Κοινωνία

31/1/13 14:55

τελ. ενημ.: 31/1/13 17:27

Εν αναμονή της «Αθηνάς» στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Ο ΝΕΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΤΕΙ

Καταλυτικές αλλαγές στη λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης φέρνει το σχέδιο «Αθηνά» για τη συνένωση πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων, το οποίο αναμένεται ολόκληρο να παρουσιαστεί σήμερα από τον υπουργό Παιδείας, αφού ολοκληρώθηκε ο γύρος των επαφών που είχε επ’ αυτού,  με τους πολιτικούς αρχηγούς.

Από τις μέχρι σήμερα διαρροές είναι δεδομένο το τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο για τα Ιδρύματα που εδρεύουν στην πρωτεύουσα, ενώ νεφελώδες είναι το τοπίο για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια όπως του Αιγαίου.

 «Είναι ακόμη πολύ νωρίς. Δεν υπάρχει τίποτα επίσημο, μόνο διαρροές. Περιμένουμε κι εμείς, όπως όλοι» ήταν η λακωνική δήλωση του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου Π. Τσάρτα στον «π», χαρακτηριστική της ασάφειας που υπάρχει σε ότι αφορά τις διαρθρωτικές αλλαγές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Οι αλλαγές

Στην Αθήνα τα πανεπιστήμια θα μειωθούν από 7 σε 3. Το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και Πανεπιστήμιο Αθηνών θα συνεχίσουν να λειτουργούν αυτόνομα. Θα δημιουργηθεί υπερπανεπιστήμιο, το οποίο θα συντονίζει το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το Οικονομικό, το Γεωπονικό, το Πάντειο και το Χαροκόπειο.

Και τα πέντε όμως θα διατηρήσουν τους τίτλους τους. Επίσης είναι πιθανόν να δημιουργηθεί ένα υπέρ-ΤΕΙ , ένα Τεχνολογικό Ίδρυμα στην Αθήνα, το οποίο θα συντονίζει –σε διοικητικό και εκπαιδευτικό επίπεδο- το έργο των ΤΕΙ της Αθήνας και του Πειραιά.

Επίσης οι υποδομές των Ιδρυμάτων (αμφιθέατρα, εργαστήρια) θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από φοιτητές άλλων πανεπιστημίων Για τα υπόλοιπα πανεπιστήμια και ΤΕΙ της Ελλάδας θα ακολουθηθεί άλλο μοντέλο καθώς δύσκολα θα υπάρξουν ενοποιήσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Τα κριτήρια των συγχωνεύσεων

Τα βασικά κριτήρια για τις συγχωνεύσεις τμημάτων είναι τα εξής:

* Το μέγεθος των ιδρυμάτων

* Η αναλογία φοιτητών-διδασκόντων

* Η διασπορά τμημάτων ανά ΑΕΙ-ΤΕΙ

* Η ερευνητική δραστηριότητα και η διεθνής αναγνώριση των ιδρυμάτων

* Η απορρόφηση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας και η ελκυστικότητα των γνωστικών αντικειμένων

* Επίσης, ένα από τα βασικότερα κριτήρια θα είναι και το κατά πόσο σχετίζονται τα γνωστικά αντικείμενα των τμημάτων με αναπτυξιακές ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Δείτε επίσης