Χωριά

9/6/18 13:08

τελ. ενημ.: 9/6/18 13:15

Τετριμμένη συζήτηση με φόντο τον εγκαταλελειμμένο λιμένα Μεστών

Γενικόλογες τοποθετήσεις, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, σχεδιασμού και οράματος για τη δυτική πύλη

Σε γενικόλογες τοποθετήσεις, πλην ελαχίστων περιπτώσεων για την αξιοποίηση της δυτικής πύλης εισόδου της Χίου, εξαντλήθηκε η σύσκεψη που συγκάλεσε ο Μανώλης Βουρνούς το απόγευμα της Παρασκευής στο Δημοτικό Σχολείο των Μεστών και στην οποία συμμετείχαν οι πάρεδροι της Νότιας Χίου,  ο Βουλευτής Χίου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Μιχαηλίδης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Παντελής Λεγάτος, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της αντιπολίτευσης Στέλιος Καμπούρης και Ηλίας Κλεισσάς καθώς και η Λιμενάρχης Ειρήνη Αργύρη.

Τον Σεπτέμβρη θα μάθουμε για τα Μεστά

Η πιο ουσιαστική παρέμβαση ήταν αυτή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Παντελή Λεγάτου που αναφέρθηκε στη μελέτη του Επιμελητηρίου, η οποία είναι υπό σύνταξη και μέσα από αυτή θα αποτυπώνονται οι δυνατότητες της των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών του νησιού και θα προτείνονται τρόποι αξιοποίησής τους. Σύμφωνα με τον κ. Λεγάτο οι πρώτες εκτιμήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αν χρησιμοποιήσουν το Λιμάνι των Μεστών θα έχουν μείωση του κόστους που αγγίζει το 40%.

Τα στοιχεία του Λιμεναρχείου της Χίου

Την θλιβερή εικόνα ενός λιμένα που κόστισε δεκάδες εκ. ευρώ και ουδέποτε αξιοποιήθηκε αφού βασίστηκε σε λάθος εκτιμήσεις και μελέτες, αποτύπωσαν τα στοιχεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Χίου. Σύμφωνα με την Ειρήνη Αργύρη όταν το λιμάνι των Μεστών ήταν υπό κατασκευή μεταφέρθηκαν περί τους 5.000 επιβάτες με το πλοίο «Παναγία Θαλασσινή» της Ν.Ε.Λ.. Όταν το λιμάνι παραδόθηκε τότε η κίνηση των επιβατών περιορίστηκε μόλις στο ¼ της αρχικής κίνησης, εξήγησε η ίδια.

Μόλις 1 δρομολόγιο και αυτό αξημέρωτα

Την λογική με την οποία αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τη δυτική πύλη του νησιού, αποτυπώνει πλήρως η δρομολόγηση του πλοίου που εκτελεί την άγονη γραμμή που θα συνδέει το Λαύριο με την Καβάλα. Κι αυτό γιατί μόνο μία φορά την εβδομάδα το πλοίο θα δένει στα Μεστά αλλά σε ώρες εντελώς ακατάλληλες για το κοινό. Συγκεκριμένα από τις 16 Ιουνίου μέχρι και τι 10 Σεπτεμβρίου το πλοίο «Εξπρές Πήγασος» θα ξεκινά από το Λαύριο κάθε Σάββατο στις 12:00 το μεσημέρι από το Λαύριο και θα φθάνει στα Μεστά στις 17:50 και θα αναχωρεί για το δρομολόγιο της επιστροφής από Καβάλα για Λαύριο στις 03:40 τα ξημερώματα και θα φθάνει στο Λαύριο στις 09:50.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο Δημοτικό Σύμβουλος Μαστιχοχωρίων Η. Κλεισσάς τόνισε την ανάγκη πολιτικής απόφασης ώστε το Λιμάνι των Μεστών να γίνει η κύρια πύλη εισόδου της Χίου ενώ ο Στ. Καμπούρης κατέθεσε την άποψη ότι αφενός τα δύο λιμάνια της Χίου θα πρέπει να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι αντιπαραθετικά, αφετέρου ότι η αξιοποίηση του Λιμένα Μεστών ως προς την ακτοπλοϊα θα έχει άμεση συνάρτηση με την αξιοποίηση των λιμένων Ραφήνας και Λαυρίου.

N. Μηταράκης: Λιμάνι - πύλη Schengen

Την ανάγκη μετατροπής του Λιμένα Μεστών σε πύλη Σένγκεν κατέθεσε μέσα από επιστολή που απέστειλε ο Βουλευτής Χίου της Ν.Δ. Νότης Μηταράκης. Σε αυτή μεταξύ άλλων ανέφερε:

"Ήδη από το 2014 είχαμε (από τη θέση του Υφυπουργού Ανάπτυξης) διερευνήσει τον τρόπο που θα οριστεί το λιμάνι ως Πύλη Schengen και εργαστήκαμε για την ομαλή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση των εργασιών που γινόντουσαν εκείνη την εποχή.

Το Λιμάνι Μεστών είναι στις 10 προτεραιότητες μου για τις υποδομές της Χίου. Τον Οκτώβριο του 2016 είχα καταθέσει αναφορά προς τον Υπουργό Ναυτιλίας για την ανάγκη να πειστούν οι ναυτιλιακές εταιρείες να τον εντάξουν στα δρομολόγιά τους. Τον Απρίλιο του 2017 στη μεγάλη ερώτηση των υποδομών είχαμε ρωτήσει την κυβέρνηση για τις προθέσεις της και ως προς τα δρομολόγια και ως προς τη δημιουργία πύλης Schengen.

Σήμερα το Λιμάνι είναι εν πολλοίς ολοκληρωμένο ως προς τα έργα υποδομής. Χρειάζεται όμως πολιτική στόχευση και βούληση ώστε να αναδειχτεί και να ενισχυθεί".

Κατά τα λοιπά η συνάντηση εξαντλήθηκε στο πάγιο αίτημα των παρέδρων των Νοτιοχώρων για αξιοποίηση του Λιμένα τόσο για κρουαζιερόπλοια όσο και για την ακτοπλοΐα, χωρίς όμως να κατατεθούν αξιόπιστες προτάσεις για το τι κινήσεις πρέπει να γίνουν, πέρα από την αποστολή επιστολών που ως γνωστόν καταλήγουν συνήθως στο καλάθι των αχρήστων.

Σημαντική βέβαια παράμετρος για την οποία λίγα ειπώθηκαν είναι το γεγονός ότι τόσο το Λιμάνι της Χίου όσο και το Λιμάνι των Μεστών δεν διαθέτουν Master Plan με ότι αυτό συνεπάγεται.

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
300x250
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση