Κοινωνία

10/8/12 17:46

τελ. ενημ.: 10/8/12 17:46

Μόνιμη γραμμή το "Λαύριο- Μεστά"

 
Επιστολή με θέμα την μόνιμη  λειτουργία ακτοπλοϊκής γραμμής Λαύριου – Μεστών, απέστειλαν ο δήμαρχος Χίου Π. Λαμπρινούδης και ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Τουριστικής Προβολής, στην οποία αναφέρουν:
 
κ. Υπουργέ,
 
            Επανερχόμαστε στην πρόταση, που δόθηκε στη δημοσιότητα και αφορά την τακτή και μόνιμη ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμένα Μεστών με το Λαύριο, πιστεύοντας  ότι η εν λόγω πρόταση είναι μείζονος σημασίας και θα προσδώσει κίνητρα ανάπτυξης στο νησί μας.
            Η ολοκλήρωση των χερσαίων εγκαταστάσεων στο λιμένα Μεστών, αλλάζει τα δεδομένα, καθιστώντας επιβεβλημένη την ώθηση στη λειτουργία  μόνιμης  και τακτής  σύνδεση Λαυρίου – Μεστών.
            Η απόσταση των 93 μιλιών που χωρίζει τα δυο αυτά λιμάνια μπορεί να καλυφτεί με την δρομολόγηση ταχύπλοων τύπου high speed σε χρονική διάρκεια λιγότερη των 3 ωρών. Σε συνδυασμό με ένα φτηνό εισιτήριο , που δεν θα υπερβαίνει τα 35 ευρώ, και με την ταυτόχρονη συγκοινωνιακή κάλυψη μεταξύ Μεστών και Χίου, μπορούμε να  δημιουργήσουμε  ένα αναπτυξιακό ρεύμα που δεν θα αφορά μόνο την  Νότια Χίο.
            Αυτή η γραμμή  θα μπορούσε να  είναι βιώσιμη  καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αν επιχειρήσουμε τη δημιουργία ενός νέου προορισμού, Λαύριο- Μεστά- Καρλόβασι,  χρονικής διάρκειας περίπου 5 ωρών, που αποτελεί ζητούμενο μιας ευρύτερης αναπτυξιακής  τροχιάς, που αφενός θα συνδέσει τα γειτονικά νησιά μας και αφετέρου  θα δημιουργήσει ένα νέο τουριστικό προορισμό. Η απόσταση των 55 ναυτικών μιλίων που χωρίζει τα Μεστά με το Καρλόβασι, καθιστά ιδιαίτερα εφικτή την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού. Εξάλλου η συγκεκριμένη γραμμή θα εξυπηρετήσει εκτός των τουριστών και τους κατοίκους των νησιών που διαμένουν στην ηπειρωτική Ελλάδα, καθώς θα κάνει πιο γρήγορη και πιο εύκολη την προσέγγιση στον τόπου τους.
            Το άνοιγμα  βέβαια και η  αξιοποίηση της «δυτικής πύλης» δεν θα λειτουργήσει εις βάρος της παρούσας ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πειραιά- Χίο- Μυτιλήνη, αντίθετα αν υποστηριχτεί σωστά  θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμη και προσθετικά στην ανωτέρω γραμμή.
            Παράλληλα με συντονισμένη προσπάθεια, κάποιες εκατοντάδες φορτηγά, προερχόμενα από την Τουρκία και κατευθυνόμενα στην Βόρεια Ευρώπη ,θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Χίο, ως σταθμό προώθησης τους  και μέσω Ιταλίας να  φθάνουν στον προορισμό τους. Ο σχεδιασμός αυτός θα ενισχύσει σημαντικά την γραμμή Πειραιά – Χίο- Μυτιλήνη καθιστώντας την ιδιαίτερα ανταγωνιστική με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το νησί μας.
            Παρακαλούμε να εξετάσετε και να αξιολογήσετε την παραπάνω πρόταση και από τη σημαντική θέση που κατέχετε, να συμβάλετε στη υλοποίησή της.