Κοινωνία

10/7/13 15:20

τελ. ενημ.: 12/7/13 10:46

Η αφορμή, η ανάγκη και μια πρόταση

ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΩΦΟΡΟ ΕΝΩΣΕΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ;

Η Χίος ξαναντύθηκε στα μαύρα. Άλλος ένας συμπολίτης μας έχασε την ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, εκείνα που μετά από λίγο καιρό αρνούμαστε να συζητήσουμε, αρνούμαστε να θυμόμαστε μα προπάντων, αρνούμαστε να αλλάξουμε.

Όπως κάθε φορά, η ανάγκη για συνέχεια υπερνικά κάθε προσπάθεια να διατηρήσουμε στη μνήμη μας τους ανθρώπους, τις αιτίες και τις αφορμές που προκαλούν τόσο άδικες απώλειες.

Η κοινωνία, οι πολίτες και οι θεσμοί οφείλουν να βλέπουν, να αξιολογούν και να αλλάζουν προς το καλύτερο.

Οφείλουν συνεχώς να λαμβάνουν νέα μέτρα, να προκαλούν νέες λύσεις, έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται και οι πθανότητες ενός νέου μελλοντικού θρήνου.

Η αφορμή

Ο Αντ. Ατσάλης έχασε τη ζωή του μετά από τροχαίο στη συμβολή Φλοίσκου και Λεωφόρου Ενώσεως και αφού νοσηλεύτηκε για αρκετό διάστημα στην Αθήνα. Δεν είναι ούτε στην πρόθεσή μας, ούτε και στις δυνατότητες μας να αξιολογήσουμε πως αυτό προκλήθηκε.

Αυτό όμως που αντιλαμβανόμαστε, είναι η ανάγκη να αλλάξουν όσο πιο γρήγορα γίνεται μια σειρά από ρυθμίσεις που κατά την κρίση των περισσοτέρων θα μπορούσαν να αποτρέψουν άλλα πιθανά τροχαία ατυχήματα.

Η ανάγκη

Η Φλοίσκου στην έξοδό της προς την παραλιακή είναι δύσκολος δρόμος. Στενές στροφές, μειωμένη ορατότητα, μεγάλες ταχύτητες για όσους κινούνται στον παραλιακό και πολλά άλλα συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα. Λίγο να μην υπολογίσεις κάτι, θα βρεθείς προ εκπλήξεως.

Την ίδια ώρα το ίδιο το κτίριο της πρώην Λέσχης Αξιωματικών (ερειπωμένο και εγκατελειμένο) με τη φαρδιά βεράντα του κόβει ορατότητα. Το κάθε όχημα ή δίκυκλο πρέπει να βγει αρκετά έξω από το δρόμο για να ελέγξει την διερχόμενη κίνηση. Κάπου εκεί, ιδιαίτερα το βράδυ, ο κάθε οδηγός παίζει με τις πιθανότητες…

Η πρόταση

Πολλοί το συζητούν. Η παράλληλη προς την Φλοίσκου οδός, η Πατελίδα, είναι σαφώς πιο σύγχρονος και πιο ελεγχόμενος κυκλοφοριακά δρόμος. Το ενδεχόμενο αντιδρόμησής της ίσως να διευκολύνει και να εξαλείψει μια σειρά από προβλήματα που παρουσιάζονται σήμερα. Με μεγαλύτερη επιφάνεια προς την Λεωφόρο Ενώσεως και με συγκεκριμένες ρυθμίσεις και μέτρα, η οδός Πατελίδα μπορεί να αποτελέσει έναν κυκκλοφοριακό κόμβο που οι οδηγοί θα διευκολύνονται στην είσοδό τους προς τον παραλιακό.

Την ίδια ώρα όμως, αντιδρόμηση θα πρέπει να γίνει και στη Φλοίσκου. Από κάθοδος να γίνει άνοδος με εξίσου μεγάλες δυνατότητες καλύτερου ελέγχου για τους οδηγούς που θα μπαίνουν σε αυτήν.

Στην περιοχή δεν αλλάζει τίποτα. Οι όποιες επιβαρύνσεις προκύψουν μπορούν να αξιολογηθούν από την Τροχαία και την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Χίου και αναλόγως να προχωρήσουν.

Μόνο οι ειδικοί

Η άποψη που καταθέτουμε σήμερα δεν είναι επιστημονικά τεκημριωμένη. Αυτό ας το μεριμνήσουν οι ειδικοί. Όμως ας ξεκινήσει κάποια στιγμή μια έντονη συζήτηση για τις αναγκαίες σε κάποιες περιπτώσεις κυκλοφοριακές αλλαγές, διότι είναι προφανές πως ακόμη και αν δεν είναι εφικτές, ποτέ δεν εξηγούνται οι λόγοι.

Αναμένουμε με προσοχή τις αξιολογήσεις και τις απόψεις τόσο της Τροχαίας, όσο και της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Χίου και της Επιτροπής Κυκλοφορίας.

Δείτε επίσης