Κοινωνία

13/9/16 18:23

τελ. ενημ.: 20/2/18 19:23

«Μουδιασμένη» η εκπαιδευτική κοινότητα από τις αλλαγές στα Γυμνάσια

ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Με επιφυλακτικότητα, καχυποψία αλλά και ανησυχία τόσο για το μέλλον του ελληνικού σχολείου όσο και για την ποιότητα εκπαίδευσης που τελικά θα παρέχεται στα Γυμνάσια της χώρας, αντιμετωπίζουν οι καθηγητές τις αλλαγές που προωθεί το υπ. Παιδείας στα Γυμνάσια από το φετινό σχολικό έτος.

Μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας Χίου, μιλώντας στον «π» επισημαίνουν ότι ο πήχης της εκπαίδευσης χαμηλώνει αισθητά και το σχολείο για μία ακόμη φορά απαξιώνεται.

Κωστής Καρατζάς: «Υποβαθμίζονται όλα στο βωμό του λαϊκισμού»

Η υποβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά και των εκπαιδευτικών θα είναι μια από τις άμεσες συνέπειες  των αλλαγών που προωθεί στο Γυμνάσιο το υπ. Παιδείας, υπογραμμίζει ο καθηγητής Θεολογίας Κωστής Καρατζάς. «Οι μαθητές πάνε από το ένα άκρο στο άλλο και δεν είναι προετοιμασμένοι για αυτό. Κανένας δεν ήταν υπέρ ενός συστήματος εξαντλητικών εξετάσεων αλλά  και με το νέο τρόπο εξέτασης των τεσσάρων μόνο μαθημάτων απαξιώνονται όλα τα υπόλοιπα», αναφέρει ο κ. Καρατζάς προσθέτοντας ότι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών από τις εξετάσεις είναι λανθασμένη «Υποβαθμίζει στο βωμό του λαϊκισμού και της αποθέωσης της ήσσονος προσπαθείας (ιδιαιτέρως αγαπητή στον αριστερισμό) ένα μάθημα με τεράστια μορφωτική αξία για τους μαθητές των σχολείων της χώρας μας. Ένα μάθημα διεθνώς αναγνωρισμένο. H κίνηση να μην εξετάζονται τα Αρχαία το καλοκαίρι γραπτώς. Όλα υπηρετούν την ήσσονα προσπάθεια και την εξίσωση προς τα κάτω», καταλήγει.

Πολύδωρος Στείρος: «Γίνονται αλλαγές που δεν θεμελιώνονται»

Επιφυλακτικός και συνάμα προβληματισμένος για το αποτέλεσμα που τελικά θα έχουν οι νέες αλλαγές στα Γυμνάσια εμφανίζεται ο Πολύδωρος Στείρος, καθηγητής Μαθηματικών στο Γυμνάσιο Βροντάδου. « Ο πήχης χαμηλώνει αισθητά. Γίνονται συνέχεια αλλαγές στην εκπαίδευση δίχως να θεμελιώνονται και δίχως να αλλάζουν τα δομικά υλικά. Δεν είναι δυνατόν η βάση σε κάποια μαθήματα να είναι 8; Ισοπεδώνονται όλα», ανέφερε προβληματισμένος ο κ. Στείρος.

Ροδοκλεία Μούνδουλα: «Παραγκωνισμός μαθημάτων Γενικής Παιδείας»

Την υιοθέτηση και στο Γυμνάσιο των μεθόδων παραγκωνισμού μαθημάτων γενικής παιδείας που παρατηρείται στην τελευταία τάξη του Λυκείου επισημαίνει η διευθύντρια του 3ου Λυκείου Χίου Ροδοκλεία Μούνδουλα, υπογραμμίζοντας συνάμα  και πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την επιτήρηση των καθηγητών στις πανελλήνιες εξετάσεις. « Δημιουργείται πρόβλημα με τους καθηγητές Γυμνασίων που είναι επιτηρητές στις πανελλαδικές αφού την ίδια περίοδο θα έχουν κανονικά μάθημα στα σχολεία τους», είπε η Ρ. Μούνδουλα.

Παράλληλα αναφέρθηκε και στη  δημιουργία μαθημάτων δύο ταχυτήτων (εξεταζόμενα και μη) τα οποία θα περιορίσουν τη  Γενική μόρφωση μόνο στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Δείτε επίσης