Κοινωνία

7/3/13 12:31

τελ. ενημ.: 8/3/13 13:51

Δεν είχαν ούτε 200 ευρώ για πετρέλαιο

• ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠ’ ΤΑ ΧΩΡΙΑ

Δεν τραβούν χειρόφρενο τα ΚΤΕΛ στο νησί μας  όχι επειδή δε θέλουν αλλά επειδή … δεν μπορούν.

Οι οφειλές του Δημοσίου απέναντι τους, κυρίως από τα μαθητικά δρομολόγια , η αδυναμία των μετόχων να ανταποκριθούν σε βασικές ανάγκες, όπως η προμήθεια καυσίμων για την εκτέλεση των δρομολογίων, έχουν οδηγήσει τα ΚΤΕΛ σε αδιέξοδο.

Τελευταίο «κρούσμα» αυτής της παράλογης κατάστασης το σταμάτημα εκτέλεσης των δρομολογίων στην Αμανή, λόγω αδυναμίας προμήθειας καυσίμων. Οι μαθητές του σχολείου της Βολισσού από τα γύρω χωριά περίμεναν άδικα από τη Δευτέρα το λεωφορείο να περάσει από το χωριό τους για να τους πάει στο σχολείο.

Αυτό ήταν ακινητοποιημένο, αφού τα ΚΤΕΛ δεν διέθεταν 200 ευρώ σε μετρητά για την προμήθεια πετρελαίου από το πρατήριο της Βολισσού! «Στη Βολισσό για να προμηθευτούμε καύσιμα πρέπει να πληρώσουμε μετρητοίς και δεν είχαμε 200 ευρώ. Βρήκαμε μετά από δυο μέρες, για την ακρίβεια δανειστήκαμε, αγοράσαμε πετρέλαιο και τώρα θα εκτελείται κανονικά το δρομολόγιο μέχρι να βρεθούμε ξανά απέναντι στο ίδιο πρόβλημα», εξήγησε στον «π» ο Λ. Καλαγκιάς, πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, συμπληρώνοντας πως γενικότερα θα υπήρχε σταμάτημα στην εκτέλεση των δρομολογίων, αν οι πρατηριούχοι δεν προμήθευαν με πίστωση καύσιμα στα ΚΤΕΛ.

«Οι οφειλές μας στους πρατηριούχους έχουν φτάσει τις 100.000 ευρώ. Δεν πληρωνόμαστε από πουθενά. Μας οφείλουν ακόμη  από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2011, όλο το 2012 κι όσο διανύουμε από το 2013. Μας κοροϊδεύουν μέρα με τη μέρα και δε βλέπουμε τίποτα. Είμαστε σε αδιέξοδο. Αν δεν αγοράζαμε με πίστωση από τους πρατηριούχους, θα είχαμε σταματήσει προ πολλού τα δρομολόγια», προσθέτει.

Αδιέξοδο

Η συνολική εικόνα του ΚΤΕΛ είναι άκρως απογοητευτική και δε θα ήταν παρακινδυνευμένο ίσως αν λέγαμε ότι πνέει τα λοίσθια. Εκτός από τις οφειλές στα πρατήρια υγρών καυσίμων, τα ΚΤΕΛ χρωστούν στους εργαζόμενους 120.000 ευρώ, ενώ «τρέχουν» και οι υποχρεώσεις τους σε ασφαλιστικά ταμεία, εισφορές κ.λπ. Μάλιστα ο κ. Καλαγκιάς, μιλώντας για το προσωπικό των υπεραστικών λεωφορείων, τους χαρακτηρίζει «ήρωες» για την υπομονή που κάνουν.

Ο μόνος τρόπος να αποφευχθούν τα χειρότερα είναι να ξεκινήσουν οι πληρωμές και να συνεχιστούν οι πιέσεις από την Περιφέρεια ώστε να γίνονται οι πληρωμές των λεωφορειούχων ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Τα παραπάνω αποτελούν απλά κινήσεις για την παράταση της ζωής του ΚΤΕΛ ενώ η ουσιαστική λύση θα έρθει μόνο αν οι λεωφορειούχοι πετύχουν η επιχείρηση τους να μη στηρίζεται στην κρατική «επιχορήγηση».

Δείτε επίσης