Κοινωνία

19/8/15 18:28

τελ. ενημ.: 20/8/15 10:53

Μ. Μπελέγρης: «Τα Λιμνιά δεν είναι έργο φωτοβολίδα» [ΒΙΝΤΕΟ]

ΣΤΟΧΟΣ Η ΣΤΑΘΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Το μεγαλόπνοο σχέδιο της ένταξης της Χίου στο δίκτυο θαλάσσιο τουρισμού που εδώ και χρόνια έχει δημιουργηθεί στο Ανατολικό Αιγαίου, εγκαινιάζει το απόγευμα του Σαββάτου στα Λιμνιά το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο με αφορμή την έναρξη της Regatta Αιγαίου αλλά και των επίσημων εγκαινίων του τουριστικού λιμένα και του καταφυγίου της περιοχής.

Ο σχεδιασμός

Αναλύοντας το σκεπτικό του σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ, ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μ. Μπελέγρης εξήγησε ότι στόχος είναι η δημιουργία ενός δικτύου λιμένων και καταφυγίων στη Χίου που θα αποτελέσει πόλο έλξης ιστιοπλόων από Ελλάδα και εξωτερικό.

Αυτός ο σχεδιασμός ξεκινάει με τα εγκαίνια των Λιμνιών και θα ολοκληρωθεί με τη δημιουργία αντίστοιχης υποδομής στην Λαγκάδα, στο Εμπορειός, στα Ψαρά και στις Οινούσσες οπότε ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα του διάπλου της Χίου και της επιλογής του σωστού Λιμένα ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες αλλά και με βάση το πρόγραμμα των διακοπών του.

Ερωτώμενος μάλιστα με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η συνολική αξιοποίηση των λιμένων και των καταφυγίων του νησιού χωρίς αυτή να επηρεάζεται από την εναλλαγή της εκάστοτε δημοτικής αρχής ο κ. Μπελέγρης αναφέρθηκε στο παράδειγμα της μαρίνας της Κω όπου η διαχείριση γίνεται μέσω Δημοτικής Ανώνυμης Εταιρείας χωρίς ιδιαίτερη εμπλοκή πολιτικών προσώπων.

Τα Λιμνιά

Γνωρίζοντας στους υπόλοιπους Χιώτες τον τουριστικό λιμένα των Λιμνιών ο κ. Μπελέγρης αναφέρθηκε στις δυνατότητες των εγκαταστάσεων λέγοντας ότι σε αυτές μπορούν να πρυμνοδετήσουν ταυτόχρονα 47 σκάφη ενώ σε περίπτωση που η ζήτηση είναι αυξημένη υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης και των παλιών εγκαταστάσεων του λιμένα.

Την ίδια ώρα, άλυτο παραμένει το πρόβλημα της επέκτασης του μόλου που θα διαφυλάττει τα σκάφη από τη νοτιά κυρίως τους χειμερινούς μήνες. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου το έργο έχει δυνατότητα να ενταχθεί και στη νέα προγραμματική περίοδο, αν στο παρόν ΕΣΠΑ δεν δοθεί τελικά παράταση, γεγονός που τον κάνει να αισιοδοξεί ότι μέχρι το τέλος του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του νότιου λιμενοβραχίονα.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα ο μέχρι στιγμής σχεδιασμός προβλέπει ότι από 1η Απριλίου μέχρι και τον Οκτώβρη τα Λιμνιά θα λειτουργούν ως καθαρά τουριστικός λιμένας ενώ όλη τη χειμερινή περίοδο θα μπορούν οι ιδιοκτήτες σκαφών να πραγματοποιούν ανέλκυση, συντήρηση και προστασία των σκαφών τους μέχρι και το επόμενο καλοκαίρι.

Μάλιστα δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες σκαφών που με δεδομένα τα άκρως ανταγωνιστικά τιμολόγια του λιμένα των Λιμνιών θέλησαν να κρατήσουν ήδη μία θέση για το σκάφος τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η παρουσία μόνιμου υπαλλήλου στα Λιμνιά ο οποίος θα εκτελεί χρέη port captain, θα ελέγχει τα τιμολόγια και θα είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη και τη συντήρηση των σκαφών. 

 

Δείτε επίσης