41.601.692,87 ευρώ, εκ των οποίων -όπως τόνισαν στελέχη εταιρειών- τα 25 εκατομμύρια ευρώ περίπου ήταν το κόστος καυσίμων.
Στη γραμμή Πειραιάς, Χίος, Μυτιλήνη, το πρώτο πεντάμηνο του 2012 σε σχέση με το 2011, τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 40%, οι επιβάτες κατά 11%, κατά 17% τα οχήματα, τα φορτηγά αυξήθηκαν κατά 9% και τα μεικτά έσοδα κατά 5%.
Ωστόσο επισημαίνεται ότι οι περισσότερες εταιρείες αντιμετωπίζουν ήδη πρόβλημα ρευστότητας και βρίσκονται στο «κόκκινο», λόγω αύξησης του κόστους λειτουργικότητας, μείωσης της επιβατικής κίνησης αλλά και αύξησης της τιμής των καυσίμων.