Κοινωνία

29/3/13 14:21

τελ. ενημ.: 1/4/13 10:35

Κορώνα – γράμματα η προαιρετική κατάταξη του αεροδρομίου της Χίου

• ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΜΦΙΒΟΛΟ ΑΝ ΘΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΤΑ «ΠΑΚΕΤΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ»

Ως «ουρά» της δεύτερης ομάδας, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου, με προαιρετική δυνατότητα του επενδυτικού σχήματος στο οποίο θα παραχωρηθούν δικαιώματα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης να το συμπεριλάβει  στο «πακέτο» ορίστηκε από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ο αερολιμένας Χίου.

Στον πλειοδότη που θα αναδειχθεί για τη δεύτερη ομάδα αεροδρομίων παρέχεται η προαιρετική δυνατότητα να περιλάβει και τρία από τα τέσσερα αεροδρόμια Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου. Του αφήνει όμως ανοικτό το περιθώριο να μη δείξει κανένα απολύτως ενδιαφέρον, εγκαταλείποντας τους παραπάνω τέσσερις αερολιμένες στη διαχειριστική ευθύνη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.

Η κατάταξη του αερολιμένα Χίου στην προαιρετική δεξαμενή των υπό παραχώρηση αεροδρομίων επίσημα επιβεβαιώνει αυτό που αποδέχονται όσοι έχουν έστω και την παραμικρή επαφή με το χώρο και αποφεύγουν τους τοπικισμούς. Ότι το αεροδρόμιο της Χίου είναι μη ελκυστική επένδυση ακόμα και μετά την απαλλοτρίωση που συντελέστηκε.

Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κ. Χατζιδάκη, να αποκαλύπτει ότι μεγάλες εταιρείες από όλο τον κόσμο έχουν δείξει ήδη ενδιαφέρον συμμετοχής στο διαγωνισμό.

Υπενθυμίζεται ότι, κατόπιν της αποκρατικοποίησης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει το ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του παρόχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Παιχνίδι με τη φωτιά

Όσα καθημερινά ζούμε καταργούν κάθε ίχνος δογματισμού και βεβαιότητας. Η κρατική επίβλεψη για τόσα χρόνια αποδείχθηκε ανήμπορη να σηκώσει το βάρος ανάπτυξης του αεροδρομίου της Χίου, ως υποδομής προσέλκυσης τουριστικού ενδιαφέροντος. Η ιδιωτική παραχώρηση έχει αποδειχθεί σε πλείστες περιπτώσεις αίνιγμα, η λύση του οποίου βασίζεται αποκλειστικά στην παράμετρο της ποιότητας των ανθρώπων και των συστημάτων που αναλαμβάνουν την ευθύνη κατά περίπτωση.

Σε αυτή τη βάση η προαιρετική κατάταξη στο «πακέτο παραχώρησης» του αεροδρομίου της Χίου δεν μπορεί σήμερα από κανέναν να εκτιμηθεί ως θετική ή αρνητική εξέλιξη. Θα αποδειχθεί στην πράξη, καθώς, στην περίπτωση που παραχωρηθεί σε ιδιώτη, η μεγαλύτερη ελκυστικότητα άλλων αερολιμένων μπορεί να έχει ως συνέπεια νέα καθυστέρηση στα επείγοντα θέματα του, μεταξύ των οποίων και η επέκταση, αφού άλλες θα είναι οι προτεραιότητες του επενδυτικού σχήματος. Αν πάλι παραμείνει στη διαχειριστική ευθύνη της Υ.Π.Α., κανένας δε μπορεί να διαβεβαιώσει ότι δε θα συνεχιστεί η απαξίωση του.

Δείτε επίσης