Κοινωνία

19/5/16 15:38

τελ. ενημ.: 19/5/16 15:38

Γ. Παπαδόπουλος: «Δεν υπάρχει ενημέρωση για προγράμματα φοίτησης προσφύγων»

ΣΤΟΝ "ΑΕΡΑ" Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΟΠΟΥΛΩΝ

Μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να σχεδιάζει την εκπαίδευση  και φοίτηση στα σχολεία και τους βρεφονηπιακούς σταθμούς της χώρας των παιδιών των προσφύγων, εντούτοις όμως κανένας υπεύθυνος φορέας στο νησί μας και στα υπόλοιπα νησιά που φιλοξενούνται πρόσφυγες, δεν έχει λάβει γνώση για το θέμα.

« Δεν έχουμε καμία επίσημη ενημέρωση από κανέναν. Διαχέονται διάφορες φήμες περί φοίτησης παιδιών προσφύγων στα σχολεία από την νέα σχολική χρονιά αλλά εμείς ως δημοτική επιτροπή παιδείας δεν έχουμε λάβει καμία αίτηση για παραχώρηση σχολείου για τέτοιο σκοπό. Από ότι ξέρω ούτε στα υπόλοιπα νησιά υπάρχει ενημέρωση», δηλώνει στον «π» ο αντιδήμαρχος Παιδείας Γιώργος Παπαδόπουλος συμπληρώνοντας ότι είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο από την στιγμή που οι αιτούντες για άσυλο μπορούν να παραμείνουν στο νησί για 6 μήνες μέχρι να αποφασιστεί η χορήγηση ή μη ασύλου. « Θεωρώ δύσκολο να υλοποιηθεί μια τέτοια πρωτοβουλία γιατί σε διάστημα 6 μηνών τι εκπαίδευση να λάβουν», αναρωτιέται ο αντιδήμαρχος.

Παράλληλα επισήμανε ότι παλαιότερα μία ΜΚΟ  είχε εκφράσει ενδιαφέρον για εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα παιδιά των προσφύγων  αλλά ο σχεδιασμός τους δεν προχώρησε « Τα μέλη μιας ΜΚΟ επιθυμούσαν με δικές τους δαπάνες να υλοποιήσουν προγράμματα ενσωμάτωσης των παιδιών στην ελληνική εκπαίδευση αλλά για τους δικούς τους λόγους τα σχέδια τους δεν ευοδώθηκαν», είπε ο κ. Γ. Παπαδόπουλος. 

Το σχέδιο του υπ. Παιδείας προέβλεπε την καταγραφή των «μαθητών» προσφύγων και την  «επιστράτευση» προσφύγων και Ελλήνων εκπαιδευτικών οι οποίοι θα κληθούν να κάνουν μάθημα στα παιδιά. Μάλιστα για τον σκοπό αυτό είχε συσταθεί και  επιτροπή για τη Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων. Η επιτροπή είχε ως έργο της να καταγράψει τα παιδιά νηπιακής, σχολικής και μετασχολικής ηλικίας ώστε να προσδιοριστούν οι ανάγκες υποστήριξης, φροντίδας και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού και υποδομών.  Επίσης η επιτροπή θα έπρεπε να καταγράψει τους πρόσφυγες που θα μπορούσαν να εργαστούν ή να προσφέρουν εθελοντικά στις εκπαιδευτικές δομές και δράσεις, βάσει πιστοποιημένων επαγγελματικών προσόντων και γλωσσικών ή άλλων δεξιοτήτων. 

Δείτε επίσης