Κοινωνία

30/5/16 17:05

τελ. ενημ.: 30/5/16 17:05

Το κορίτσι με το ακορντεόν

ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΓΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΧΑΡΗ ΣΤΗ Β. ΜΑΥΡΙΚΗ

Το βλέπαμε σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες, από παλιές εποχές, παλιά γλέντια και συναθροίσεις . Η εικόνα του και μόνο μαγνήτιζε το μάτι,  από τη μια πλευρά τα πλήκτρα του θύμιζαν πιάνο και από την άλλη τα μαύρα κουμπάκια που πατούσε συχνά πυκνά ο οργανοπαίκτης τραβούσαν το μάτι, ενώ η φυσούνα στο μέσο διπλώνονταν και ξεδιπλώνονταν, αυξάνοντας με το ρυθμό το μέγεθος του. Αυτό ήταν το ακορντεόν στα παιδικά μάτια κάτι που μεγάλωνε και μίκραινε ένα πιάνο που μπορούσε κάποιος να το πάρει... αγκαλιά.

Στα παιδικά χέρια όμως στην εκδήλωση εφαρμογής των εργαστηρίων του Ομηρείου, υπό τις οδηγίες της δασκάλας τους Β. Μαυρίκη το ακορντεόν στα χέρια των μικρών μαθητριών,  μεταμορφώθηκε σε κάτι μαγικό που ταξίδεψε τους παρευρισκόμενους πίσω σε άλλεςεποχές. πιο γνήσιες, πιο όμορφες, με πιο ξεκάθαρους ήχους και μελωδίες.

Το κορίτσι...

Η Β. Μαυρίκη είναι απόφοιτος του Τμήματος Λαϊκής Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου με ειδικότητα το ακορντεόν, πιανίστρια και η ίδια, με κλασική παιδεία στη μουσική , μαγεύτηκε από το ακορντεόν το οποίο θεωρεί παραδοσιακό όργανο.  Αμέσως μετά το ΤΕΙ συνέχισε τις σπουδές της στο ακορντεόν έχοντας δάσκαλο έναν από τους καλύτερους ή τον καλύτερο στο είδος του, τον Ηρακλή Βαβάτσικα. Με την επιστροφή της στη Χίο, διδάσκει ακορντεόν στο Μουσικό Σχολείο και μόλις τη χρονιά που ολοκληρώθηκε ξεκίνησε τη διδασκαλία του οργάνου και στα εργαστήρια του Ομηρείου. "Το ακορντεόν είναι παραδοσιακό όργανο. Το έφεραν οι πρόσφυγες μαζί τους, οι οποίοι στα λιμάνια, στη Σμύρνη, αλλά και σ την Πόλη έχοντας επιρροές από όλα τα είδη μουσική το γνώριζαν. Αμέσως μετά, εντάχθηκε στις δικές μας παραδοσιακές ορχήστρες γι αυτό το βλέπουμε σε όλα τα γλέντια, στο ρεμπέτικο, στη Μακεδονία είναι στις ορχήστρες όπως όλα τα παραδοσιακά όργανα" μας λέει χαρακτηριστικά , μεταφέροντας ψήγματα από την έρευνα που η ίδια πραγματοποίησε για το ακορντεόν και κατέγραψε στην πτυχιακή της η οποία και δημοσιεύθηκε σε περιοδικό.

Η Βέρα συμμετέχει σε όποια εκδήλωση προσκληθεί, αν κι ακόμη οι Χιώτες είμαστε διστακτικοί και προτιμούμε τους "εισαγόμενους" μουσικούς. Για την ίδια το ακορντεόν είναι μαγεία, είναι έρωτας και δεν χάνει ευκαιρία αυτή της την αγάπη να τη μοιράζεται με το κοινό που είτε θυμάται είτε ακούει ακορντεόν για πρώτη φορά. "Όταν ήρθε από την Αμερική το αρμόνιο, άρχισε να μην πολυχρησιμοποιείτε το ακορντεόν, άρχισε να μην έχει πια ζήτηση" σημειώνει η Βέρα.

...Και οι μαθητές του

Η τρίτη χρονιά ήταν που έκανε αίτηση στο Ομήρειο για τη λειτουργία τμήματος εκμάθησης ακορντεόν, στα πλαίσια του εργαστηρίου παραδοσιακών οργάνων . Αυτή τη φορά στάθηκε πιο τυχερή και τα εργαστήρια ξεκίνησαν, ένα καινούργιο τμήμα που παρακολούθησαν 7-9 μαθητές. Οι μαθητές της, τα πρώτα παιδάκια αυτής της ηλικίας, γιατί υπάρχουν και τα μεγαλύτερα στο Μουσικό Σχολείο, που ασχολήθηκαν με αυτό το... περίεργο όργανο, που είναι από μόνο του μια ορχήστρα ολόκληρη. "Νομίζω πως πήγαμε πολύ καλά. Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα με το ακορντεόν και εγώ μαζί τους. Είναι πολύ όμορφο να τα βλέπεις να παίζουν", ανέφερε η Βέρα στον "π", λίγες μέρες μετά την εκδήλωση και λίγο πριν τη λήξη των μαθημάτων του Ομηρείου.

Την επόμενη φορά που θα ακούσετε ακορντεόν να είστε σίγουροι πως δεν είναι κάποιος παλιός δίσκος που ακούγεται. Είναι η Β. Μαυρίκη που αποδεικνύει πως η γνησιότητα, και το ταλέντο, βρίσκουν το έδαφος και αναπτύσσονται

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση