Κοινωνία

24/2/16 17:34

τελ. ενημ.: 25/2/16 10:13

Δυναμικά η Mediterra σε Κίνα, Τουρκία και Καναδά

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΕΩΝ ΠΑΡΑΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2016 , ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ, ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

 Στην έρευνα και ανάπτυξη νέων παραφαρμακευτικών και διατροφικών  προϊόντων με επίκεντρο την γνωστή κάψουλα,  θα επενδύσουν τα επόμενα χρόνια η Ε.Μ.Χ και η  Mediterra.

Tα πρώτα σκευάσματα, που θα παραχθούν αυτοδύναμα από την εταιρία  στις εγκαταστάσεις της  Καλλιμασιάς, θα κυκλοφορήσουν στην εγχώρια αλλά και διεθνή αγορά μέσα στο 2016, όπως δηλώνει στον «π» ο διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Ε.Μ.Χ Γιάννης Μανδάλας.

«Ο χαρακτηρισμός του προϊόντος μας ως παραδοσιακού  φαρμάκου φυτικής προέλευσης με τη  μονογραφία της μαστίχας, επιτάσσει να αυξήσουμε την ταχύτητα παραγωγής προϊόντων, αλλά στενεύει λίγο και την αναζήτηση. Η μαστίχα έχει ένα ευρύτατο πεδίο εφαρμογών ακόμα και  στην φαρμακευτική κατεύθυνση, αλλά ο χαρακτηρισμός μας κατευθύνει  να σχεδιάσουμε πιο εξειδικευμένα προϊόντα που θα αξιοποιούν αυτή την εξέλιξη. Η απόκτηση  της μονογραφίας μας επιτρέπει να κάνουμε συγκεκριμένα βήματα σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις και στους δύο τομείς. Αυτό με τη σειρά του θα μας ανοίξει αγορές στις οποίες έως τώρα δεν μπορεί να πάει η μαστίχα. Υπάρχει μεγάλο πεδίο δουλειάς, το οποίο θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε βήμα-βήμα».

Συνεργασία με την IASIS Pharma  

Η συνεργασία με την φαρμακευτική εταιρία IASIS Pharma  περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα. Η Ένωση και η Mediterra  κάνουν πάρα πολύ δουλειά στον τομέα του σχεδιασμού παραγωγής προϊόντων μαστίχας και παραφαρμακευτικών σκευασμάτων.

«Μόνο αν κρίνουμε ότι απαιτείται, θα απευθυνθούμε σε κάποια φαρμακευτική εταιρία. Τα σχεδιάζουμε πραγματικά μόνοι μας, αυτή τη στιγμή δεν χρειαζόμαστε την τεχνική και επιστημονική υποστήριξη, έχουμε  επάρκεια  στελεχών για να βγάλουμε τα προϊόντα που χρειαζόμαστε. Η κάψουλα  έχει σχεδιαστεί και παραχθεί από εμάς, αυτό το προϊόν μας δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουμε γύρω του μια σειρά προϊόντων φαρμακοτεχνικών ιδιοτήτων ή σε άλλες παραφαρμακευτικές  εφαρμογές  της μαστίχας».

Εξαγωγές

Στρατηγικό στόχο για τη Mediterra αποτελεί σταθερά η ενίσχυση των εξαγωγών. Ήδη υπάρχει  συμφωνία  με την  Kίνα για τη δημιουργία καταστημάτων λιανικής αλλά και χονδρικής πώλησης.

« Έως το καλοκαίρι θα μπορούμε να ανακοινώσουμε  συγκεκριμένα πράγματα. Σε καλό δρόμο βρίσκεται και η συμφωνία με την Τουρκία για την ίδρυση εταιρίας στην οποία θα συμμετέχουμε  με σκοπό την ίδρυση καταστημάτων που θα προωθούν στην αγορά της τα προϊόντα μας. Δεν θέλουμε να βρούμε κάποιον διανομέα ή αντιπρόσωπο για την τοποθέτηση των προϊόντων μας. Είμαστε σε φάση αναζήτησης Τούρκων συνεταίρων για την από κοινού σύσταση εταιρείας, γεγονός που υπογραμμίζει και τη σημασία της τουρκικής αγοράς. Πρέπει να είμαστε παρόντες στην εν λόγω αγορά για να δηλώνουμε την ελληνικότητα της μαστίχας.Υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία, έχουμε ορίσει, το πώς, τι, που και πότε πρέπει να γίνει. Η έδρα της εταιρίας θα είναι στη Σμύρνη» .

Παράλληλα, έχει ολοκληρωθεί η έρευνα αγοράς και η εξεύρεση συνεργάτη για την είσοδο της μαστίχας στον Καναδά. Σύμφωνα μάλιστα με το business plan που έχει καταρτιστεί, από τις αρχές του 2016 αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες εξαγωγές παραφαρμακευτικών προϊόντων στην περιοχή.

Σύμφωνα πάντα  με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας, η είσοδος στο χώρο της φαρμακευτικής βιομηχανίας δημιουργεί  νέες προοπτικές, καθώς τα 2/3 της παραγωγής της Ένωσης δηλαδή 110 από τους 160 τόνους περίπου, εξάγονται σε διεθνείς αγορές.

Οι ιδιώτες επενδυτές 

H Mediterra  εκτός όλων των προαναφερόμενων, αποτελεί και επιτυχημένο παράδειγμα συνύπαρξης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας με ιδιώτες επενδυτές και μάλιστα με ηχηρά ονόματα του εφοπλισμού όπως ο Όμιλος Tσάκου αλλά και ο Θεόδωρος Bενιάμης. Η εταιρία ενδιαφέρεται κυρίως  για την τοπική παραγωγή και την ανταπόδοση στην τοπική κοινωνία.

 «Οι εταίροι αυτοί περιμένουν και από εμάς πια αποτελέσματα. Όμως ο  αποφασιστικός παράγοντας και βασικός μέτοχος  είναι και θα είναι η Ένωση. Οι άλλοι ιδιώτες μέτοχοι κατέχουν  αθροιστικά ένα σημαντικό ποσοστό το οποίο βοήθησε την εταιρία στα χρόνια της κρίσης να μην αντιμετωπίσει οικονομικό πρόβλημα. Έχει καταφέρει  να μείνει όρθια και να μεγαλώσει επειδή είχε και έχει επάρκεια κεφαλαίων και εξακολουθεί να είναι από τις λίγες εταιρίες στην Ελλάδα που έχουν σχεδόν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.

Έχουμε ένα δανεισμό της τάξης των 200.000 ευρώ. Αυτό το καταφέραμε ακριβώς επειδή την περίοδο 2005 – 2008 μπήκαν στην εταιρία αρκετά χρήματα από ιδιώτες, τα οποία της επέτρεψαν να κάνει επενδύσεις, να στοχεύσει στην ανάπτυξη και κυρίως να αντέξει αυτή την τρομερή περίοδο που διανύουμε, όπου οι τράπεζες δεν έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν και  η αγορά υποφέρει από έλλειψη ρευστότητας. Η εταιρία κατάφερε να μείνει όρθια επειδή υπήρχαν αυτά τα χρήματα, αλλά ο μέτοχος που δρα καταλυτικά στη στρατηγική και το σχεδιασμό της είναι πάντα η Ένωση. Η στρατηγική της εταιρίας δεν μπορεί να είναι έξω από το συνολικότερο σχεδιασμό της Ένωσης». 

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση