Κοινωνία

28/2/15 16:24

τελ. ενημ.: 2/3/15 17:31

Αμάρτησε για το … παιδί του;

• ΣΟΚ ΣΤΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Γ. ΜΠΑΧΑ ΣΕ ΚΥΚΛΩΜΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΠΛΑΣΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ

Βόμβα μεγατόνων στον πνευματικό παροικιακό κόσμο της Χίου από την είδηση ότι ο 62χρόνος δημοσιογράφος Γιώργος Μπαχάς δρούσε, όπως ισχυρίζεται η Αστυνομία, ως βασικό μέλος σπείρας που διακινούσε πλαστούς πίνακες ζωγραφικής, αντίγραφα έργων μεγάλων Ελλήνων ζωγράφων.

Γνωρίζοντας το Γιώργος Μπαχά, τις κατά καιρούς χορηγίες του και κυρίως το χαρακτήρα του, αδυνατούν να πιστέψουν ότι τα γεγονότα, όπως περιγράφονται στην αναφορά της Αστυνομίας, είναι αληθή. «Τον έχουν μπλέξει. Σίγουρα θα είναι θύμα και από μοιραία λάθη του παρουσιάζεται ως μέλος της σπείρας», ισχυρίζονται εκπρόσωποι της παροικίας της Χίου στην Αττική, που γνώριζαν το μέγεθος της προσφοράς του.

Η σύλληψη

Η συντονισμένη επιχείρηση αστυνομικών του Τμήματος Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής σε συνεργασία με αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βόλου, στην Αθήνα και στη Μαγνησία, απέδωσε καρπούς τις απογευματινές ώρες της 25ης Φεβρουαρίου. Είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του 62χρόνου Γιώργου Μπαχά και του 87χρόνου αντικέρ Γ. Βαλαή, ενώ αναζητούνται, σύμφωνα με την Αστυνομία, για την ίδια υπόθεση άγνωστοι «καλλιτέχνες» και άγνωστοι προμηθευτές, συνεργοί τους.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία για τα αδικήματα της πλαστογραφίας και απάτης κατά συναυτουργία, κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος, εγκληματική οργάνωση και παράβαση της νομοθεσίας για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες. Ειδικότερα, στο Τμήμα Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων προσήλθε ημεδαπός και κατήγγειλε ότι είχε εξαπατηθεί από τον Γ. Μπαχά, που του είχε συστήσει ο Γ. Βαλαής και είχε αγοράσει από αυτόν δεκατρία (13) έργα τέχνης, αντί του συνολικού χρηματικού ποσού των 308.000 ευρώ, τα οποία στην συνέχεια διαπίστωσε ότι ήταν πλαστά. Μετά από διερεύνηση της καταγγελίας και ενδελεχή έρευνα, διαπιστώθηκε ότι ο Γ. Μπαχάς ήταν αρχηγικό μέλος ομάδας που, τουλάχιστον από τον Ιούλιο του 2014, προέβαινε στην πώληση πλαστών έργων τέχνης (πινάκων ζωγραφικής) πείθοντας τους υποψήφιους αγοραστές ότι αυτά είναι γνήσια και προέρχονται, είτε από την συλλογή της οικογένειάς του, είτε από αριστοκρατικές οικογένειες και συλλέκτες. Τα πλαστά έργα τέχνης τα προμηθεύονταν από άγνωστους προμηθευτές, ενώ άγνωστοι «καλλιτέχνες» δημιουργούσαν – ζωγράφιζαν αυτά, βασιζόμενοι σε πρωτότυπα έργα γνωστών Ελλήνων δημιουργών.

Ο ρόλος του Γ. Βαλαή ήταν να συστήνει υποψήφιους αγοραστές στον Γ. Μπαχά, εγγυώμενος προσωπικά για την φερεγγυότητά του, ενώ και ο ίδιος φρόντιζε να τους καθησυχάζει για τη γνησιότητα των πωληθέντων έργων τέχνης.

Τα 13 έργα τέχνης που πωλήθηκαν στον καταγγέλλοντα κατασχέθηκαν και παραδόθηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη, η οποία αποφάνθηκε ότι πρόκειται περί πλαστών.

Μετά από έρευνες στις οικίες των συλληφθέντων βρέθηκαν και κατασχέθηκαν συνολικά 92 πίνακες ζωγραφικής, τη νόμιμη κατοχή των οποίων δεν μπόρεσαν να δικαιολογήσουν. Οι κατασχεθέντες πίνακες θα αποσταλούν στην Εθνική Πινακοθήκη προκειμένου να εξετασθούν για τη γνησιότητά τους.

Η ΝΕΜΕΣΙΣ

Ο 62χρονος δημοσιογράφος, με καταγωγή από τη Συκιάδα, ήταν διευθυντής του μηνιαίου περιοδικού ΝΕΜΕΣΙΣ, ιδιοκτησίας αρχικά της Λιάνας Κανέλη. Αργότερα απέκτησε και το πλειοψηφικό ιδιοκτησιακό πακέτο. Εδώ και χρόνια το περιοδικό ανέστειλε την έκδοση του, καθώς αντιμετώπιζε σοβαρά θέματα αποπληρωμής των εργαζομένων του και υποχρεώσεων προς ασφαλιστικά ταμεία. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Μακελειό», ο Γ. Μπαχάς ισχυρίστηκε ότι υποχρεώθηκε να μπλέξει για να αποπληρώσει οφειλές του περιοδικού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «π» το καλοκαίρι του 2014 φιλικό του πρόσωπο από τη Χίο του είχε δανείσει το ποσό των 10.000 ευρώ και ο ίδιος πριν λίγες μέρες το είχε ενημερώσει ότι αποδεσμεύονται οι δεσμευμένοι τραπεζικοί λογαριασμοί του και επρόκειτο να του επιστρέψει τα χρήματα.

Πρόσωπα του φιλικού του κύκλου γνώριζαν το πάθος του για τη συλλογή έργων τέχνης, με ιδιαίτερη αδυναμία σε πίνακες ζωγραφικής, τους είχε μάλιστα γνωρίσει ότι είχε την ικανότητα να διακρίνει αν ήταν πλαστοί ή πρωτότυποι.

Η κοινωνική δράση

Ως διευθυντής του ΝΕΜΕΣΙΣ είχε συχνές αναφορές σε θέματα της Χίου. Είχε πρωτοστατήσει στον αγώνα για τη μεταφορά της καρδιάς του Κανάρη στα Ψαρά, την τοποθέτηση της προτομής του Κ. Περρίκου στην Αθήνα, είχε θεσπίσει ειδικό χρηματικό βραβείο στο διαγωνισμό των Αγιοβασιλειάτικων βαπορακιών, είχε προχωρήσει σε σημαντικές δωρεές, ιδιαίτερα στα σωματεία και τους ναούς της ιδιαίτερης πατρίδας του Συκιάδας.

Όσοι γνωρίζουν το Γ. Μπαχά εύχονται να αποδειχθεί ότι έχει και ο ίδιος πέσει θύμα πλεκτάνης και να επιβεβαιωθεί η εκτίμηση τους στο πρόσωπο του.