Κοινωνία

9/10/13 16:13

τελ. ενημ.: 10/10/13 11:30

Δρόμος... στρωμένος μ' αγκάθια

ΜΕΓΑΛΕΣ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ 1ου ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΕΩΣ ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΟΥ ΒΑΡΒΑΣΙΟΥ

Δεκαπέντε ενστάσεις εκκρεμούν στο Εφετείο Αιγαίου για την υπόθεση κατασκευής του 1ου τμήματος του έργου παράκαμψης της πόλης της Χίου, από τις εκβολές του χείμαρρου Παρθένη στην λεωφόρο Ενώσεως, έως  την οδό Βερίτη στο Βαρβάσι. Ο προϋπολογισμός του έργου αναμένεται να ξεπεράσει τα 8εκ. ευρώ.

Δρόμος πάνω- δρόμος κάτω

Η μελέτη του έργου είναι αναγκαίο να επικαιροποιηθεί επειδή εκπονήθηκε πριν εποικισθεί η παρόχθια  οδός Μαστρολεονάρδου. Σύμφωνα με το σχεδιασμό προβλέπεται:

-         η πλήρης κάλυψη του ρέματος σε τρία σημεία

-          η δημιουργία καταστρώματος υπέργειας κυκλοφορίας με κολώνες στήριξης μέσα στον ποταμό

-         διαπλάτυνση της όχθης του ποταμού και από τις δυο πλευρές

-         κατασκευή  δύο ανισόπεδων διαζωμάτων κυκλοφορίας ανόδου -καθόδου στην βόρεια πλευρά και την κατάργηση του υπάρχοντος νότιου δρόμου, πάντα με κατεύθυνση από το Βαρβάσι προς την παραλία.

Μεγαλύτερη αποζημίωση

Οι θιγόμενοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα και δέχονται την κατασκευή του δρόμου ωστόσο όπως έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις θεωρούν απαράδεκτα χαμηλή την τιμής μονάδας των 260 ευρώ ανά τ.μ. για την απαλλοτρίωση και ζητούν  να επαναπροσδιορισθεί με βάση την πραγματική αξία των κτημάτων, των οικοπέδων και των κτισμάτων όπως έχουν διαμορφωθεί από τις αγοραπωλησίες των τελευταίων ετών. Παράλληλα, ζητούν να καταργηθεί η διάταξη της αυταποζημίωσης (απαλλοτρίωση χωρίς καταβολή αποζημίωσης), με την οποία πολλοί ιδιοκτήτες δεν θα λάβουν χρήματα επειδή όπως υποστηρίζει η νομοθεσία θα ωφεληθούν από την μετατροπή των κτημάτων τους σε οικόπεδα.

Τέλος, οι παρόχθιοι ιδιοκτήτες της βόρειας περιοχής (αριστερή πλευρά) τονίζουν ότι η κατάργηση του δρόμου με τη  διαπλάτυνση της όχθης του, αποκόπτει την πρόσβαση στον κεντρικό δρόμο.

Το σχεδιάγραμμα

Η μελέτη προβλέπει την κάλυψη από το ύψος του γεφυριού της οδού Βερίτη στο Βαρβάσι έως τις εγκαταστάσεις της επιχείρησης Chios Techno Moto. 

 Στη συνέχεια, έως τη μικρή γέφυρα που είναι μπροστά στις εγκαταστάσεις της Yamaha ο χείμαρρος θα μείνει ελεύθερος και η κυκλοφορία θα διεξάγεται μόνο από τη βόρεια πλευρά, με την κατασκευή δύο ανισόπεδων διαζωμάτων ανόδου – καθόδου. Μετά από αυτό το σημείο και έως την παραλιακή ο μισός χείμαρρος θα σκεπαστεί με υπέργειο διάζωμα (όπως περίπου ο Κηφισός), που θα στηρίζεται σε κολώνες μέσα στον ποταμό.

Οι κάτοικοι

Επιφυλακτικός δηλώνει ο ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων Αντώνης Παπαμιχαλάκης.

 «Στην ενημέρωση που μας έκαναν μας υποσχέθηκαν ότι θα λύσουν το πρόβλημα, δεν γνωρίζω τις άλλες εξελίξεις, αλλά περιμένω να δω τι θα κάνει ο δήμος».

Την ανάγκη να τροποποιηθεί η μελέτη, τονίζει ιδιοκτήτης της  αντιπροσωπείας Yamaha Δημήτρης Γιαμάς. «Μας κάνει το δρόμο ποτάμι, μας αποκλείει την πρόσβαση, επιπλέον πολλούς δεν μας αποζημιώνει επειδή υποστηρίζουν ότι οι ιδιοκτησίες μας θα πάρουν αξία, επειδή “αποκτούν  πρόσωπο” σε κεντρικό δρόμο. Αντίθετα, όταν δεν έχουν πρόσβαση στο δρόμο η αξία τους μειώνεται. Θέλουμε το δρόμο παράκαμψης, αλλά η μελέτη πρέπει να αλλάξει».

Ο περίοικος Δημήτρης Κούβακας, παρά το ότι δεν ανήκει στους θιγόμενους προσθέτει ότι η πολιτεία πρέπει να  διευθετήσει τα θέματα με τον καλύτερο τρόπο.

Θα λυθούν τα προβλήματα

Η Τεχνική Υπηρεσία έχει υποσχεθεί ότι θα λύσει τα προβλήματα πρόσβασης και ο δήμος παρά το ότι δεν έχει λυθεί το πρόβλημα και δεν έχουν καταβληθεί οι αποζημιώσεις, έχει εγκρίνει τη διενέργεια του διαγωνισμού ανάδειξης του εργολάβου, όπως του επιτρέπει η νομοθεσία για να μην καθυστερήσουν κι’ άλλο οι εργασίες. Οι περίοικοι περιμένουν τις εξελίξεις για να πράξουν ανάλογα στη συνέχεια.

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση