Την ώρα που μέτοχοι και οδηγοί υπό το βάρος των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Χίου πραγματοποιούν Γενικές Συνελεύσεις για την παύση ή όχι των δρομολογίων, την ίδια ώρα έχει ξεκινήσει από το Υπουργείο η αντίστροφη μέτρηση για την απελευθέρωση των υπεραστικών ΚΤΕΛ.
Στόχοι του νομοσχεδίου είναι η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ και κατά συνέπεια των κομίστρων να ολοκληρωθεί εντός του 2015, αντί του 2019 που προβλεπόταν αρχικά, και να «εξασφαλιστούν ποιοτικές και οικονομικά βιώσιμες μεταφορές, ακόμα και για τις πλέον απομακρυσμένες περιοχές».
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες, προβλέπει τον διαχωρισμό των γραμμών των ΚΤΕΛ σε κερδοφόρες και άγονες, ενώ ανοίγει παράθυρο και για εκχώρηση έργου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στα ΚΤΕΛ. Το σύνολο των σημερινών γραμμών των ΚΤΕΛ θα ενταχθεί πλέον σε τρεις κατηγορίες, κυρίως με γεωγραφικά κριτήρια, με ευθύνη της Ανώτατης Συγκοινωνιακής Αρχής, που συστήνεται για τον σκοπό αυτό.
- Άγονες και επιδοτούμενες από το κράτος γραμμές, με αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης, στο πλαίσιο της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας.
- Γραμμές χωρίς κρατική επιδότηση και με αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης.
- Πλήρως απελευθερωμένες γραμμές χωρίς δικαίωμα αποκλειστικής εκμετάλλευσης, στις οποίες η τιμολογιακή πολιτική θα ορίζεται από τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Ακολουθήστε μας στο Google News. Μπείτε στην Viber ομάδα μας και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Νέα συνδρομή στον έντυπο «π» - Κάθε Παρασκευή στην πόρτα σας.