Κοινωνία

23/1/13 16:10

τελ. ενημ.: 23/1/13 16:10

2,5 εκ. επιβάτες η απώλεια των ναυτιλιακών εταιριών το 2012

-8,5% Η ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΕΙΡΑΙΑ- ΧΙΟΥ- ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Σε καθοδική πορεία κινήθηκε η επιβατική κίνηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών καθόλη τη διάρκεια του 2012, σύμφωνα με δημοσιεύμα της «Ναυτεμπορικής». Αναφορικά με τη γραμμή Πειραιά- Χίου- Μυτιλήνη, κατέγραψε απώλειες της τάξεως του 8,5%, ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά στα δρομολόγια του εσωτερικού.

Αναλυτικά το δημοσίευμα:

«Σημαντική πτώση της επιβατικής και μεταφορικής κίνησης κατέγραψαν και το 2012 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε όλες τις γραμμές εσωτερικού και εξωτερικού, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται ο κατήφορος που ξεκίνησε το 2009, πρώτη χρονιά της οικονομικής κρίσης.

Από το 2009 μέχρι και το τέλος του 2012, χάθηκαν συνολικά για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες περισσότεροι από 2,5 εκατ. επιβάτες, 445.000 ΙΧ και 140.000 φορτηγά, στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής.
Σε ό,τι αφορά ειδικότερα το 2012, η πτώση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές από τον Πειραιά σε όλο το Αιγαίο (πλην Αργοσαρωνικού) παρουσίασε μείωση κατά 13,10% σε σύγκριση με το 2011. Όμως σε σύγκριση με το 2009 (πρώτο έτος της κρίσης) η μείωση φθάνει το 22,5%.

Από την πτώση της κίνησης δεν διασώθηκαν το 2012 ούτε οι γραμμές των Κυκλάδων όπου παραδοσιακά η κίνηση ήταν ικανοποιητική άλλες χρονιές. Η πτώση που εμφάνισαν ξεκινά από 10% και φθάνει μέχρι και 22%.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία τη μεγαλύτερη πτώση της επιβατικής κίνησης παρουσιάζει η γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μυκονος που ξεπερνά ελαφρώς το 22% και ακολουθεί η γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο με 19,25%. Τη μικρότερη πτώση παρουσιάζει η γραμμή από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες (8,10%).

Στη μεταφορά ΙΧ η πτώση το 2012 σε σύγκριση με τον προηγούμενο έτος φθάνει το 17,70%, ενώ στα φορτηγά το 8,45%. Αντιστοίχως στο διάστημα 2009-2012 η πτώση της μεταφορικής κίνησης στα ΙΧ είναι 27,88% και στα φορτηγά 15% περίπου.

Η κατάσταση αυτή έχει επιπτώσεις, όπως είναι φυσικό, στα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και στην απασχόληση των ναυτικών αφού μία πτώση της κίνησης οδηγεί σε μείωση των δρομολογίων και μείωση του αριθμού των απασχολούμενων. Σε αυτές τις απώλειες, όμως, πρέπει να προσθέσουμε και τις αντίστοιχες των γραμμών της Αδριατικής για να έχουμε μία πλήρη εικόνα της δραματικής μείωσης της κίνησης που έφερε η οικονομική κρίση στη χώρα μας».

Σχόλια άρθρου: 0
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση