Κοινωνία

26/6/15 13:55

τελ. ενημ.: 28/6/15 11:58

Μόνο έτσι αναβαθμίζεται

ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΖΗΤΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑ ΧΙΟ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΤΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: http://www.tripinview.com/

Στο διεκδικητικό πλαίσιο, τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων και την θέληση των Μεστούσων να συμβάλλουν με προτάσεις για την ανάδειξη του λιμένα της περιοχής τους, στηρίζεται η όποια αναβάθμιση θα το εντάξει στο επίκεντρο του συγκοινωνιακού χάρτη του νησιού.

Προβλήματα έως ότου το λιμάνι γίνει «αποδεκτό» από τους ακτοπλοϊκούς κύκλους αλλά και τους αντίστοιχους της κρουαζιέρας ενδεχόμενα θα συνεχίσουν να υπάρχουν, ωστόσο το Λιμενικό Ταμείο καταθέτει σταδιακά τις προτάσεις του για την επόμενη μέρα του λιμένα των Μεστών, για την οποία πρέπει να κινητοποιηθούν και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι Μεστούσοι.

Στο χάρτη της άμεσης συγκοινωνίας

Για το θέμα το Λιμενικό Ταμείο κατέθεσε την πρότασή του, όμως ο σπόρος της υλοποίησης απαιτεί και την αντίστοιχη πίεση των κατοίκων και των φορέων του νησιού. Το Ταμείο έχει προτείνει το τελευταίο διάστημα την σύνδεση των Μεστών απευθείας με τον Πειραιά, στο δρομολόγιο που εκτελείται κάθε Παρασκευή, (Πειραιάς – Ψαρά – Χίος – Μυτιλήνη), να αφαιρεθεί η προσέγγιση στη Χίο και να αντικατασταθεί από εκείνη των Μεστών, όπως και σε εκείνο της επιστροφής στον Πειραιά την Κυριακή, που θα διαμορφωθεί Μυτιλήνη- Ψαρά – Μεστά – Πειραιάς.

Το Λιμενικό Ταμείο συζητά η πρόταση αυτή να ισχύει στο διάστημα μόνο της καλοκαιρινής περιόδου και για περίπου 10 δρομολόγια, όσο και η περίοδος αιχμής στην κίνηση του νησιού, εφαρμοζόμενο κάτω από ένα πιλοτικό καθεστώς που θα μπορεί να αποτελέσει μπούσουλα για την επόμενη σεζόν.

Από την εφαρμογή αυτή και το λιμάνι των Μεστών θα ενταχθεί στον ακτοπλοϊκό χάρτη και τα Ψαρά θα ευνοηθούν και οι επιβάτες θα αρχίσουν να αφομοιώνουν την λογική της εναλλακτικής πύλης εισόδου και εξόδου του νησιού, όπως είναι τα Μεστά. Για την πίεση όμως που πρέπει να ασκηθεί στην εταιρία αλλά και για τη συλλογική ευθύνη του εγχειρήματος, ο πρόεδρος του Λ.Τ. Χίου Μιχ. Μπελέγρης ζητά τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου και των Μεστούσων που ακόμη δεν έχουν ανταποκριθεί. «Δεν φτάνει να φωνάζεις και να λες είμαστε και εμείς εδώ. Πρέπει να κουνήσεις και τα χέρια σου και να κινητοποιηθείς μέσα από προτάσεις για να φτάσουμε κάπου. Το λιμάνι των Μεστών έχει ακόμη ζητήματα να επιλύσει. Εκείνο όμως που το τοποθετεί εκτός χάρτη συγκοινωνίας είναι η απόφαση που κατά τη γνώμη μας πρέπει να ληφθεί να ενταχθεί ένα από τα εβδομαδιαία κύρια δρομολόγια στο πρόγραμμα προσέγγισης του λιμένα δυτικά, στα Μεστά», αναφέρει χαρακτηριστικά στον «π».

Πολλά οφέλη

Σύμφωνα με τον Μιχ. Μπελέγρη τα οφέλη είναι σημαντικά και πρώτο από όλα, η κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση που θα έχει το κέντρο της πόλης το σαββατοκύριακο, σε συνδυασμό με διάφορες άλλες αλλαγές που θα γίνουν.

«Τα Μεστά αναβαθμίστηκαν για να απαλύνουν το κεντρικό λιμάνι που έχει πολλά ζητήματα. Αν από κάπου δεν ξεκινήσουμε δεν βλέπω το λόγο της κατάθεσης παραπόνων και αιτημάτων. Όλοι μαζί ας το δοκιμάσουμε να δούμε πως θα λειτουργήσει και στην πορεία επαναξιολογούμε τη στάση μας και τις προτεραιότητες μας. Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι με τα Μεστά μειώνουμε τις ώρες άφιξης στο νησί και σε συνδυασμό με την εκτέλεση του δρομολογίου την Παρασκευή και την Κυριακή, δημιουργούμε συνθήκες προορισμού σαββατοκύριακου για όσους θέλουν να έρθουν». 

Δείτε επίσης