Κοινωνία

30/8/13 10:30

τελ. ενημ.: 2/9/13 13:18

Δεν έτυχε πέτυχε

Τι λένε στον “π” οι πρώτοι από κάθε σχολείο

Ακολουθώντας την παράδοση που θέλει τους υποψήφιους του νησιού μας να πλασάρονται δυναμικά στις πρώτες θέσεις σε όλη την Ελλάδα και να διατηρούν το επίπεδο ψηλά, 8 στους 10 Χιώτες υποψήφιους πέτυχαν το στόχο.

Αυτός, λόγω εποχών έχει αλλάξει, οι παραδοσιακά πρωτοκλασάτες σχολές, που βγάζουν γιατρούς και δικηγόρους, αντικαταστάθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες από σχολές που έχουν προοπτική σε επιστημονικό κι ερευνητικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο αγοράς εργασίας.

Ημέρα καρποφορίας

Για τους περισσότερους η χθεσινή μέρα έβαλε και τυπικά τέλος στην αγωνία των υποψηφίων. Για την προϊσταμένη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ευτ. Βλυσίδου, που πέρασε με απόλυτη επιτυχία τις δικές της εξετάσεις για την άμεση ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η χθεσινή μέρα ήταν, όπως χαρακτηριστικά είπε, μέρα καρποφορίας. «Δρέπουμε  τους καρπούς. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους, στα παιδιά μας, η ζωή τους δίνει μια ευκαιρία, είναι μια ευκαιρία και όλες οι ευκαιρίες της ζωής μαζί. Δεν πρέπει να τη χάσουν» ανέφερε η προϊσταμένη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου.

Με τη σκέψη και στα παιδιά εκείνα που δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους σε κάποια σχολή η κ. Βλυσίδου τα κάλεσε να μην απογοητευτούν να μην  παρασυρθούν από γνώμες άλλων και «να μην εξαντληθούν σε άγονες λύσεις που θα σπαταλήσουν χρόνο, μυαλό, ψυχή και χρήμα και θα βρεθούν μετά από δυο ή τρία χρόνια άνεργοι με ένα πτυχίο που δεν έχει αξία». Μάλιστα κάλεσε να παιδιά να απευθυνθούν στις υπηρεσίες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τις μελλοντικές επιλογές τους.

Ρεαλιστικές οι επιλογές

Δεν είναι μόνο οι αριθμοί που δικαιώνουν τον φετινό αγώνα των παιδιών, είναι και τα επιμέρους στοιχεία. Το 80% των επιτυχόντων κατάφερε την εισαγωγή του σε ΑΕΙ. Αναλυτικά, από τους 402, φοιτητές από τον Σεπτέμβριο θα είναι οι  310, εκ των οποίων οι 249 από τα ΕΠΑΛ.

Χαρακτηριστικό είναι ακόμη ότι και οι επιτυχόντες από την ομάδα Α των ΕΠΑΛ είναι αυξημένοι, 51 τον αριθμό.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό είναι η αποστροφή των παιδιών σε σχολές που δεν εξασφαλίζουν άμεση επαγγελματική αποκατάσταση.  Η κ. Βλυσίδου έκανε εκτενή αναφορά σε όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αποτελεσμάτων: «Τα παιδιά μας έκαναν σωστές ρεαλιστικές επιλογές που είναι περισσότερο συστοιχισμένες με τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς και επιστήμης. Ξεκόλλησαν κι έφυγαν από το ταμπού των λεγόμενων ελιτίστικων κοινωνικά σχολών. Παιδιά που περνάνε σε σχολές του δεύτερου και τέταρτου πεδίου, σχολές που δίνουν πάρα πολλές ευκολίες μετά από γόνιμες σπουδές για έρευνα, σχολές σημαντικά ΤΕΙ που δίνουν έμφαση στην επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά και στροφή προς το Πανεπιστήμιο Αιγαίου το οποίο ενισχύεται με φοιτητικό δυναμικό, όπως και στροφή στον ναυτικό τομέα».

Ελ. Βολάκη- 2ο ΓΕ.Λ. Χίου

Νομικής Αθηνών

«Ήταν πάντα ένα αντικείμενο σπουδών που με ενδιέφερε και μου άρεσε. Η Νομική είναι ένας κλάδος σπουδών που απασχολεί την καθημερινή μας ζωή είτε σε ατομικό είτε σε συλλογικό επίπεδο. Άγχος για τις βάσεις δεν είχα γιατί είχα αρκετά μόρια, οπότε απλά περίμενα την επιβεβαίωση. Περιμένω να πάω στη σχολή και να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα».

Αικ. Φώτη- 3ο ΓΕ.Λ. Χίου

Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών

«Είμαι ικανοποιημένη και χαρούμενη διότι οι κόποι απέδωσαν. Αγωνία για τις βάσεις δεν είχα. Περισσότερη αγωνία έχω γι’ αυτό το νέο ξεκίνημα διότι πλέον ανοίγεται μπροστά μου ένας δρόμος που πάντα ήθελα. Το να γίνω δασκάλα το σκεφτόμουν από μικρή. Είναι πραγματικά υπέροχη η ιδέα να ασχολείσαι με παιδιά και να προσφέρεις».

Α. Φαρδή- 1ο ΓΕ.Λ. Χίου

Επικοινωνίας και ΜΜΕ Αθηνών

«Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που πέτυχα το στόχο μου και ταυτόχρονα ικανοποιημένη που η προσπάθεια μου απέδωσε καρπούς. Θεωρώ το αντικείμενο σπουδών εξαιρετικά ενδιαφέρον διότι περιλαμβάνει, δημοσιογραφία, επικοινωνία και δημόσιες σχέσεις»,

Αρ. Νταούτη- Λύκειο Βολισσού

Νομικής Αθηνών – ΕΚΠΑ

«Μετά από μία σοβαρή προσπάθεια και κάτω από δύσκολες συνθήκες θεωρώ ότι δικαιούμαι πλέον να το ευχαριστηθώ. Επέλεξα Νομική γιατί ζούμε σε μία εποχή όπου ο συγκεκριμένος κλάδος αν και απαραίτητος διασαλεύεται. Ήθελα λοιπόν να μπω μέσα και να τον αλλάξω. Η αλήθεια είναι ότι όλοι οι υπόλοιποι έβλεπαν προβλήματα στην επίτευξη του στόχου μου. Εγώ όμως δεν ένιωσα ποτέ την έλλειψη των ιδιαίτερων όπως τα παιδιά της πόλης, ούτε ένιωσα ότι είμαι σε ένα περιφερειακό σχολείο. Δεν έβλεπα τα εμπόδια στο δρόμο που είχα να διανύσω. Έβλεπα πάνω από αυτά και εκεί υπήρχε μόνο ο στόχος μου.

Μ. Καλλίκη- ΓΕ.Λ. Βροντάδου

Ψυχολογίας Αθηνών- ΕΚΠΑ

«Κατέληξα σε αυτή τη δουλειά γιατί πιστεύω ότι υπάρχει επαγγελματική αποκατάσταση. Είναι ένα λειτούργημα που ο κόσμος σε μία κρίσιμη κατάσταση έχει ανάγκη και γι’ αυτό θεωρώ ότι μπορώ να προσφέρω. Είναι μία σχολή με ενδιαφέρον αντικείμενο σπουδών και πολλές διεξόδους».

Μ. Ποδιάς- ΓΕ.Λ. Καρδαμύλων

Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ Ξάνθης

«Δεν υπήρξε καμία έκπληξη για εμένα στα αποτελέσματα, ήταν κάτι που το περίμενα και φυσικά το ήθελα. Η επαγγελματική αποκατάσταση ήταν ένα ζητούμενο και έτσι επέλεξα αυτή τη σχολή γιατί δίνει ένα εύρος ευκαιριών απασχόλησης σε πολλούς τομείς. Ήδη έχουμε βρει σπίτι και στο επόμενο διάστημα ετοιμαζόμαστε για Ξάνθη».

Κ. Μανωλούδης – Ψαρά

Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού – Σχολή Πλοιάρχων

«Ήταν η μία και μοναδική επιλογή που είχα στο μηχανογραφικό δελτίο. Τα χρήματα αλλά και η επαγγελματική αποκατάσταση ήταν σίγουρα ένας βασικός λόγος επιλογής της συγκεκριμένης σχολής. Είναι όμως και ένα επάγγελμα που ήθελα αφού είμαι από νησί».

Π. Πελαντής- ΓΕ.Λ. Καλλιμασιάς

Ιατρικής Ιωαννίνων

«Φυσικά και είμαι ικανοποιημένος. Επέλεξα τη συγκεκριμένη σχολή γιατί είναι καλά οργανωμένη και έχω ακούσει παρά πολύ καλά λόγια γι’ αυτή. Φυσικά και τα Γιάννενα σαν πόλη είναι ωραία οπότε συνδυάζονται και τα δύο. Θεωρώ πάντως ότι η πρόκληση για όλους μας τώρα ξεκινάει αφού θα πρέπει να δώσουμε έναν διαρκή αγώνα για να αποδώσει το νέο μας εγχείρημα ως ακαδημαϊκοί πολίτες πλέον».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :

Πέρασαν 8 στους 10 (ΒΙΝΤΕΟ)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΧΙΩΝ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ

Δείτε επίσης