Χίος Πόλη

5/4/18 12:14

τελ. ενημ.: 5/4/18 12:18

ΒΙΝΤΕΟ | Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό το… Design;

Το ρίσκο του Θοδωρή Πολίτη με την φάρμα «Παφυλίδα» αποδεικνύει πως όλα μπορούν να γίνουν, αρκεί να το πιστέψεις.

Φρέσκα, με υψηλή θρεπτική αξία και ξεχωριστή αυθεντική γεύση, θυμίζουν έντονα  τα αυγά της γιαγιάς μας στο χωριό. Ο Θοδωρής Πολίτης, ιδιοκτήτης της φάρμας «Παφυλίδα», πριν τέσσερα χρόνια έβαλε ένα στοίχημα με τον εαυτό του και το κέρδισε. Λάτρης των τηγανιτών αυγών με πατάτες από μικρός, ήθελε να κυκλοφορήσει στο εμπόριο ένα αυγό που όποιος θα το γεύεται θα έχει στο μυαλό του… τις κότες του χωριού του.

«Καναπεδάτη» απόφαση

Ο Θοδωρής είναι ένας από τους πολλούς νέους που σπούδασε κάτι και σήμερα ασχολείται με κάτι εντελώς ξεχωριστό. Προγραμματιστής ξεκίνησε, αλλά με μία στροφή 180ο βρέθηκε να υπηρετεί τον πρωτογενή τομέα. Το σημαντικότερο είναι ότι το έκανε από επιλογή και όχι από ανάγκη. «Είχα στο μυαλό μου από καιρό να ασχοληθώ με τον πρωτογενή τομέα. Ένα βράδυ εκεί που καθόμουν στον καναπέ , μου ήρθε η έμπνευση: «κότες». Απείχα από τη δουλειά μου έναν χρόνο, προκειμένου να κάνω μία μεγάλη έρευνα,  εντός αλλά και εκτός συνόρων πάνω στο θέμα . Και ήταν δύσκολο! Το να μην δουλεύεις για να κάνεις έρευνα πάνω σε ένα εγχείρημα «ρομαντικό» με μεγάλο ρίσκο,  δεν είναι εύκολο», εξηγεί για το πώς επέλεξε την πτηνοτροφία.

50 x 100

Το εγχείρημα πέτυχε, καθώς, όταν κάνεις κάτι που πιστεύεις και θέλεις πολύ δεν υπάρχουν περιθώρια αποτυχίας. Η αρχή έγινε με 50 κότες και σήμερα μετράει τις … εκατοσταπλάσιες. «Το πίστευα πάρα πολύ, αλλά το πρόβλημα είναι ότι στην αρχή το πίστευα μόνο εγώ», εξηγεί ο Θοδωρής. «Κανείς στον κύκλο μου δεν με καταλάβαινε. Μου έλεγαν ότι δεν θα πετύχει».

Η ιδεολογία

Η άνοδος του προϊόντος έγινε σταδιακά. Η παραγωγή μεγάλωνε μέρα με τη μέρα χωρίς να χαλάει ούτε στο ελάχιστο η μοναδική ποιότητα των αυγών. Τα επιλεγμένα σημεία πώλησης, όπως και τα σούπερ μάρκετ, άρχισαν να παραπονιούνται γιατί δεν έμενε αυγό για την επόμενη μέρα.  Ωστόσο η ιδεολογία της φάρμας είναι «περιορισμένη ποσότητα, υψηλή ποιότητα».

Συσκευασίες … α λα Πικάσο

Αυτό όμως που τα κάνει να διαφέρουν δεν είναι μόνο η ποιότητα και η γεύση τους, αλλά και η συσκευασία τους. Μία συσκευασία που, όταν έρχεται η ώρα να την πετάξεις, δεν σου … κάνει καρδιά. Είναι τόσο καλαίσθητη και ξεχωριστή, ένα κομψό τέχνημα, που όταν την βλέπεις να δεσπόζει στα ράφια των καταστημάτων δεν σου περνάει από το μυαλό ότι περιέχει αυγά. «Η Παφυλίδα έχει από πίσω της  μία ομάδα που αποτελείται από γραφίστες, σχεδιαστές. Η ουσία όλη βρίσκεται  εκεί, στη δημιουργικότητα και την ικανοποίηση. Όταν αποφασίσαμε να έχουμε αυτές τις συσκευασίες δεν αποσκοπούσαμε στο χρήμα.  Δεν θα μπορούσε να είναι μια απλή συσκευασία. Ναι, είναι πολύ κοστοβόρο για εμάς και δεν βοηθάει πολύ τα οικονομικά, αλλά είναι αναπόσπαστο κομμάτι υψηλής αισθητικής. Χαίρομαι που μετά από 4 χρόνια ο κόσμος μου λέει ότι και η συσκευασία είναι υψηλής αισθητικής, αλλά και το περιεχόμενο υψηλού επιπέδου», τονίζει ο Θοδωρής.

Ένας εναντίων όλων

 Όταν ζητήσαμε από το Θοδ. Πολίτη να μας δώσει τη δική του εξήγηση  για το «επιχειρείν», και δη αυτό στο νησί μας, χωρίς δεύτερη σκέψη και με χαμόγελο ικανοποίησης απάντησε πως «δεν γνωρίζει σύνορα». «Για εμένα δεν έχει σημασία αν θα είσαι στη Χίο ή στην Αθήνα. Θέλει έμπνευση, την οποία πρέπει να την πιστέψεις και ρεαλισμό. Οφείλεις να γνωρίζεις από την αρχή ότι όλη η νομοθεσία και η φορολογία είναι εναντίον σου. Δεν σε υποστηρίζει κανείς, παρά μόνο η τσέπη σου… ή των γονιών σου η τσέπη», καταλήγει, και προτρέπει και άλλους να στραφούν στην παραγωγή, καθώς θεωρεί τη Χίο έναν τόπο με τεράστια δυναμική.

Σχόλια άρθρου: 0

Δείτε επίσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση