Κοινωνία

8/5/13 16:28

τελ. ενημ.: 9/5/13 10:40

Δεν πάει άλλο!

- ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ, ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΔΙΚΥΚΛΩΝ, Ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΠΟΥ ΜΗΝΕΣ ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ “ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ” ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ

Τον δημότη που πληρώνει ένα σωρό τέλη λίγο τον ενδιαφέρουν οι εκάστοτε δικαιολογίες των αρμοδίων. Οι υποχρεώσεις εξάλλου είναι ξεκάθαρες. Ευθύνη του πολίτη είναι να συνδράμει οικονομικά, και το κάνει, ευθύνη της διοίκησης και των υπηρεσίων της είναι να σχεδιάζει και να παραδίδει έργα ασφαλή που βοηθούν και εκσυγχρονίζουν τις υπηρεσίες προς το δημότη.

Σε αυτό τον τόπο όμως συνηθίσαμε να ανεχόμαστε καταστάσεις που οπουδήποτε αλλού το λιγότερο θα προκαλούσαν οργή και αγάνάκτηση που θα έφερνε τους πάντες ενώπιων των ευθυνών τους.

Η οδός Βερίτη βρίσκεται εδώ και μήνες σε τραγική κατάσταση που μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται. Τη μια τα έργα, την άλλη οι συνδέσεις, την άλλη οι αγωγοί, την άλλη κάτι άλλο, όλα συνθέτουν ένα σκηνικό που στα μάτια των πολιτών οι υπεύθυνοι αδυνατούν να αντιμετωπίσουν βυθίζοντας τον τόπο σε καταστάσεις που δε συνάδουν με πόλη του 2013!

Ο εργολάβος που θέλει, αλλά δεν μπορεί

Τα δημόσια έργα στη Χίο δεν περνάνε μέσα από ατέρμονους διαγωνισμούς χωρίς αρχή και τέλος. Πόσοι είναι οι εργολάβοι στον τόπο μας; Ε, κάποιος από αυτούς τους λίγους θα αναλάβει και την εκτέλεση ενός διαγωνισμού βάση μιας μελέτης που υποδεικνύει ότι εδώ θα γίνει αυτό και εκεί θα γίνει κάτι άλλο. Τόσο απλά και τόσο ξεκάθαρα. Λέει μάλιστα ο διαγωνισμός ότι εφόσον ο εργολάβος κάνει αυτή την συγκεκριμένη εργασία που του ανατίθεται, θα πληρωθεί τόσα χρήματα και με αυτό τον τρόπο. Επίσης δηλαδή τόσο απλα….

Το έργο λοιπόν ξεκινά, εκτελείται, ο εργολάβος φέρνει τα μηχανήματα και τα συνεργεία του. Μπορεί όμως κάποιος να προβλέψει και το αποτέλεσμα; Στη Χίο όχι…

Αφού έχει ολοκληρωθεί η εργολαβία πάντα διαπιστώνεται ότι κάτι λείπει, κάτι δεν είναι σωστά. Στην περίπτωση της Βερίτη για παράδειγμα δεν είχε προβλεφθεί ότι ο δρόμος θα υποστεί μέσα σε λίγες ημέρες καθίζιση. Ότι το ένα ρεύμα κυκλοφορίας με το άλλο, θα είχαν υψομετρική διαφορά. Ότι ένα μηχανάκι διαπερνώντας την οδό είναι το ίδιο με κάποιο στρατιώτη που προσπαθεί να αποφύγει ναρκοπέδιο. Κι όμως ο εργολάβος πληρώνεται… Κι όμως μετά από μήνες εκείνοι που εννοείται ότι θα έπρεπε να έχουν ελέγξει την εργολαβία προφανώς θεωρούν, ίσως και να πιστοποιούν ότι όλα βαίνουν καλώς! Ε, δεν βαίνουν…

Ο δημότης κινδυνεύει

Παρά το γεγονός ότι το έργο έχει… δήθεν ολοκληρωθεί, ο δημότης είναι υποχρεωμένος να ανέχεται έργα μισά και μισοκοπημένα με την αιτιολογία ότι οι συν΄θηκες (καιρικές) και δευτερευόντως οικονομικές δεν επιτ΄ρεπουν την ολοκλήρωσή τους. Μα κυριολεκτικά πόσο ακόμη είμαστε υποχρεωμένοι να βιώνουμε ημιτελή έργα όταν μάλιστα τη χρήση τους επιφορτίζονται καθημερινά εκατοντάδες πολίτες; Τι θα γίνει για παράδειγμα με το ναρκοπέδιο στη Βερίτη και ποιος τολμά να βάλει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του ότι το έργο εκτελέστηκε καλώς και δεν θα έχει αλλα προβλήματα στο μέλλον;

Δεν γνωρίζουμε κι ούτε μας απασχολεί με ποιο τρόπο και κάτω από ποια σταθμά αποφασίζεται το πως και το γιατί του κάθε έργου.

Αυτό που ενιδαφέρει είναι να δούμε ένα δρόμο σωστό ασφαλτοστρωμένο, χωρίς προβλήματα, ώστε η χρήση του να είναι ασφαλής για όλους. Κάτι που εδω και καιρό με την ανοχή και τις δικαιολογίες δεν συμβαίνει.

Ως εδώ όμως. Εφόσον κάποιος πληρώνεται για να κάνει μια δουλειά να την κάνει. Διαφορετικά, η ανοχή και υπομονή που επιδεικνύεται είναι εις βάρος όλων μας.

Το δημόσιο έργο δεν φτάνει να είναι ακριβό, πρέπει και να δείχνει ακριβό…

Δείτε επίσης