Κοινωνία

12/9/13 8:31

τελ. ενημ.: 12/9/13 8:31

Κρίσιμες ώρες για την Παιδεία

Για «απεργιακό τσουνάμι» προειδοποίησαν σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών με αφορμή την έναρξη του σχολικού έτους και εν όψει των κινητοποιήσεών τους από την προσεχή Δευτέρα.

Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες, αρχής γενομένης από τις 16 Σεπτεμβρίου, ενώ οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί (ΟΙΕΛΕ) έχουν εξαγγείλει 48ωρη απεργία για τις 17 και 18 Σεπτεμβρίου.

Στον χορό των κινητοποιήσεων μπαίνουν και οι δάσκαλοι (ΔΟΕ), οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν 48ωρη απεργία στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου, ενώ θα ακολουθήσουν γενικές συνελεύσεις στις τοπικές ενώσεις δασκάλων, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για την πορεία των κινητοποιήσεων του κλάδου.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης κάλεσε χθες όλους τους φορείς, και ειδκά τους φορείς της Υγείας, να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, ενώ στήριξη ζήτησε και από τους γονείς και τους μαθητές.

«Δεν είμαστε εμείς που κλείνουμε τα σχολεία, αλλά η κυβέρνηση» τόνισε ο ίδιος. «Προχωράμε δυναμικά σε κοινό μέτωπο με γονείς και μαθητές. Καλούμε όλα τα συνδικάτα σε ένα κοινό μέτωπο ανατροπής και σε έναν αγώνα διαρκείας» πρόσθεσε.

Επανέλαβε ότι η φετινή χρονιά βρίσκει τα σχολεία με 16.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με πέρυσι, ενώ σημείωσε ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν κλείσει 1.200 σχολικές μονάδες και θα κλείσουν άλλες 120 με τον νόμο για το νέο λύκειο.

Σχολιάζοντας τον νέο νόμο, ο Θ. Κοτσιφάκης σημείωσε ότι δημιουργεί έναν εξεταστικό μαραθώνιο για τους μαθητές με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α' Λυκείου, γεγονός που, όπως είπε, «θα αυξήσει την φροντιστηριακή ανάγκη».

Εκ μέρους της ομοσπονδίας των δασκάλων, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Χαράλαμπος Κόκκινος δεσμεύθηκε για κοινό βηματισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας. «Φέτος δεν έγινε ούτε ένας μόνιμος διορισμός, 8.500 αναπληρωτές είναι άνεργοι. Το υπουργείο υποθηκεύει το μέλλον του ολοήμερου σχολείου και οι μετατάξεις γεννούν μια σειρά από αδικίες» σημείωσε.

Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η ΔΟΕ, τα κενά στα δημοτικά σχολεία φτάνουν τα 5.246, ενώ σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες κατηγορεί το υπουργείο για «αλχημείες» στο θέμα της κάλυψης των κενών.

Ο υπουργός Παιδείας, πάντως, απέσυρε τις πρώτες πρωινές ώρες χθες την τροπολογία από το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο που προέβλεπε ότι σε «εξαιρετικές περιπτώσεις» ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα μπορεί να αυξηθεί κατά 10%.

Υπενθυμίζεται, ότι η αναλογία σήμερα είναι ένας δάσκαλος ανά 25 μαθητές.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Μιχάλης Κουρουτός κατήγγειλε ότι ο νέος νόμος για το λύκειο ανοίγει τον δρόμο στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας και κάλεσε τον υπουργό Κ. Αρβανιτόπουλο σε κοινή συνέντευξη Τύπου, προκειμένου να αντιπαραβάλουν δημοσίως τα επιχειρήματά τους.

ΣτΕ: Αντισυνταγματικός ο τρόπος αξιολόγησης

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) επέστρεψε στο υπουργείο Παιδείας ως μη νόμιμο το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) για την «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Η μη νομιμότητα του επίμαχου σχεδίου διατάγματος έγκειται στο ότι έπρεπε να είχε εκδοθεί έως τη 10η Μαρτίου 2013, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Η μη κατάθεσή του στο ΣτΕ και η μη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως έως την επίμαχη ημερομηνία έχει ως συνέπεια η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να γίνει, πλέον, με τους κανόνες που ισχύουν για όλους τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου και των άλλων φορέων που προβλέπονται στο άρθρο 4 Ν. 4024/2011.

Στην αξιολόγηση του νόμου 4024/2011 υπάγονται οι μόνιμοι και δόκιμοι πολιτικοί υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δημοσίου, των ΟΤΑ (πρώτου και δεύτερου βαθμού), των ΝΠΔΔ και ΟΓΑ, οι υπάλληλοι της γραμματείας των δικαστηρίων και εισαγγελιών, των έμμισθων υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων της χώρας, οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου και οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί, οι υπάλληλοι της Βουλής, οι διοικητικοί υπάλληλοι των ανεξάρτητων αρχών, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων, οι υπάλληλοι των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), κ.ά.

Ειδικότερα, με τον νόμο 4072/2012 προβλέφθηκε ότι με Προεδρικό Διάταγμα καθορίζονται τα όργανα, η διαδικασία και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό το ΠΔ έπρεπε να εκδοθεί μέσα σε τέσσερεις μήνες από τη δημοσίευση του νόμου 4072/2012 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας αυτής εφαρμόζονται -όπως αναφέρεται στον νόμο- και για τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι διατάξεις του Ν. 4024/2011 που ισχύουν για τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους. Στη συνέχεια, με το άρθρο 32 του Ν. 4115/2013 παρατάθηκε για επτά μήνες η προθεσμία αυτή, προκειμένου να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που θα καθόριζε τα όργανα, τη διαδικασία, καθώς και τα κριτήρια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και ορίστηκε ότι η παράταση αρχίζει από την 11η Αυγούστου 2012 και λήγει στις 10 Μαρτίου 2013.

Το επίμαχο σχέδιο ΠΔ κατατέθηκε αρχικά στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο στις 29.3.2013, αλλά τον περασμένο Ιούνιο, λόγω της παραίτησης του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Αντ. Μανιτάκη, ο οποίος το συνυπέγραφε, διαβιβάστηκε στις 16.7.2013 στο ΣτΕ έγγραφο του υπουργείου Παιδείας που διαβεβαίωνε ότι το περιεχόμενο του εν λόγω διατάγματος έγινε αποδεκτό (υπεγράφη) από τον νέο υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυρ. Μητσοτάκη.

Όμως, οι σύμβουλοι Επικρατείας, στην υπ' αριθμ. 253/2013 γνωμοδότησή τους, υπογραμμίζουν ότι, ήδη, κατά τον χρόνο της αρχικής αποστολής (29.3.2013) του υπό επεξεργασία σχεδίου στο ΣτΕ είχε παρέλθει η αποκλειστική προθεσμία που ορίστηκε με τους νόμους 4072/2012 και 4115/2013 (δαλαδή η 10η Μαρτίου 2013), «μετά την πάροδο της οποίας» ισχύουν για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οι κανόνες «του άρθρου 7 του Ν. 4024/2011 που αφορούν όλους τους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου και των λοιπών φορέων του άρθρου 4 του Ν. 4024/2011, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ρητώς και οι εκπαιδευτικοί».

Κατόπιν αυτών, καταλήγουν οι δικαστές, «δεν υφίσταται πλέον η εξουσιοδότηση για την έκδοση του διατάγματος που προβλέπει το άρθρο 329 του Ν. 4024/2012 ειδικώς για τους εκπαιδευτικούς και, για το λόγο αυτό, το σχέδιο δεν προτείνεται νομίμως».

Δείτε επίσης