22.9.2016 17:37

Αγωνία για τις προθεσμίες του ΕΣΠΑ

- ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Μεγάλο άγχος διακατέχει την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Χίου για να συνεχιστούν οι εργασίες και να απορροφηθούν έως το τέλος του χρόνου  τα κονδύλια του έργου του δρόμου του Παρθένη που ανήκουν στο πρώτο ΕΣΠΑ 2007 – 2013. Αν  χαθούν οι πιστώσεις και πληγεί ανεπανόρθωτα το έργο θα είναι πολύ δύσκολο και χρονοβόρο στη συνέχεια να ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα και να συνεχιστεί απρόσκοπτα.

Γι’ αυτό πιέζει τους εργολάβους να επιταχύνουν τους ρυθμούς τους και να  ολοκληρώσουν μέσα στο υπάρχον χρονοδιάγραμμα τα τμήματα των εργασιών που υπολείπονται. Πιστεύουν μάλιστα ότι οι εργολάβοι θα μπορούσαν να έχουν τρέξει παραγωγικότερα τη διαδικασία.

«Από τα 8,2εκ. ευρώ  του προϋπολογισμού τα 4.7εκ. ευρώ εντάχθηκαν στο νέο ΕΣΠΑ. Όντως οι ρυθμοί των εργασιών  είναι χαμηλοί και ανησυχούμε γιατί πρέπει να έχει γίνει απορρόφηση των κονδυλίων του πρώτου ΕΣΠΑ έως το τέλος του χρόνου», δηλώνει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Στρατής Γδύσης.

Ο προϊστάμενος Λευτέρης Παπαλάνης υποστηρίζει από την πλευρά του ότι τουλάχιστον στην περιοχή του γεφυριού του Βαρβασίου θα μπορούσαν να έχουν προχωρήσει περισσότερο.

Οι εργασίες στη σύνδεση Παρθένη- παραλιακού

Σημαντική τροποποίηση θα γίνει στη νότια περιοχή αφού ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις. Οι κάτοικοι θα αποκτήσουν οδική πρόσβαση στο χείμαρρο και στην παραλία για να μπορούν να κυκλοφορούν  προς και από  την πόλη και το αεροδρόμιο. Οι τροποποιήσεις και τα υπόλοιπα  έργα  που απαιτούνται θα γίνουν μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή του έργου, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο. Μεταξύ αυτών, είναι και  η κατασκευή μιας υπερυψωμένης πεζογέφυρας   μπροστά στην οικία Ανδρεάδη.

Οι κόμβοι

Σημαντική παράμετρο του έργου  αποτελούν οι δύο  συγκοινωνιακοί κόμβοι που θα κατασκευαστούν στην παραλιακή λεωφόρο Ενώσεως στη Φάρκαινα  και στον εσωτερικό δρόμο της Βερίτη στο Βαρβάσι.

Σύμφωνα με το κ. Παπαλάνη θα εφαρμοστεί  η αρχική μελέτη του 2004 με μικρές διαφοροποιήσεις.

«Στην αρχική μελέτη δεν λαμβανόταν υπόψη το γεφύρι στην λεωφόρο Ενώσεως, το οποίο δεν εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Αρχαιολογίας. Αποφασίσαμε να το διατηρήσουμε επειδή είναι ωραία παραδοσιακή και καλή κατασκευή. Όμως κάναμε μελέτη αν περνάει από κάτω εύκολα το νερό του Παρθένη και διαπιστώσαμε ότι η αρχική κατασκευή ήταν σωστή, αλλά έχει δημιουργηθεί πρόβλημα μετά από την τσιμέντινη  κατασκευή στήριξης των θεμελίων του  που έγινε το 2003. Έφεραν τη βάση του σε ευθεία με τη θάλασσα και δημιουργήθηκε πρόβλημα στην απορροή. Θα αφαιρεθεί μετά την ολοκλήρωση του κύριου έργου. Στον σχεδιασμό  του κόμβου δεν θα γίνουν σημαντικές αλλαγές, απλά θα αλλάξει λίγο το ύψος επιφάνειας  του δρόμου πρόσβασης στο ρεύμα ανόδου  προς το Βαρβάσι, μπροστά στην ταβέρνα Λουκούμι και νότια στο ρεύμα καθόδου σ την παραλία μετά το γεφύρι με κατεύθυνση  προς το αεροδρόμιο. Κατά τα άλλα και οι δύο θα είναι κλασσικοί ισόπεδοι λιτοί κόμβοι όπως στα Νένητα», δηλώνει χαρακτηριστικά.                                                                   

Στον κόμβο της Βερίτη  υπήρξε μια εμπλοκή με το Β/Δ κτίριο του Ζέκου, από το οποίο επρόκειτο να απαλλοτριωθεί ένα μικρό τμήμα του μπαλκονιού για να είναι σε απόλυτη ευθεία ο δρόμος με το γεφύρι. Όμως η ανακήρυξη του σε διατηρητέο παραδοσιακό τους υποχρεώνει να  κάνουν μια ελαφρά παράκαμψη.

Ειδήσεις σήμερα

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και δείτε όλες τις ειδήσεις από τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο. Ακολουθήστε μας στο Google News. Σχολιάστε στην σελίδα μας στο Facebook.

Ο Πολίτης είσαι εσύ. Γίνε συνδρομητής της εβδομαδιαίας έντυπης έκδοσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ