Κοινωνία

29/1/15 16:16

τελ. ενημ.: 29/1/15 17:51

Ανεκμετάλλευτος τουριστικός άσσος για τη Χίο η μαστίχα

ΑΙΣΙΟΔΟΞΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

«Η μαστίχα είναι η γνωστή παντού, η Χίος πουθενά». Αυτή η απλή διαπίστωση του Γ. Τούμπου από τη συμμετοχή του στην τουριστική έκθεση της Κωνσταντινούπολης, εμπεριέχει τον στόχο που πρέπει να βάλουμε ως νησί για την προβολή μας και την προβολή των μοναδικών προϊόντων μας.

Η έλλειψη σύνδεσης μεταξύ του μοναδικού προϊόντος, της μαστίχας, με τον τόπο που φύεται, τη Χίο, έτσι ώστε να ωφεληθούν και οι δύο και να γίνουν έννοιες ταυτόσημες, για παράδειγμα, οπότε και όπου προβάλλεται η Χίος και τα Μαστιχοχώρια να προβάλλεται και η μαστίχα και αντίστροφα, οριοθετεί τον επόμενο στόχο για την τουριστική προβολή έτσι τουλάχιστον όπως αυτός ανέκυψε από την παρουσία των Μαστιχοχωρίων με δικό τους περίπτερο  στη Διεθνή Τουριστική έκθεση Κωνσταντινούπολης.

Η πρώτη συμμετοχή

Ήταν η πρώτη φορά που τα Μαστιχοχώρια συμμετείχαν με δικό τους περίπτερο στην έκθεση με τη στήριξη της Meditterra πρωτίστως και του Δήμου Χίου δευτερευόντως. Μάλιστα όπως σημειώνει ο κ .Τούμπος, η MEDITERRA είχε ενεργοποιήσει όλο τον μηχανισμό της στην Κωνσταντινούπολη και στο περίπτερο των Μαστιχοχωρίων συνέρρευσαν εμπορικοί και οικονομικοί παράγοντες εκτός από τις χιλιάδες επισκεπτών.

«Εκείνο που ήταν ξεκάθαρο είναι ότι τη Χίο δεν την ξέρει κανείς, αλλά τη μαστίχα τη γνωρίζουν όλοι. Κάποιοι είχαν ακούσει, γνώριζαν τα Μεστά αλλά ως χωριό, ανεξάρτητο από τα Μαστιχοχώρια που ούτε αυτά τα συνδέουν με την μαστίχα λόγω της διαφορετικής ονομασίας τους. Στα τούρκικα η μαστίχα είναι sakiz, λέξη που επίσης ακουστικά, δεν έχει καμιά σχέση με τα Μαστιχοχώρια.»σχολίασε ο Γ. Τούμπος.

Ωστόσο η συμμετοχή κρίνεται πετυχημένη, μοιράστηκε άφθονο διαφημιστικό υλικό που αφορούσε τους επαγγελματίες των Μαστιχοχωρίων και με τις δημόσιες σχέσεις στα χέρια της Μ. Πιτίδη και της Ειρ. Σάσσου, η ανταπόκριση ήταν πάρα πολύ καλή με 700.000 επισκέψεις και 45.000 πιστοποιημένες κάρτες επαγγελματιών.

Ο κόσμος

Η έκθεση της Κωνσταντινούπολης είναι από τις μεγαλύτερες του κλάδου και σε αυτήν επισκέπτες ήταν κυρίως από τον μουσουλμανικό κόσμο,  Τούρκοι, Άραβες, κ.λπ  όπου η μαστίχα είναι ευρέως διαδεδομένη. «Η Κωνσταντινούπολη παρουσιάζει μεγάλη οικονομική ανάπτυξη το τελευταίο διάστημα. Υπάρχει πολύς πλούτος άρα και επίδοξοι επισκέπτες του νησιού. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν γνώριζαν πού είναι η Χίος κι εκπλήσσονταν ευχάριστα όταν τους εξηγούσαμε πόσο κοντά είμαστε στον Τσεσμέ» ανέφερε ο κ. Τούμπος.

Ένας σκίνος στην Πόλη

Από τα πιο θετικά στοιχεία του περίπτερου, το στήσιμο του, που περιλάμβανε ολόκληρο μαστιχόδεντρο οπότε οπτικά γίνονταν ο συνειρμός και η σύνδεση του τόπου με το προϊόν. Δεν έλειψαν τα κεράσματα, οι καραμέλες, το λικέρ και ότι άλλο μπορούσε να κάνει πιο θελκτική τη συμμετοχή των Μαστιχοχωρίων στην έκθεση.

Με την ανάπτυξη των υποδομών και στα άλλα χωριά των Μαστιχοχωρίων αλλά και τη συνέχιση της προσπάθειας που μόλις ξεκίνησε για προβολή των χωριών, υπάρχει η ελπίδα ότι θα επέλθει η πολυαναμενόμενη αύξηση του τουρισμού.