5.4.2019 14:45

Κόμβος Θυμιανών - Κόμβος Νεοχωρίου: 0- ?

• Ως πότε θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε λαθεμένα και πρόχειρα παραδοτέα έργα, που θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές μας;

Η δυσφορία της τοπικής κοινωνίας, αν και άργησε, πλέον είναι έντονη. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το τελευταίο διάστημα έχουν πάρει φωτιά, καθώς οι αναρτήσεις με φωτογραφίες από λαθεμένα οδικά έργα συνοδευόμενες από αιχμηρές λεζάντες και σχολιασμό, είναι πολλές.

Φυσικά οι «φεισμπουκίστικες» συζητήσεις και τα διαδικτυακά παράπονα, δεν είναι αυτά που θα μας οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος, ωστόσο είναι μία θετική ένδειξη ότι η μάζα… ξυπνάει και δεν δέχεται πια ότι του σερβίρει ο εκάστοτε αρχηγός στο πιάτο.

Η περίπτωση του Νεοχωρίου

Ένα από τα πολλά οδικά έργα που παραδόθηκαν κακήν- κακώς πριν αρκετά χρόνια, είναι αποδεδειγμένα ο κόμβος του Νεοχωρίου, στον περιφερειακό δρόμο Χίου- Θυμιανών.

Τη λέξη «αποδεδειγμένα» δεν την εντάξαμε τυχαία στο άρθρο, γιατί αν στη συγκεκριμένη τοποθεσία σημειώνονται -σύμφωνα με ρεπορτάζ του «π»- 2 με 3 τροχαία, μικρά ή μεγάλα, με τραυματισμούς ανθρώπων ή όχι, το μήνα, τότε σαφέστατα κάτι δεν πάει καλά.

Εκτός από την επικινδυνότητα που κρύβει ο κόμβος σταυρός για τους οδηγούς, αντίστοιχο κίνδυνο κρύβει και για τους πεζούς αλλά και για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, αφού ράμπες δεν υπάρχουν όπως και διαβάσεις. Η σύγκριση του με τον κυκλικό κόμβο των Θυμιανών, αναπόφευκτη, μιας και εκεί δεν έχει σημειωθεί αντίστοιχακανένα τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό ποτέ στο παρελθόν.

Ο κόμβος σταυρός, που σταύρωσε τον Σταύρο

Δεν έχει συμπληρωθεί ούτε ένας χρόνος από το σοβαρό τροχαίο που είχε στον κόμβο του Νεοχωρίου ο Σταύρος Μιχαηλίδης, ο οποίος όντας οδηγός δίκυκλου τραυματίστηκε στο πόδι, τη στιγμή που προσπαθούσε να βγει στον περιφερειακό δρόμο από το Νεοχώρι.

Η κάμερα του «π» βρέθηκε στο συγκεκριμένο σημείο μαζί με τον κ. Μιχαηλίδη, προκειμένου να εξηγήσει σαν θύμα του συγκεκριμένου κόμβου την ακαταλληλότητα του. «Αυτό το σημείο που θέλουμε να ονομάζουμε κόμβο έχει 12 διασταυρώσεις, επικίνδυνες, στις οποίες οι οδηγοί αν και δεν πρέπει αναπτύσσουν μεγάλη ταχύτητα, χωρίς να έχουν σωστή ορατότητα, το κάνουν. Αυτός ο κόμβος σχεδιάστηκε διαφορετικά και για λόγους κόστους κατέληξε να είναι έτσι. Αυτή τη στιγμή η μία κατεύθυνση εμπλέκεται με την άλλη, δηλαδή ένας που θα ξεκινήσει από την περιοχή του Caravel για να πάει στον Άγιο Μηνά, μπαίνει στην τροχιά του άλλου οδηγού. Η μη ύπαρξη φαναριών είναι επίσης λάθος, γιατί οι οδηγοί δεν υποχρεώνονται να κόβουν ταχύτητα. Το μπέρδεμα που έχει αυτός ο κόμβος απασχολεί το μυαλό του οδηγού για σημαντικό χρονικό διάστημα μέχρι να σκεφτεί πως πρέπει να λειτουργήσει.Ποιος έχει ερευνήσει μετά από ένα μείζον ατύχημα που καταλήγει σε θάνατο ή σε σοβαρό τραυματισμό την περιοχή; Πότε συνήλθε μια υπηρεσία; Μπορεί να φταίει ότι δεν υπάρχει φωτισμός, ότι δεν υπάρχει σήμανση, ότι δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις, μπορεί και το κεφάλι του εκάστοτε οδηγού, όμως τι έχει γίνει για να δούμε τελικά τι φταίει; Απευθύνω μέσα από τον «π» θερμή παράκληση σε καθένα  που αισθάνεται αρμόδιος, να συσταθεί μία επιτροπή εμπειρογνωμόνων, που θα ελέγξει τους κόμβους με τα πιο σοβαρά ατυχήματα και τους δρόμους, προκειμένου να εντοπίσει τα σφάλματα ώστε να διορθωθούν και να μη θρηνήσουμε άλλες ζωές», καταλήγει ο Στ. Μιχαηλίδης.

«2 με τρία τροχαία μηνιαίως»

Το εργοστάσιο του Ν. Κλαδιά βρίσκεται παράλληλα με τον κόμβο του Νεοχωρίου.

Έτσι, όλες τις φορές που έχουν σημειωθεί μικρά ή μεγάλα ατυχήματα, «είχε την τύχη» να είναι παρών. Αγανακτισμένος και παράλληλα φοβισμένος με όσες εικόνες έχει έρθει αντιμέτωπος τα τελευταία χρόνια, σημειώνει την αναγκαιότητα μετατροπής του κόμβου σταυρού του Νεοχωρίου σε κυκλικό.

«Δεν κρατάω στατιστικά αλλά σίγουρα έχουμε ατυχήματα πάνω από 2 φορές τον μήνα, και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες είναι ίσως παραπάνω. Μερικά από αυτά είναι μικροατυχήματα που δεν καταγράφονται καν από την Τροχαία, υλικών ζημιών, τραυματισμοί ή και θάνατοι ζώων κτλ. Είναι ένας επικίνδυνος κόμβος, με πολύ μικρή ορατότητα, καθώς στην πλευρά που τα οχήματα κινούνται από και προς την Καρδαμάδα ο δρόμος κάνει μία ανωφέρεια και μία οριζόντια καμπύλη, με αποτέλεσμα αν κινείσαι με λίγο παραπάνω ταχύτητα να μην προλαβαίνεις να αντιδράσεις. Από την μικρή μου εμπειρία, θεωρώ ότι ο κόμβος των Θυμιανών είναι πιο εύκολος, πιο απλός και δεν έχει γίνει ποτέ ατύχημα», τονίζει.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε Συνδρομητής

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ