Κοινωνία

8/4/13 11:13

τελ. ενημ.: 8/4/13 11:24

Άδειες εντός 2 μηνών για υδατοδρόμια

• ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΗΚΕ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΟΥ «ΔΙΝΕΙ ΦΤΕΡΑ» ΣΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ

Νόμος του κράτους είναι πλέον από την προηγούμενη Πέμπτη  η νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που ανοίγει το δρόμο για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Με καθυστέρηση δέκα ολόκληρων χρόνων το θεσμικό πλαίσιο για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας ολοκληρώθηκε, γεγονός που θα επιτρέψει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες.

Η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα ενισχύσει τον τουρισμό και θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, «εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών».

Στο Ανάπτυξης και Μεταφορών

Σύμφωνα με το νέο νόμο, ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Ορίζεται μια υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών ως η μόνη αρμόδια να παραλαμβάνει τις αιτήσεις (κάθε αίτηση θα συνοδεύεται από παράβολο 2.500 ευρώ) και τον τεχνικό φάκελο κάθε ενδιαφερομένου να δημιουργήσει - λειτουργήσει υδατοδρόμια. Αυτή θα είναι η Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ), η οποία θα υποχρεούται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να λαμβάνει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Η άδεια

Ειδικότερα, η ΔΠΣΑΑΑ μέσα σε 5 ημέρες θα προωθεί τον τεχνικό φάκελο στις συναρμόδιες υπηρεσίες, ενώ εντός 25 εργάσιμων ημερών οι υπηρεσίες θα πρέπει να έχουν εγκρίνει ή απορρίψει το φάκελο, ώστε, σε περίπτωση έγκρισης, να μπορέσει μετά να προχωρήσει η επιθεώρηση του υδατοδρομίου. Μέσα σε 20 ημέρες από τη στιγμή που ο επενδυτής θα ενημερώνει ότι είναι έτοιμος να λειτουργήσει, ειδική πενταμελής επιτροπή από εκπροσώπους των συναρμόδιων φορέων θα επιθεωρεί το υδατοδρόμιο.

Εφόσον τελικά όλα «βαίνουν καλώς» (κυρίως ως προς την τήρηση των κανόνων ασφαλείας κ.λπ.), τότε σε 5 ημέρες θα εκδίδεται η άδεια λειτουργίας και θα ξεκινούν οι πτήσεις. Η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου θα χορηγείται με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης - Μεταφορών και Ναυτιλίας, ενώ όταν θα αφορά υδατοδρόμιο σε λίμνη, η άδεια θα δίδεται μόνο από τον πρώτο.

Τα υδατοδρόμια θα μπορούν να κατασκευάζονται ακόμη και με ΣΔΙΤ ή με Fast Track, ενώ θεσπίζεται η χρήση των «υδάτινων πεδίων» (δεν θα απαιτείται άδεια) για τις έκτακτες - τουριστικές πτήσεις εκτός υδατοδρομίων.

Στην περίπτωση αυτή, την απόλυτη ευθύνη για την επιλογή του καταλληλότερου - ασφαλέστερου σημείου προσθαλάσσωσης θα έχει πλέον ο πιλότος του υδροπλάνου σε συνεργασία με τις κατά τόπους λιμενικές Αρχές. Ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου θα καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών.

Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη θα καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με 5% του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Στα υδατοδρόμια των μικρών νησιών, με μικρή επιβατική κίνηση, οι έλεγχοι ασφαλείας (επιβατών και αποσκευών) θα διενεργούνται και από το προσωπικό του υδατοδρομίου, το οποίο θα ολοκληρώσει σχετική εκπαίδευση στην ΥΠΑ. Στα μεγάλα υδατοδρόμια, ελέγχους θα μπορούν να κάνουν και εξωτερικοί αδειοδοτημένοι συνεργάτες.

(πληροφορίες από: ΤΑ ΝΕΑ)

Δείτε επίσης