Κοινωνία

8/11/13 15:47

τελ. ενημ.: 12/11/13 12:03

Απούσα η Χίος από το διεθνή αεροπορικό χάρτη του Β. Αιγαίου

Άρθρο παρέμβαση του Δημήτρη Παππά

Οι δυσμενείς εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του νησιού αποτελούν στην πραγματικότητα μια καλή ευκαιρία για κάποιους τοπικούς παράγοντες όχι μόνο για να εκμεταλλευτούν το όλο ζήτημα προεκλογικά, αλλά και για να ξεχάσουμε τα τεράστια προβλήματα και τις παθογένειες που αντιμετωπίζει η Χίος στον τομέα του τουρισμού, που συνεχίζει να καρκινοβατεί σε μια περίοδο έντονης ανοδικής τάσης για τη χώρα μας.

Όπως έχουμε ξαναγράψει αυτή η «νεκρή» περίοδος αποτελεί ουσιαστικά ένα χρονικό διάστημα προγραμματισμού νέων πτήσεων και τουριστικών πακέτων από διάφορες αεροπορικές εταιρίες και tour operators. Αυτό που συμβαίνει σχεδόν σε καθημερινή βάση για την Ελλάδα είναι εντυπωσιακό, καθώς ορισμένοι δυνατοί και ανερχόμενοι προορισμοί περιλαμβάνονται στα προγράμματα και τις νέες πτήσεις για το 2014. Μόνο στο Β. Αιγαίο έχουν καταγραφεί και γνωστοποιηθεί μέχρι στιγμής 8 προσθήκες νέων πτήσεων από τις οποίες οι 7 αφορούν τη Λέσβο και η 1 τη Σάμο.

Για τη Λέσβο έχουμε ξανακάνει σχετική αναφορά και για το 2013, απλά περιληπτικά θα αναφέρουμε ότι για το 2014, προγραμματίζονται στο νησί 7 νέες πτήσεις από Βρετανία, Ολλανδία, Σουηδία, Αυστρία, ενώ ξεχωρίζουν η μια εβδομαδιαία πτήση της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρίας, Ryanair με το Λονδίνο, μια συμφωνία μόλις 50.000 ευρώ ( Το αποτυχημένο όπως αναμενόταν πυροτέχνημα του Δήμου για σύνδεση με την Αθήνα θα κόστιζε 60.000 ευρώ), και το άνοιγμα της ταχεία αναπτυσσόμενης αγοράς της Πολωνίας με μια πτήση charter από τη Βαρσοβία για πρώτη φορά μέσω του σπεσιαλίστα για την Ελλάδα tour operator, Grecos Holidays. Στη Σάμο ήδη έχουν προγραμματιστεί 2 εβδομαδιαίες πτήσεις της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους, Volotea οι οποίες θα συνδέουν το νησί με τη Βενετία, αυξάνοντας τον αριθμό των Ιταλών τουριστών που ήδη εδώ και πολλά χρόνια καταφθάνουν στη Σάμο με πτήσεις charter, ενώ αναζητείται συμφωνία με μεγάλη Low Cost αεροπορική εταιρία, πιθανόν την Easyjet για 4 εβδομαδιαίες πτήσεις.

Στη Χίο τι θα έχουμε το 2014; 0! νέες πτήσεις από το εξωτερικό και μάλλον θα πρέπει να λέμε «και μη χειρότερα» αν τελικά μείνουν οι λιγοστές περσινές πτήσεις. Ουσιαστικά ο εισερχόμενος τουρισμός στη Χίο έχει βαλτώσει με έναν και μοναδικό ταξιδιωτικό πράκτορα να δραστηριοποιείται ακόμα και ένα νορβηγικό tour operator, ο οποίος συνεχίζει να κρατάει το νησί μας για συναισθηματικούς κυρίως λόγους (μιας και από τα τέλη του 80 η Χίος ήταν ο πρώτος προορισμός όπου έφερε τουρίστες στην Ελλάδα). Πιστεύει κανένας σοβαρός άνθρωπος ότι τουριστικά στηριζόμαστε σε γερά πόδια; Θαύματα όπως το περσινό από την Αυστρία δεν γίνονται πάντοτε… Καλό είναι επιτέλους να ξεφύγουμε από τον αυτόματο και να εφαρμόσουμε δυναμικές στρατηγικές προσέλκυσης πτήσεων και τουριστών, αλλιώς, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι αν περιμένουμε να επεκταθεί το αεροδρόμιο.  

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση