Κοινωνία

25/5/15 13:22

τελ. ενημ.: 26/5/15 12:37

Επιχειρηματικός «επεκτατισμός» στο Αιγαίο

ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΕ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΑΡΑΛΙΑ, ΜΗ ΜΠΟΡΩΝΤΑΣ ΝΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ

Στην σταδιακή υποστολή της ελληνικής σημαίας από το ανατολικό Αιγαίο οδηγεί η απόφαση της Άγκυρας να μπει δυναμικότερα στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με τις εναπομένουσες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που συνδέουν καθημερινά τα νησιά του Αρχιπελάγους με τα τουρκικά παράλια.

Τα προνόμια που διαθέτει συνεχώς η Άγκυρα ενισχύοντας με σταθερά βήματα την ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα οδηγούν στην εξαφάνιση των ελληνικών πλοίων από τα συγκεκριμένα δρομολόγια με τελευταίο ηχηρό συμβάν την αποχώρηση της «Dodekanisos Seaways» από τη γραμμή Ρόδου- Μαρμαρίδας έπειτα από πολλά χρόνια δραστηριοποίησης.

Εχθρική αντιμετώπιση

Σύμφωνα με ανοιχτή επιστολή του προέδρου της εταιρείας Γ. Σπανού προς τον Υπ. Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα καθώς και όλους τους βουλευτές των νησιών του Αιγαίου, διατυπώνεται το άνισο καθεστώς που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες  σε Χίο, Σάμο, Κω και Ρόδο καθώς η Τουρκία συνεχώς πριμοδοτεί την ιδιωτική πρωτοβουλία σε σημείο που οι ελληνικές εταιρείες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν με αποτέλεσμα σταδιακά να υποχωρούν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να αποσύρει πλοία από τον Βόσπορο διαθέτοντάς τα σε ιδιώτες έναντι εξαιρετικά χαμηλού τιμήματος ώστε να χρησιμοποιηθούν σε πλόες μεταξύ νησιών του Αιγαίου και τουρκικών παραλίων. Παράλληλα δίνοντας τα λιμάνια σε ιδιώτες, δημιουργείται αυτόματα αθέμιτος ανταγωνισμός, όπως στην περίπτωση της γραμμής Ρόδου- Μαρμαρίδας όπου το ελληνικό πλοίο πληρώνει 500 περίπου ευρώ σε κάθε του προσέγγιση έναντι μόλις 75 ευρώ του τουρκικού πλοίου.

Εκτός όμως από τα προαναφερόμενα οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν να αντιμετωπίσουν μία σειρά ζητημάτων όπως οι μισθοί των πληρωμάτων και το πλαίσιο δραστηριοποίησης που θέτει η Ε.Ε. για τα επιβατικά πλοία, ζητήματα που εξ ορισμού αφαιρούν κάθε κίνητρο από τον Έλληνα επιχειρηματία και το προσθέτουν προς όφελος του Τούρκου.

«Υπάρχει διαφορά»

Και ναι μεν στη Χίο μπορεί τα πράγματα προς το παρόν να είναι καλύτερα όμως δεν λείπουν τα προβλήματα. Όπως ανέφερε στον «π» ο ιδιοκτήτης του μοναδικού ελληνικού πλοίου που δραστηριοποιείται στη γραμμή Χίου – Τσεσμέ Α. Σπανολιός το κόστος δραστηριοποίησης και συντήρησης του «San Nicolas» είναι σχεδόν τετραπλάσιο από αυτό των τουρκικών πλοίων εξαιτίας της ελληνικής νομοθεσίας που τα τελευταία χρόνια αποτρέπει κάθε επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

«Είναι δεδομένο ότι η κίνηση του γραφείου, συντηρεί το πλοίο και όχι το αντίθετο. Τα έξοδα των τουρκικών πλοίων είναι το ¼ από αυτά που έχουν τα ελληνικά πλοία», σημείωσε ο ίδιος.

Στην ήδη υπάρχουσα κατάσταση προστίθεται και τα σενάρια ότι τουρκική εταιρεία ήδη «γλυκοκοιτάει» το κενό που αφήνει πίσω της η ΝΕΛ, εξετάζοντας τη δραστηριοποίηση σε γραμμές εσωτερικού μέσω εταιρείας με έδρα το Λονδίνου που χρηματοδοτείται από ιδιωτικά τουρκικά κεφάλαια.

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση