Κοινωνία

18/11/15 16:56

τελ. ενημ.: 18/11/15 16:56

Χειρόφρενο στην αγορά των οχημάτων και στη Χίο

ΑΛ. ΜΑΣΤΡΟΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΝ. ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Τη χαριστική βολή στην ήδη «καθισμένη» αγορά του αυτοκινήτου έρχονται και φέρνουν οι ανατροπές στα τέλη κυκλοφορίας και κυρίως το μεσοδιάστημα στο οποίο περιλαμβάνονταν όλη η παραφιλολογία και η αβεβαιότητα για το περιεχόμενο των μέτρων.

Η ανακοίνωση των ποσών που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δημιουργούν κλίμα αναξιοπιστίας στους πολίτες απέναντι στην κυβέρνηση. Το προηγούμενο διάστημα οι κυβερνώντες προπαγάνδιζαν υπέρ της αγοράς  υβριδικών και πετρελαιοκίνητων οχημάτων με το επιχείρημα των μηδενικών τελών και τώρα έρχονται οι ίδιοι και καταργούν αυτό το προνόμιο πιάνοντας εξαπίνης εκατοντάδες νέους ιδιοκτήτες οχημάτων που φέτος θα κληθούν να πληρώσουν τέλη για το αυτοκίνητο που αγόρασαν με... μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Η σεναριολογία έκανε τη ζημιά

Η αβεβαιότητα του προηγούμενου διαστήματος για το τι μέτρα θα αποφασίσει να λάβει το κυβερνητικό επιτελείο αναφορικά με τα τέλη, λειτούργησε αρνητικά για την αγορά αυτοκινήτων, τόσο νέων όσο και μεταχειρισμένων. Όσοι είχαν αποφασίσει να προβούν σε κάποια αγορά  αυτοκινήτου τηρούσαν στάση αναμονής πριν προχωρήσουν στην τελική επιλογή τους. «Η αβεβαιότητα των μέτρων ήταν εκείνη που μας έκανε τη ζημιά. Τα 20 ευρώ πάνω ή 20 ευρώ κάτω στα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι κάτι που θα επηρεάσει τον καταναλωτή στην τελική επιλογή του. Απλά για ακόμη μια φορά η κυβέρνηση αποδείχθηκε αναξιόπιστη απέναντι στους πολίτες επιβάλλοντας τέλη και στα αυτοκίνητα που μέχρι πρότινος δεν πλήρωναν», δήλωσε στον «π» ο Αλ. Μαστροπέτρος αντιπρόσωπος εταιρειών αυτοκινήτων.

Ο ίδιος πιστεύει η αύξηση των τελών κυκλοφορίας δεν θα επιφέρει αντίστοιχη αύξηση στον αριθμό των ιδιοκτητών που θα επιλέξουν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.  «Αυτό ίσως αφορά κάποιους με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Δεν είναι τεράστιες οι διαφορές στα τέλη όποιος είχε αποφασίσει να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας, θα το έκανε ούτως ή άλλως με 30 ευρώ παραπάνω δεν αλλάζει τίποτα», δηλώνει χαρακτηριστικά. Αντίστοιχα, θεωρεί ότι μια μείωση στις τιμές και στη φορολόγηση των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού θα έδινε ώθηση στην αγορά, αφού οι καταναλωτές που έχουν την οικονομική δυνατότητα για ανάλογες αγορές στρέφονται στα μικρότερα οχήματα ή απλά... αναμένουν.

Στο ρελαντί η κίνηση στα μεταχειρισμένα

Η αγορά και των μεταχειρισμένων οχημάτων έχει επηρεαστεί ανάλογα. «Σίγουρα η διακύμανση των τελών κυκλοφορίας οδηγεί τους υποψήφιους αγοραστές σε οχήματα μικρότερου κυβισμού, αλλά γενικότερα όλο αυτό το διάστημα ο κόσμος είναι συγκρατημένος μέχρι την ανακοίνωση των τελικών... μέτρων» υποστήριξε στον «π» ο Εμ. Γεωργούλης , ιδιοκτήτης επιχείρησης μεταχειρισμένων οχημάτων.

Σε κάθε περίπτωση τα τέλη έχουν πλέον ανακοινωθεί και όπως προκύπτει οι διακυμάνσεις και οι μεταβολές στις τιμές είναι μικρές. Σύντομα ωστόσο θα φανεί αν η πολιτική που ακολουθείται από την κυβέρνηση είναι σωστή. Και που άλλου; Στο κρατικό ταμείο....

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση