Κοινωνία

20/7/16 10:34

τελ. ενημ.: 21/7/16 10:10

Aegean – Astra Airlines και Sky Express γλυκοκοιτάζουν το Χίο- Θεσσαλονίκη

ΑΝ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΕ ΕΝΑΝ ΜΕΙΟΔΟΤΗ

Κερδισμένο κατά κάποια εκατομμύρια ευρώ θα είναι το ελληνικό δημόσιο που χρηματοδοτεί τις 20 άγονες αεροπορικές γραμμές, μεταξύ των οποίων και το Χίος- Θεσσαλονίκη – Χίος για το οποία οι εταιρίες έχουν καταθέσει μηδενική επιδότηση.

Μέσα από την διαδικασία που προκάλεσε το υπουργείο Μεταφορών οι 28 άγονες γραμμές έγιναν 20 καθώς σε αρκετές περιπτώσεις αποδείχθηκε ότι οι εταιρίες δεν δέχθηκαν την επιδότηση του κράτους καθώς οι αιτούμενες γραμμές θεωρήθηκαν «εμπορικές» και άρα αντέχουν και χωρίς το βαλάντιο του υπουργείου, από το οποίο απορρέουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις.

Μάχη για τρεις

Ιδιαίτερα στη γραμμή Χίος- Θεσσαλονίκη- Χίος, το δρομολόγιο φαίνεται να γλυκοκοιτάζουν πέραν της Astra Airlines και οι Aegean και Sky Express, χωρίς να έχει γίνει γνωστό αν θα παραμείνουν ως το τέλος του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες που παρουσίασε η «Ναυτεμπορική», η Sky Express ήταν εκείνη που κινήθηκε, πρώτη, «επιθετικά» για την εξασφάλιση κάποιων δρομολογίων, με μηδενικό αντιστάθμισμα, που – μέχρι σήμερα -  εκτελούνταν από άλλες εταιρείες, προκαλώντας την αντίστοιχη αντίδραση ανταγωνιστριών εταιρειών.    

Υπενθυμίζεται ότι στις γραμμές με μηδενική επιδότηση, οι αερομεταφορείς που θα τις εκτελούν, οφείλουν να καλύπτουν τις ελάχιστες συμβατικές υποχρεώσεις (αριθμός δρομολογίων, αριθμός διαθέσιμων θέσεων) που έχει ορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.  

Όπως και να έχει, κερδισμένο είναι το ελληνικό δημόσιο και η ΥΠΑ, αφού κατάφεραν να εξοικονομήσουν την ετήσια κρατική επιδότηση για τη διεξαγωγή τους.

Κερδισμένοι ωστόσο ενδέχεται να μην είναι οι επιβάτες καθώς από την πρόθεση του υπουργείου να μην υπάρχει επιδότηση αλλά και από την παραχώρηση της γραμμής σε μία εταιρία, οι τιμές θα ορίζονται από την αεροπορική εταιρία ανάλογα με τις απαιτήσεις της. Εάν παρ’ ελπίδα όμως το υπουργείο δεχθεί  σε κάποιες περιπτώσεις, όπως το Χίος – Θεσσαλονίκη να εκτελείται από περισσότερες των μία αεροπορικών εταιριών, μιας και δεν δεσμεύεται από επιδότηση, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει και σε επίπεδα τιμών.

Επιδοτείται η έτερη άγονη γραμμή

Στο ποσό των 924.000 ευρώ ορίσθηκε η επιδότηση για τη γραμμή : Λήµνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάµος - Ρόδος για την οποία αναμένεται το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιριών που λήγει στις 8 Αυγούστου. Τοτε θα γνωρίζουμε πως διαμορφώνεται το εσωτερικό τοπίο των δρομολογίων του νησιού και ίσως... να ελπίζουμε και σε εκπλήξεις. 

Δείτε επίσης