Κοινωνία

1/10/13 14:24

τελ. ενημ.: 2/10/13 7:43

ΚΤΕΛ στα πρότυπα των άγονων αεροπορικών γραμμών

ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ, ΔΥΣΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΚΤΕΛ

Με τρεις ταχύτητες θα κινούνται στο εξής τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, ύστερα από την ψήφιση επί της αρχής στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, του σχεδίου νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών.

Με το νέο θεσμικό πλαίσιο επέρχονται σαρωτικές αλλαγές σε ότι ίσχυε ως σήμερα στο χώρο των υπεραστικών ΚΤΕΛ, προβλέποντας τρεις κατηγορίες γραμμών, με μόλις μία εξ αυτών να είναι πλήρως απελευθερωμένη.

Οι άλλες δύο κατηγορίες είναι οι γραμμές με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και οι επιδοτούμενες γραμμές στα πρότυπα των άγονων αεροπορικών δρομολογίων. Παρά το γεγονός ότι το ύψος της επιδότησης δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη, φαίνεται ότι η εκτέλεσή τους θα επιβαρύνει το σύνολο των φορολογουμένων, καθώς θα χρηματοδοτηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Κατά το υφιστάμενο σύστημα, όσοι εκτελούν δρομολόγια με υψηλό εμπορικό ενδιαφέρον υποχρεούνται να εκτελούν και ορισμένα άγονα, που ουσιαστικά επιδοτούνται από τα κέρδη των εμπορικών.

Η Ρυθμιστική αρχή

Την απελευθερωμένη αγορά των ΚΤΕΛ θα ελέγχει ένας νέος φορέας, η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών, η οποία σε συνεργασία με τις Περιφέρειες θα καθορίζει το τελικό ποσό της επιδότησης που θα λαμβάνουν όσοι εκτελούν τα άγονα δρομολόγια, ανά περιοχή. Αυτή επίσης, θα ελέγχει το ύψος του εισιτηρίου και θα προκηρύσσει τους διαγωνισμούς για την ανάθεση των γραμμών στις κατηγορίες άγονων και αποκλειστικού έργου.

Οι κατηγορίες

Το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία των ΚΤΕΛ προβλέπει τον διαχωρισμό των γραμμών σε τρεις κατηγορίες:

- Γραμμές Αποκλειστικού Έργου, όπου ο ανάδοχος θα εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και θα αναλαμβάνει όλες τις υπεραστικές γραμμές μιας γεωγραφικής ενότητας, κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού, για 10 χρόνια.

-Άγονες γραμμές, στις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και ταυτόχρονα επιδότηση κατόπιν ανοιχτού διαγωνισμού.

- Γραμμές Ελεύθερης Επιλογής, που αποτελούν τις γραμμές με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον. Οποιοσδήποτε πληροί τις προϋποθέσεις θα εκτελεί δρομολόγια με τιμολόγηση που θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.

Τι λέει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ

Ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου Λ. Καλαγκιάς ήταν επιφυλακτικός στις δηλώσεις του, υποστηρίζοντας πως δεν έχει ενημέρωση. Παρ’ όλα αυτά δεν παρέλειψε να εκφράσει τον προβληματισμό του σχετικά με το πώς επιδοτούνται οι άγονες γραμμές. «Για τα μαθητικά δρομολόγια, μας έχουν οδηγήσει στο χείλος του γκρεμού. Μας χρωστούσαν, μας χρωστούν κι ακόμη θα μας χρωστούν χιλιάδες ευρώ. Για τα μαθητικά δεν έχουν χρήματα να μας εξοφλήσουν και θα βρουν για να επιδοτούν τις άγονες γραμμές» κατέληξε δύσπιστα ο κ. Καλαγκιάς.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση