15.2.2017 10:54

Ένας χάρτης γεμάτος Kaloudia!

Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΤΟΠΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Ένας χιώτης ο Πέτρος Κοντογιάννης, η μητέρα του από την Καλαμωτή και ο πατέρας του από το Βουνό, απόφοιτος του Πολυτεχνείου Κρήτης, μαζί με άλλους δύο συμφοιτητές του τον Σπύρο Δασκαλάκη και τον Μάριο Καστρινάκη έγιναν πρωτοπόροι στην εφαρμογή μιας ηλεκρονικής ιδέας και άρχισαν να «χτίζουν» σταδιακά έναν «ηλεκτρονικό χάρτη» με τα παραδοσιακά προϊόντα και τους παραγωγούς όλης της Ελλάδας.

Ο δικός μας, Πέτρος Κοντογιάννης, μίλησε στο politischios.gr για το εγχείρημα τους, τους στόχους, τις φιλοδοξίες τους και την προοπτική που έχει η εφαρμογή τους στην Ελλάδα του σήμερα. 

 

Το ξεκίνημα

- Πώς ξεκίνησαν τα kaloudia, σαν σκέψη και πώς έχουν αναπτυχθεί μέχρι σήμερα;

"Ας ξεκινήσουμε με δύο λόγια για το τι είναι τα Kaloudia! Πρόκειται στην ουσία για την πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή προώθησης και αναζήτησης παραδοσιακών προϊόντων από όλη την Ελλάδα. Σκοπός μας δηλαδή είναι να γνωρίσουμε την παράδοση μας καθώς επίσης και τα προϊόντα της χώρας μας σε όλο τον κόσμο.
Όπως είναι γνωστό οι περισσότερες ιδέες ξεκινούν από απλά καθημερινά ερεθίσματα. Έτσι και τα Kaloudia. Υπάρχει μία πολύ ωραία ιστορία για το πώς ξεκίνησαν.Ο Σπύρος, ο ένας εκ των ιδρυτών, συνηθίζει να βοηθά τους γονείς τους στις αγροτικές εργασίες στο χωριό του, στη Μεγάλη Βρύση, Ηρακλείου Κρήτης. Εκεί είναι στην ουσία και ο τόπος γέννησης της ιδέας των Kaloudia. Συγκεκριμένα ενώ εργαζόταν, είδε ένα ζευγάρι Γερμανών τουριστών οι οποίοι προσπαθούσαν κρατώντας έναν χάρτη της Κρήτης και τα smartphones τους να προσανατολιστούν. Όταν τους ρώτησε λοιπόν αν χρειάζονται βοήθεια, τότε αυτοί τον ζήτησαν να τους πει πού θα μπορούσαν να βρουν Κρητικό λάδι και κρασί. Έτσι λοιπόν ο Σπύρος συνέλαβε την αρχική ιδέα. Έπειτα και λέγοντας μας την αρχική του σκέψη, ξεκινήσαμε να σχηματίζουμε την ιδέα και να αναπτύσσουμε το όραμα μας γι αυτήν. Πώς θα μπορούσε να δουλεύει, τι θα θέλαμε να προσφέρει κλπ. Έπειτα κατεβάσαμε την ιδέα σε ένα διαγωνισμό του ιδρύματος Αγγελοπούλου, λαμβάνοντας μία μικρή χρηματοδότηση και αυτό ήταν. Τα Kaloudia είχαν μόλις ξεκινήσει! Μέχρι σήμερα έχουμε περάσει από πάρα πολλές φάσεις, η αλήθεια είναι! Αρχικά μη γνωρίζοντας ότι το Project μας θα είχε τόσο μεγάλη επιτυχία, είχαμε σχεδιάσει ένα πολύ μικρότερο σύστημα, έπειτα όμως με την αναγνώριση που λάβαμε από τον κόσμο και τα μέσα, προχωρήσαμε στην αναβάθμιση του συστήματος μας με πολλές νέες δυνατότητες! Η ομάδα μας πλέον έχει μεγαλώσει αισθητά και θα έλεγα ότι η δουλειά που γίνεται είναι πολλή αξιόλογη λαμβάνοντας υπόψη και τις αντικειμενικές δυσκολίες που έχει ένα τέτοιο εγχείρημα. Αυτή τη στιγμή είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να έχουμε περισσότερους από 450 εγγεγραμμένους παραγωγούς στο σύστημα μας απ όλα τα μέρη της Ελλάδας και περισσότερες από 2500 λήψεις της εφαρμογής μας! Τα Kaloudia αναπτύσσονται συνεχώς και αυτό είναι κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα αφού μας δίνει κίνητρο και δύναμη να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας".

- Ποιος είναι ο στόχος σας;

"Ο στόχος και το όραμα μας παραμένει το ίδιο από την αρχή και δε θα έλεγα ότι δεν περιορίζεται σε μόνο μία κατεύθυνση! Με σεβασμό για τα παραδοσιακά προϊόντα όλης της Ελλάδας, αλλά κυρίως για τους ανθρώπους που τα δημιουργούν, στοχεύουμε στην παροχή υψηλής ποιότητας ψηφιακών υπηρεσιών και εργαλείων για κάθε παραγωγό. Θέλουμε να δώσουμε μία ανάσα στον πρωτογενή τομέα, στην πιο δύσκολη γι’ αυτόν εποχή. Να συνεισφέρουμε, όσο μπορούμε, με τη θέληση και τις γνώσεις μας, ώστε να ξεπεράσει η Ελλάδα τα εμπόδια και να μπορέσουν οι παραγωγοί μέσα από τα Kaloudia να ανοίξουν ένα νέο κανάλι πελατών".

 

Η σχέση με τους παραγωγούς

-Πόσο δύσκολος ή εύκολος είναι ο εντοπισμός των παραγωγών και των προϊόντων τους και ποια η αντίδραση τους όταν μαθαίνουν για τα kaloudia;

"Πρόκειται για μία πραγματικά πολύ δύσκολη διαδικασία. Τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ομάδας ανθρώπων είναι σίγουρα η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε! Όπως μπορείτε να καταλάβετε ένας παραγωγός δεν είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό εξοικειωμένος με την τεχνολογία, οπότε πολλές φορές υπάρχει αυτή η αντικειμενική δυσκολία. Για το λόγο αυτό άλλωστε έχουμε δαπανήσει ώρες συζητήσεων, δοκιμών και αξιολογήσεων ώστε να δημιουργήσουμε ένα σύστημα εύχρηστο που θα τους έδινε τη δυνατότητα να διαχειριστούν τη σελίδα τους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι μεγαλύτεροι σε ηλικία παραγωγοί, δεν είναι πρόθυμοι καν να μας ακούσουν αφού ένα τεχνολογικό μέσο τους φαίνεται αρκετά περίπλοκο και τους ξενίζει το κάτι καινούργιο. Ευτυχώς αυτό δεν ισχύει με τους νεότερους, οι οποίοι κατανοούν απόλυτα τις δυνατότητες που τους προσφέρουμε και αντιλαμβάνονται πλήρως τη δύναμη της εφαρμογής μας! Και πραγματικά χαιρόμαστε ιδιαίτερα όταν λαμβάνουμε μηνύματα στήριξης από τους συγκεκριμένους ανθρώπους! Σίγουρα μας δίνει κουράγιο και δύναμη για τη συνέχεια το να ξέρουμε ότι βοηθάμε τους απλούς παραγωγούς".

-Γιατί ένας παραγωγός να επιλέξει να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή σας ; Τι έχει να κερδίσει ;

"Τα οφέλη για κάθε παραγωγό που θα εγγραφεί και θα καταχωρίσει τα προϊόντα που παράγει στην πλατφόρμα των Kaloudia, είναι πολλαπλά. Το κυριότερο από όλα όμως είναι ότι με τα Kaloudia τους παρέχεται ένας εναλλακτικός, μοντέρνος και κυρίως ΔΩΡΕΑΝ τρόπος προώθησης, προβολής και διαφήμισης της παραγωγής τους, της επιχείρησής τους και των προϊόντων τους. Αν μη τι άλλο, ποιος σήμερα δεν θέλει να διαφημιστεί ΔΩΡΕΑΝ στην μεγαλύτερη μερίδα καταναλωτών, δηλαδή στους εκατομμύρια τουρίστες που έρχονται στην χώρα μας κάθε χρόνο, και όχι μόνο. Επίσης, με τα Kaloudia πλέον κάθε παραγωγός ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλος ή μικρός είναι ή το πόσο εξοικείωση έχει με την τεχνολογία, μπορεί να έχει πρόσβαση στην κοινωνία του Internet με ένα πιο εύκολο και άμεσο τρόπο και μέσω αυτής να προβληθεί πιο γρήγορα και αποτελεσματικά σε σχέση με τους συμβατικούς τρόπους προώθησης, όπως είναι οι εφημερίδες ή οι απλές διαφημίσεις.

Επιπλέον, σκεφτείτε μόνο πόσα προϊόντα μπορεί να ανακαλύψει κάποιος με μια μικρή βόλτα στους δρόμους μιας πόλης ή στα σοκάκια του χωριού που βρίσκεται. Πιστέψτε με, ΧΙΛΙΑΔΕΣ. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά είναι “καλά κρυμμένα” και το κυριότερο είναι γνωστά μόνο στους ντόπιους κατοίκους. Γιατί λοιπόν να μην φέρουμε όλα αυτά “τα καλούδια” στο προσκήνιο και να μην δημιουργήσουμε τον πληρέστερο και πιο ενημερωμένο ηλεκτρονικό χάρτη, με τα παραδοσιακά προϊόντα όλης της Ελλάδας; Αυτό ακριβώς προσπαθούμε να κάνουμε με τα Kaloudia και για αυτό καλούμε κάθε παραγωγό να συμμετάσχει σε αυτήν την προσπάθεια".

-Υπάρχει κάποιο κόστος είτε για τον παραγωγό είτε για τον καταναλωτή που θα χρησιμοποιήσει την εφαρμογή ;

"Τόσο οι παραγωγοί όσο και οι καταναλωτές που θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή μας δεν θα έχουν καμία απολύτως χρέωση. Όπως δηλώσαμε στην αρχή που ξεκινήσαμε τα Kaloudia και συνεχίζουμε να δηλώνουμε ακόμη και σήμερα, οι βασικές υπηρεσίες της πλατφόρμας μας είναι και θα είναι ΕΝΤΕΛΏΣ ΔΩΡΕΑΝ για πάντα, κάτι που μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας εύκολα με μια σύντομη χρήση των Kaloudia".

 Η σχέση με την ύπαιθρο

-Τι σχέση είχατε πριν με την ελληνική ύπαιθρο τον πρωτογενή και τον δευτερογενή τομέα;

"Τα περισσότερα μέλη της ομάδας μας έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον πρωτογενή ή δευτερογενή τομέα! Ο Σπύρος παράλληλα με τις σπουδές του εργαζόταν μαζί με τους γονείς του στις καλλιέργειες τους στη Μεγάλη Βρύση, στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Όσο για εμένα όπως μερικοί από εσάς θα γνωρίζετε έχω ρίζες από τα Μαστιχοχώρια και συγκεκριμένα από την Καλαμωτή. Και ποια η σχέση μου λοιπόν με την παραγωγή. Με δύο τρεις λέξεις, παππούς και γιαγιά. Πλέον δεν είναι εν ζωή αλλά νομίζω ότι τα εφόδια και οι συμβουλές τους θα με ακολουθούν πάντα και ελπίζω να αισθάνονται υπερηφάνεια γι αυτό μας το εγχείρημα. Δε μπορώ να ξεχάσω άλλωστε τις -όχι και πάρα πολλές, το παραδέχομαι- φορές που γυρίζαμε με τον παππού από τις γεωργικές εργασίες και πιτσιρίκι με συμβούλευε για τις μελλοντικές επιλογές μου. Σίγουρα ήταν τα καλύτερα μαθήματα που έχω πάρει. Βέβαια πλέον ο δάσκαλος μου δεν είναι άλλος από τον πατέρα μου. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχω συλλάβει νέες ιδέες όταν σκέφτομαι  πώς θα μπορούσα να κάνω ευκολότερες τις αγροτικές του δουλειές".

 

 

Η Χίος και ο Πέτρος

-Έχετε εντάξει χιώτικα προϊόντα στα kaloudia και ποια είναι αυτά;

"Θα έλεγα ότι δεν είμαι πολύ ικανοποιημένος από την ανταπόκριση που έχουμε συναντήσει στο νησί της Χίου. Υπάρχει ένα παράπονο από τη μεριά μου καθώς θα περίμενα περισσότερα πράγματα από ένα νησί με τόση ποικιλία σε παραδοσιακά προϊόντα! Η αλήθεια είναι ότι αυτή τη στιγμή έχουμε 9 καταχωρημένες επιχειρήσεις και παραγωγούς τόσο από την πόλη όσο και από κάποια χωριά! Θα έλεγα όμως ότι έχουμε τους καλύτερους! Πραγματικά ένας κι ένας! Τα ξυλόγλυπτα του Woodicrafts, η μπύρα Χίου, το Μαστέλο, το Ούζο Ψυχής ή το καφεκοπτείο του Ξενιά αποτελούν κάποια από τα πιο δυνατά προφίλ στα Kaloudia! Σίγουρα αισθάνομαι πολύ υπερήφανος που ο τόπος που γεννήθηκα και μεγάλωσα διαθέτει τέτοιο παραδοσιακό πλούτο"!

-Ποιος ο ρόλος σας στην εταιρεία;

"Θα έλεγα ότι στα Καλούδια ο ρόλος μου δεν περιορίζεται σε ένα αντικείμενο. Κι αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι σαν συνιδρυτής και ένας από τους πρωτεργάτες της ιδέας και μιας νεοφυούς επιχείρησης όπως τα Καλούδια, πρέπει να έχεις τα μάτια σου παντού και να βοηθάς σε όλα τα κομμάτια. Από το κομμάτι της εκπροσώπησης του project σε διαγωνισμούς καινοτομίας, την προώθηση του, την προσέλκυση νέων παραγωγών, τη σύλληψη νέων ιδεών κλπ. Οι υποχρεώσεις και οι αρμοδιότητες μου είναι πολλές αλλά δε νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα με αυτό, αφού είναι κάτι που με γεμίζει, μου αρέσει και πραγματικά αισθάνομαι πολύ τυχερός γι αυτό. Για να σας απαντήσω πιο συγκεκριμένα όμως, αν έπρεπε να δώσω έναν τίτλο στη δουλειά μου αυτός είναι CTO (Chief Technology Officer), με πιο απλά λόγια υπεύθυνος για την ανάπτυξη του συστήματος μας σε τεχνολογικό επίπεδο, από την ανάπτυξη της εφαρμογής, της ιστοσελίδας μας, του διαδικτυακού πόρταλ για τους παραγωγούς μας κλπ".

 

 

Από την αφάνεια σε όλο τον κόσμο

- Εξηγήστε μας λίγο τη διαδικασία βρίσκετε ένα προϊόν ή σας βρίσκει ένας παραγωγός από κει και πέρα τι γίνεται;

"Η διαδικασία που βρίσκουμε κάποιο παραγωγό γίνεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Όταν η εφαρμογή έκανε τα πρώτα της βήματα τόσο εγώ όσο και όλα τα μέλη της ομάδας αναζητούσαμε συνεχώς γύρω μας πιθανούς παραγωγούς και προϊόντα τα οποία θα μπορούσαμε να εντάξουμε στα Καλούδια. Και δε σας κρύβω ότι αυτή ήταν μία πολύ δύσκολη διαδικασία. Ειδικά στην περίπτωση που δεν το έχεις και πάρα πολύ με το λέγειν όπως εγώ (γέλια). Φαντάσου ότι πριν περίπου 1 - 1.5 χρόνο είχα επισκεφθεί τα Μεστά και αντί να μιλάω εγώ σε κάποιους παραγωγούς και πιθανούς πελάτες μας το έκανε η νονά μου - άλλο ένα άτομο που πρέπει να ευχαριστήσω για τη στήριξη του και τη συνεισφορά του, όχι μόνο στα Kaloudia! Πλέον έχω γίνει άνθρωπος που λέει κι ο πατέρας μου και μιλάω στον κόσμο για τα Kaloudia! Ο ένας τρόπος λοιπόν είναι αυτός, στόμα με στόμα, μαγαζί με μαγαζί, στενό με στενό, έκθεση με έκθεση, κλπ.

Ο άλλος τρόπος προσέγγισης προϊόντων και παραγωγών στα Καλούδια είναι η χρήση του διαδικτύου. Η δύναμη που έχουν τα κοινωνικά δίκτυα και γενικότερα το διαδίκτυο είναι κάτι εξωπραγματικό. Ειδικότερα τους τελευταίους μήνες με την ένταξη της επίσης Χιώτισσας - μην ξεχνάμε άλλωστε ότι οι Χιώτες πάνε και δύο δύο - Φωτεινής Τάτση, γνωρίζουμε μία πολύ μεγάλη ανάπτυξη στο κομμάτι της προώθησης και πλέον σε πολλές περιπτώσεις οι παραγωγοί, μας βρίσκουν μόνοι τους. Επομένως πλέον τα πράγματα έχουν πάρει μία σωστή κατεύθυνση για την προσθήκη νέων παραγωγών.

Όσον αφορά τώρα το τι γίνεται έπειτα, η διαδικασία έχει ως εξής. Κάθε παραγωγός που εγγράφεται έχει τη δική του σελίδα, το προφίλ του αν θέλετε, στο οποίο μπορεί να προσθέσει πληροφορίες για αυτόν,  την επιχείρηση του και τα προϊόντα του με πολύ απλά βήματα! Έπειτα το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο παραγωγός είναι να διατηρεί ενημερωμένο το προφίλ του και έτσι να έχει και αυτός τη δυνατότητα να προσελκύσει πελάτες απ όλη την Ελλάδα και τον κόσμο. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το 70% των χρηστών μας είναι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας".

Πρόκληση η Ελλάδα του σήμερα

-Πόσο δύσκολο είναι για ένα νέο το επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης;

"Δύσκολη ερώτηση κι ακόμη πιο δύσκολη η απάντηση της. Δυστυχώς οι συνθήκες δεν είναι και οι καλύτερες δυνατές για μία νέα επιχείρηση. Αντιμετωπίζεις τόσα προβλήματα στο ξεκίνημα σου, από το να στήσεις την ομάδα σου, να σχεδιάσεις το σύστημα σου, να κάνεις χίλια δύο πράγματα κι έχεις να αγχώνεσαι συνεχώς και για την κατάσταση που υπάρχει. Ατέρμονη γραφειοκρατεία, απίστευτα υψηλή φορολογία, ασταθείς συνθήκες… Αυτά είναι λίγα από τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει κάποιος. Δε θέλω να σταθώ σε αυτό βέβαια. Τόσα χρόνια λαθών στην Ελλάδα ήταν λογικό κι επόμενο κάποια στιγμή να έρθει ο λογαριασμός. Άλλωστε όπως έχω ξαναπεί, νέοι είμαστε, δυσκολίες θέλουμε, φέρτε μας εμπόδια να έχουμε να ξεπερνάμε! Αλλιώς θα χανόταν και το ενδιαφέρον! Πάντως ναι αν ζητάτε τη γνώμη μου είναι κρίμα όχι μόνο για τα Kaloudia αλλά για τόσες άλλες νέες ιδέες και επιχειρήσεις που χάνονται στο βωμό της οικονομικής κρίσης. Αν και φυσικά υπάρχουν πολύ σημαντικότερα βιοποριστικά ζητήματα που πρέπει να απασχολούν και να ανησυχούν τον καθένα από εμάς'.

 

Θησαυρός της χώρας ο πρωτογενής τομέας

-Θεωρείτε ότι τα ελληνικά τοπικά παραδοσιακά προϊόντα, η στροφή ίσως στον πρωτογενή τομέα αλλά με μια πιο σύγχρονη μορφή μπορεί να αποτελέσει διέξοδο για περιοχές όπως η Χίος, για νέους όπως εσάς;

"Αυτή την ερώτηση θα ήταν καλό να την απαντήσει η μητέρα μου! Ίσως είναι ο μοναδικός άνθρωπος που πιστεύει περισσότερο από εμένα στην ιδέα και μου έχει σταθεί περισσότερο από τον καθένα στις δυσκολίες που αντιμετώπισα. Όταν της είπα για τα Kaloudia ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που με στήριξε - Ευχαριστώ μαμά! - και πίστεψε σε αυτό που πάμε να κάνουμε. Και πράγματι είναι το δυνατό μας όπλο. Εκεί πρέπει να σταθούμε για να γυρίσει ο τροχός. Να ξεκινήσουμε να δημιουργούμε, να παράγουμε, να ζούμε πλέον με τα δικά μας προϊόντα και γιατί όχι να τα εξάγουμε. Έχουμε ένα τέτοιο θησαυρό και τον έχουμε αφήσει αναξιοποίητο. Είμαι πεπεισμένος ότι η στροφή στον πρωτογενή τομέα και ο εκσυγχρονισμός του θα αποτελέσουν το έναυσμα για να ξεπεράσουμε την κρίση των ημερών μας. Και σίγουρα θα θέλαμε να δούμε νέους ανθρώπους να κάνουν στροφή στην αποκέντρωση και στον πρωτογενή τομέα. Είμαστε εδώ για να συνεισφέρουμε σε αυτό με το δικό μας τρόπο όχι μόνο μέσα από τα Kaloudia αλλά και μέσα από άλλες ιδέες που αφορούν τον πρωτογενή τομέα και θα βγουν online εν καιρώ!"

- Πώς φαντάζεστε τα kaloudia σε πέντε χρόνια;

"Το όραμα μου και γενικότερα νομίζω το όραμα της ομάδας μας είναι τα Kaloudia να γίνουν συνώνυμο του ηλεκτρονικού επιχειρείν του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα. Θέλουμε στο άμεσο μέλλον οι “πινέζες” των παραγωγών να σχηματίζουν τον χάρτη της Ελλάδας και ο κάθε επισκέπτης ή ντόπιος της χώρας μας να μπορεί να βρει Kaloudia όπου και αν βρίσκεται!

Όλοι εμείς που αποτελούμε την ομάδα των «Kaloudia» πιστεύουμε ότι η παράδοση αποτελεί βασικό και αναπόσπαστο στοιχείο ενός τόπου. Παράλληλα, θέλοντας να αναδείξουμε την παράδοση της Ελλάδας σε ανθρώπους που προέρχονται εντός και εκτός των συνόρων της, δεσμευόμαστε για τη διαρκή, έγκαιρη και πληρέστερη ενημέρωση με παραδοσιακά προϊόντα μέσω των εφαρμογών μας.

Στο μέλλον θέλουμε να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε. Να παντρεύουμε την ελληνική παράδοση με την τεχνολογία! Να δώσουμε μία ανάσα στον πρωτογενή τομέα, μέσα στην πιο δύσκολη γι αυτόν εποχή. Να συνεισφέρουμε κι εμείς όσο μπορούμε, με τη θέληση και τις γνώσεις μας, με τον δικό μας τρόπο να ξεπεράσει η Ελλάδα τα όποια εμπόδια! Θέλουμε να γνωρίσουμε τα Ελληνικά προϊόντα και την Ελληνική παράδοση σε όλο τον κόσμο! Όντας από το νησί της Χίου, έναν τόπο που παράγει κάτι μοναδικό στον κόσμο, πιστεύω ακράδαντα στον πλούτο και τη μοναδικότητα της Ελληνικής παράδοσης!"

- Ποιο είναι το πιο περίεργο προϊόν που έχετε βρει μέχρι τώρα;

"Δε μπορείτε να φανταστείτε πόσα προϊόντα έχουμε μάθει μέσα από τα Kaloudia .Ειδικότερα τον τελευταίο καιρό με τη διοργάνωση διαγωνισμών στη σελίδα μας στο Facebook έχουμε έρθει πολύ πιο κοντά με τους εγγεγραμμένους παραγωγούς. Δε θα πάω πολύ μακριά. Πόσοι πιστεύετε ότι ξέρουν τι απίστευτα δημιουργήματα κάνει το Woodicrafts; Πολλοί δεν ξέρουν καν πού αναφέρομαι. Πρόκειται για ένα εργαστήριο ξυλογλυπτικής που βρίσκεται στα στενά της Απλωταριάς. Γιατί αυτά τα αριστουργήματα να μένουν στα στενά της Απλωταριάς και γενικότερα στα πλαίσια της Χίου; Γιατί τέτοια εργαστήρια, οινοποιία, μελισσοκομικά εργαστήρια, υφαντουργεία και πολλά άλλα να μένουν στην αφάνεια ή στον τόπο που έχουν τα βασικά τους καταστήματα;

Υπάρχουν τόσοι παραγωγοί ανά την Ελλάδα που νιώθεις πραγματικά ένα δέος για το τι μπορείς να βρεις εκεί έξω και δεν το γνωρίζεις. Για να κλείσω, πιστεύω ένα από τα πολύ περίεργα που μπορεί να βρει κάποιος στα Kaloudia είναι μέλι με χρυσό. Πρόκειται στην ουσία για χρυσό 24 καρατίων σε πολύ λεπτά φύλλα τα οποία είναι γνωστά για τις πλούσιες αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες!

Ελπίζω οι Χιώτες παραγωγοί να ανταποκριθούν στα κάλεσμα που τους κάνουμε! 

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω όλα τα μέλη της ομάδας μου που από την αρχή βρίσκονται εκεί και δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας.

 

Facebook Page : https://www.facebook.com/KaloudiaProject

https://www.kaloudia.com/home 

Γίνε μέλος και μέρος του «π». Γίνε έντυπος Συνδρομητής. Αποστολή σε όλη την Ελλάδα.

Ακολουθήστε το politischios.gr στο Google News

Το politischios.gr και στο Viber – Μπείτε στην ομάδα μας για να βλέπετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο politischios.gr.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ